Gå til innhold

Bare jeg som har litt kipt/billige middager frem til 23 desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vokst opp med at de siste 14 dagene før jul, er det mye billig mat på menyen. Noe handler om økonomi, men det handler også om at det blir mye mer stas med jula hvis man har vært litt sparsommelig i forkant. Det er middager som fiskeboller, supper, fiskepinner, pølselappskaus, grøt osv. Vet det ikke er spesielt sunn mat, men spiser masse grønnsaker til og vi overlever nok i 2 uker.

Men når jeg ser på fb osv, så virker det som om folk har begynt frotsegildet allerede nå. Det er pinnekjøtt, biff,, kalkun og fancy desserter langs hele linja. Bare jeg som synes det er rart?

Anonymous poster hash: 0a306...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spiser jeg frotsemiddager, men jeg straffer heller ikke meg selv med kjipe middager. Spiser helt vanlige middager som jeg gjør resten av året. Jeg må si at jeg synes det er mer spesielt å konsekvent ha kjipe middager enn å spise julemat

Anonymous poster hash: 34a59...5ed
Skrevet

Vi har det så travelt med avslutninger i hytt og pine at det blir bare kjipe middager.

Anonymous poster hash: b0ede...9f0

Skrevet

Vi kjører også bare "kjipe" middager, og alt av rundstykker, kjeks og julepålegg skal ikke tas hull på før julaften. Jeg er så matlei, men det er en del av ventetiden.

Den som venter på noe godt...!

Anonymous poster hash: b1459...d2e
Skrevet

Kjører økonomi fram mot jul, så blir en del rester fra fryseren og billige middager fram mot jul her og.

Anonymous poster hash: df9a3...32d

Skrevet

Blir en del raske løsninger når det gjelder middager nå i Desember ja for vi har rett og slett for mye på kalenderen.

Så var kjekt i dag å komme på julemiddag hos mamma å bare slappe helt av å nyte dagen :)

Anonymous poster hash: e42de...b48
Skrevet

Her spiser vi opp mest mulig varer som ligger i fryseboksen før jula står for døra. Greit å ha storopprydding der før julevarer fylles opp :)

Anonymous poster hash: 84ff3...9cb

Skrevet

Vi gjør det også enkelt og billig de siste ukene før jul.

Anonymous poster hash: 16bc8...83c

Skrevet

Spiser som vanlig, men har noen middager innimellom som er ekstra gode, nettopp fordi det er lenge mellom hver gang .

I morgen får vi gjester og skal ha røkt juleskinke, løksaus og rotmos.

Pinnekjøtt skal vi ha en gang før jul,hos mamma.

Ribbe på julaften

Lager masse digg på lille julaften :

Skinkestek

Potetsalat

Kalkunbryst

Waldorf

Laks

Eggerøre,egghakk

Kyllingvinger

Kjøttkaker

+ masse godt pålegg fra butikk

Dette blir kveldsmat,julefrokost og uti romjula.

Skrevet

Vi har aldri kjipe middager. Vi har næringsrike middager. I dag kyllingsalat av økologisk kylling. Av skroget koker vi kraft en annen dag så da har vi en annen deilig middag 😊

Anonymous poster hash: 3ec57...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...