Gå til innhold

Fikk SMS nettopp om at søsteren min har giftet seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en muslimsk gutt på 20. Hun er på samme alder og har konvertert til islam. Hun var på besøk hos meg ikveld, men sendte SMS etterpå om at de hadde giftet seg. Har ikke turt å fortelle det pga han har vært ufin mot både meg og min mor. Hvordan reagere? Akkurat nå er jeg veldig skuffet.

Anonymous poster hash: d7766...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun du har skrevet om før?

Anonymous poster hash: e4335...b9a

Skrevet

Ja, dessverre.

HI

Skrevet

Uff.....

Redd du har mistet søsteren din... :frown: 

Anonymous poster hash: f03a2...aa5
Skrevet

Er veldig skuffet over at hun ikke sa det til meg når hun var på besøk. Min mor har nok også visst dette og ikke sagt noe, men presset henne til å fortelle det selv.

HI

Skrevet

Var det du som ble oppfordret både sist og den gangen lenger tilbake om å tipse politiet?

Jeg var redd for dette. Jeg er dessverre redd for at dere ikke kommer til å se søsteren din på lenge når de nå reiser. Det er enda verre nå som de er gift. Jeg stilte spørsmål ved det sist også - hvordan din søster kom til å bli sett på som hore eller fritt vilt om hun reiste med ham uten å være gift med ham, at det ville være farlig for henne. Men nå som de har giftet seg, da har hun gitt ham all kontroll over hennes liv når de kommer til riktig (les feil) land.

Jeg tror det eneste du nå kan gjøre er å opprettholde den lille tilliten hun har til deg, gjøre avtale med henne om at hun må melde deg hver eneste dag mens de er borte. Si at hvis hun ikke melder deg så vil du være bekymret. Understrek for henne at dette er for hennes egen sikkerhet siden de skal til områder som kan være noe usikre. Vinkle det på en mest mulig positiv måte og prøv å få henne til å tro at er spent på å høre om alt det spennende hun sikkert vil oppleve på reisen.

Oppfordre henne å registrere reisen på reiseregistrering.no også.

https://www.reiseregistrering.no/

Veldig synd at du ikke meldte fra til politiet til å begynne med, da er det ikke sikkert de hadde vært gift i dag :/

Men nå må du bare gjøre det beste ut av situasjonen, og det beste er at din søster fortsetter å ha tillit til deg slik at hun ikke føler seg mer isolert fra familien og deg. Hun MÅ få vite at uansett hva så kan hun alltid regne med deg og komme til deg!

Vet ikke hva du skrev i tipset til politiet, men om du ikke gjorde det klart at mannen skal reise til utlandet nå i julen så er det viktig at du nå i kveld sender inn en ny melding til politiet og gir politiet all informasjonen du har om reisen deres!

Det har vært tilfeller hvor enkelte har vært stoppet i siste liten når de har planlagt å reise ut av landet. Og at han giftet seg med sin norske kjærest.

Så ny melding til politiet NÅ. Som i HER OG NÅ!

Anonymous poster hash: 07a34...5cb
Skrevet

Jeg vet ingenting om reisen deres. Har ikke orket å spurt om det engang. Vet kun at de reiser i slutten av uken. Jeg er så lei meg. Hva skriver jeg i tipset til politiet når jeg ikke vet så mye?

HI

Skrevet

Det er ikke så mye du får gjort. Men du kan følge med, vise henne at du er der for henne når hun har lyst og trenger det, selv om du ikke er enig i valget hennes. 

Skrevet

Gratulerer til henne. Hun er heldigvis myndig og kan ta sine egne avgjørelser for sitt liv

Skrevet

Jeg har ikke noe imot islam eller muslimer. Det er bare tidligere hendelser som gjør at jeg er redd for henne. Han har skjelt ut meg og min mor. Beskyldt oss for å tvinge søsteren min til å spise svin når hun er hjemme, sagt til min mor at hun ikke har oppdratt oss til å være ærlige. Sagt at nordmenn er noen fitter, han har sympatisert med IS. Han har fått søsteren min til å slette seg fra alle sosiale medier pga hun fikk litt oppmerksomhet fra en annen gutt med en gang de ble kjent. Når jeg sender SMS blir den lest av han først osv.

Å få SMS om et giftermål er veldig useriøst og repsektløst når vi nettopp har sittet i samme sofa synes jeg da.

HI

Skrevet

Dine følelser som skuffelse og det at du føler det er respektløst er uviktige nå, HI.

Skriv det du vet til politiet. At de reiser i slutten av uken, men at du ikke vet når.

Spør søsteren din!

Men send avgårde ny informasjon.

Vis til at han er IS-sympatisør, at han nå har giftet seg med din søster, at de i slutten av uken reiser til utlandet og at mannen kontrollerer din søster helt, at hun har måttet slette seg fra sosiale medier, at alt kommunikasjon blir sjekket osv.

Men få frem mest at han flere ganger har kommet med IS-sympatier, sagt han skal dit for å kjempe deres sak og at han nå reiser fra landet.

Anonymous poster hash: 07a34...5cb
Skrevet

Har sendt nytt tips. Skrev det jeg vet. De får vel tusenvis med tips, men jeg må være anonym. Dersom hun vet jeg tipser mister jeg vel henne helt.

HI

Skrevet

Har sendt nytt tips. Skrev det jeg vet. De får vel tusenvis med tips, men jeg må være anonym. Dersom hun vet jeg tipser mister jeg vel henne helt.

HI

Men hvis de tar affære og stopper henne, har hun fortsatt en mulighet til å endre mening. Hun får en ny sjanse.

Anonymous poster hash: ccc96...25d

Skrevet

Sannsynligvis har hun giftet seg religiøst, ikke på papiret (konvertering kan, men må ikke, finne sted samtidig).

Hadde meldt fra med navn.

Hadde også understreket at jeg alltid ville vært der for søsteren min dersom hun skulle trenge det, uansett.

Anonymous poster hash: bbfdb...55b

Skrevet

Etter å ha lest det du har skrevet her må jeg bare si at reiser de i slutten av uka ser du nok aldri søsteren din igjen, og dit hun drar blir hun nok behandlet jævlig.

Ikke send et tips, ring eller dra ned til politiet.

So what om søsteren din blir sint, det viktigste er å redde livet hennes.

For det er ikke tvil om at gutten har baktanker. Stygge baktanker, og det er først etter de er gift at sannheten kommer frem.

Anonymous poster hash: 31849...0e4

Skrevet

Herregud, du må melde med navn, og det bør hele familien din også gjøre. Livet til søsteren din er litt viktigere enn hennes sårede stolthet og at hun blir sur på deg! Skjerp deg!

Anonymous poster hash: 2e56e...5b0

Skrevet

Kan ikke tro at du er så bekymret som du antyder her. Melde ifra anonymt fordi da mister du søstra di? Vel du mister søstra di nå også. Du drar selvfølgelig ned på politistasjonen nå når den åpner kl. 09.00. Du har med deg all dokumentasjon og kommunikasjon. Du forklarer hva som er i ferd med å skje. Du trygler og ber om at politiet MÅ stoppe denne reisen! Når du er ferdig der ringer du politiet på Gardermoen og sier det samme, før det må du gjerne prøve å få ut litt mer detaljer av søster. Du ringer UD i løpet av dagen og spør hva i helvete du kan gjøre! Du er desperat ikke rasjonell lenger. Du gjør hva du kan for å sørge for at denne reisen ikke skjer. Hva så om søstra di hater deg frem til sin død? Du har mest sannsynlig reddet livet hennes.

Anonymous poster hash: 43169...73c

Skrevet

Noen som har link til forrige innlegg ?

Anonymous poster hash: b2c3e...c0f

Skrevet

Du har fått utallige svar på hva du bør gjøre i flere tråder, du kan umulig være så bekymret som du påstår når du heller velger å spørre om det samme gang på gang her inne i stedet for å gjøre det du burde. Kontakt politet!

Du er redd for å miste søsteren din sier du, men det er bedre å la dem reise ned for å kjempe med is og muligens bli drept enn å måtte jobbe for å beholde henne i live i Norge... Blir hun sinna fordi dere stopper dette så har dere i det minste muligheten til å opparbeide et forhold igjen.

Du er skuffet over henne fordi hun sendte en melding? Ærlig talt, du sier hun er kontrollert av mannen og likevel velger du å bli skuffet når hun mest sannsynlig ikke hadde noe valg... Enten er dette et troll med alt for mye tid eller så er det på tide at du gror deg en ryggrad og gjør det du kan for å redde henne! Kom deg ned på politistasjonen, slutt å stakkarsliggjøre deg på forumet, søsteren din er det som er viktig her og ikke dine følelser!

Anonymous poster hash: acda8...836

Skrevet

Jeg har ikke lest de andre trådene, så det er nok mye jeg ikke har fått med meg her, men jeg skjønner ikke helt hva HI skal tipse politiet om. Det har ikke skjedd noe straffbart. Søsteren hennes har giftet seg med et rasshøl, men hun er myndig så det er jo hennes fulle rett.

Skrevet

Jeg har ikke lest de andre trådene, så det er nok mye jeg ikke har fått med meg her, men jeg skjønner ikke helt hva HI skal tipse politiet om. Det har ikke skjedd noe straffbart. Søsteren hennes har giftet seg med et rasshøl, men hun er myndig så det er jo hennes fulle rett.

Hun har giftet seg med en IS sympatisør.

En som kontrollerer henne og allerede før giftemål innskrenket friheten hennes.

Og nå skal de ut og reise....

Ja og så er det hvor uhøflig andre reisende velfortjent familien hennes da....

Lyser det ikke varsellampene hos deg da er du bare naiv.

Skrevet

Både søsteren sin mann og søsteren er tilhengere av IS og har tenkt å reise ditt de er, så jo det er en stor grunn til å melde til politiet

Anonymous poster hash: e17ab...f1e

Skrevet

Både søsteren sin mann og søsteren er tilhengere av IS og har tenkt å reise ditt de er, så jo det er en stor grunn til å melde til politiet

Det kommer ikke frem av hovedinnlegget. Med mindre de har bevis for dette, tror jeg likevel ikke politiet gjør noe.
Skrevet

Hun har giftet seg med en IS sympatisør.

En som kontrollerer henne og allerede før giftemål innskrenket friheten hennes.

Og nå skal de ut og reise....

Ja og så er det hvor uhøflig andre reisende velfortjent familien hennes da....

Lyser det ikke varsellampene hos deg da er du bare naiv.

Jeg skrev at jeg ikke har lest de andre trådene...

Skrevet

Havner hu der så er ho 0 vært. 

Anonymous poster hash: 8cf4d...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...