Gå til innhold

Jeg er så drittlei mensen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dere?

Jeg blør så mye at det nesten er umulig å håndtere, spesielt vanskelig er det på jobb, og jeg blør ofte og lenge. 7 dager hver gang. Jeg klikker snart.

Anonymous poster hash: c2174...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hormonspiral, baby!

Hadde kobberspiral før, blødde MYE og LENGE...Nå har jeg ikke hatt mensen på 3 år...lykke!

Anonymous poster hash: 73ae8...00d
Skrevet

Er ikke dere?

Jeg blør så mye at det nesten er umulig å håndtere, spesielt vanskelig er det på jobb, og jeg blør ofte og lenge. 7 dager hver gang. Jeg klikker snart.

Jeg satte inn hormonspiral for 7 år siden og har ikke hatt mensen etterpå. Like lykkelig for det hver mnd.

Anonymous poster hash: 5180b...a51

Skrevet

Har vurdert det, men ser for meg at jeg blir en av de uheldige som bare kommer til å blø mer og enda oftere.

Kanskje det er verd å ta det opp til ny vurdering.

Hi

Skrevet

Har vurdert det, men ser for meg at jeg blir en av de uheldige som bare kommer til å blø mer og enda oftere.

Hi

Jeg er en av de som blør altfor mye. Ikke gått på prevensjon på 6 år fordi jeg fikk migrene av p-piller. Etter at jeg fikk ungene har blødningene bare økt og det tar på kroppen og psykisk. Redd for å blø gjennom hele tiden. Satt inn Mirena hormonspiral for 8 uker siden og jeg blødde sammenhengende i 4 uker. Ikke veldig mye. Det stoppet og så fikk jeg mensen som varte i 10 dager. Holdt med to tamponger på dagtid og kunne sove uten tampong og bind på natten etter få dager. Veldig deilig, men så til problemet. Huden har blitt så stygg! Fått vonde kviser som sitter dypt i huden og jeg har økt appetitt. Merket en økning i kroppsbehåring også, så jeg skal ta den ut igjen fordi at det er verre for meg enn at jeg blør. Så det blir tilbake til 2 stk av grønn ob samtidig inni. Det funker faktisk greit :)

Anonymous poster hash: 276b7...bca

Skrevet

Hi

Jeg er en av de som blør altfor mye. Ikke gått på prevensjon på 6 år fordi jeg fikk migrene av p-piller. Etter at jeg fikk ungene har blødningene bare økt og det tar på kroppen og psykisk. Redd for å blø gjennom hele tiden. Satt inn Mirena hormonspiral for 8 uker siden og jeg blødde sammenhengende i 4 uker. Ikke veldig mye. Det stoppet og så fikk jeg mensen som varte i 10 dager. Holdt med to tamponger på dagtid og kunne sove uten tampong og bind på natten etter få dager. Veldig deilig, men så til problemet. Huden har blitt så stygg! Fått vonde kviser som sitter dypt i huden og jeg har økt appetitt. Merket en økning i kroppsbehåring også, så jeg skal ta den ut igjen fordi at det er verre for meg enn at jeg blør. Så det blir tilbake til 2 stk av grønn ob samtidig inni. Det funker faktisk greit :)

Skrevet

Du bør absolutt gi det 6 mnd. Det tar så lang tid for kroppen å tilpasse seg. Jeg fikk også mye kviser den første tiden, men så forsvant de og kom ikke tilbake. Samme med blødninger. Hadde min siste blødning 4 mnd etter innsetting, nå. har jeg hatt den i 2,5 år

Anonymous poster hash: 5052e...d5a

Skrevet

Det er vel ikke en eneste kvinne som ikke er lei av mensen, er jo ikke akkurat festlig å blø :P

Jeg går ikke på prevensjon pga migrene, men må muligens begynne hvis det viser seg at jeg har endometriose og gruer meg veldig til det å tilføre kroppen hormoner igjen.

Jeg begynte med menskopp i sommer og mensen har faktisk endret seg. Den har blitt lettere og kortere, helt nydelig! Smertene er like jævlige, men over færre dager. Trodde ikke menskopp kunne gi en slik endring, men har lest om flere som opplever det samme. Kan være verdt et forsøk?

Anonymous poster hash: 2a4a1...4d5

Skrevet

Jeg prøvde hormonspiral...

Hadde mensen mer eller mindre sammenhengende i 7 mnd før jeg tok den ut igjen. Hadde to-tre dager opphold innimellom, og så var det på igjen. Helt forferdelig. Kommer aldri til å prøve noe slikt igjen.

Anonymous poster hash: ee6f4...53b
Skrevet

Hi

Jeg var en av de. Blødde som en slaktegris i mange måneder. Så nå sitter jeg her da, med tomt jernlager og en spiral mindre...

Anonymous poster hash: 2e166...170

Skrevet

Jeg blør også mye og lenge, 7-8 dager. De første dagene må jeg skifte tampong en gang i timen +ha nattbind i tillegg. Pyton! Jeg kan ikke bruke hormonell prevensjon. Veldig misunnelig på de som blør lite og kun et par dager.

Anonymous poster hash: 971f2...0c6
Skrevet

Jeg hadde samme problem så deg Før. Måtte nesten gråte meg til tilrettelegging på jobb de første 3 dagene av mensen hver mnd. Dvs jeg måtte slippe visse oppgaver på morgenen som forhindret meg i å gå på do fra kl 8-13. Blødde jo som en gris.

Og så ble jeg gravid og jeg har aldri vært lykkeligere 😄😄😄 ikke en dråpe på 6 mnd nå.

Anonymous poster hash: bf77a...fc8

Skrevet

Hormonspiral ja 🙌

Anonymous poster hash: 54d4a...e33

Skrevet

Jeg har akkurat samme erfaring. Måtte ta ut spiralen etter ett år. Da var jeg full av arr etter alle kvisene og hadde forferdelige humørsvingninger. Nå har jeg gått på Cerazette i over ett år. Har ikke hatt mensen en eneste gang. Det er ren LYKKE!  

Anonymous poster hash: af486...a7f

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere tør å tilsette så mye hormoner i kroppen. Det blir jo bare rør og surr av sånt. Kroppene våre er ikke skapt for å få tilsatt hormoner i bøtter og spann. Nei, hi, at du har mensen er en helt naturlig ting. Kjedelig, ja, men den fungerer i alle fall.

Anonymous poster hash: b3e84...165

Skrevet

Jeg bruker p-sprøyte og har ikke mens. Kjempedeilig.

Skrevet

Og nok en gang - ja, jeg vet det kommer opp i hver eneste tråd om mensen- prøv menskopp. I forhold til to tamponger på én gang? Du vil få et nytt liv. Uten hormoner.

Anonymous poster hash: 4186f...96a

Skrevet

Hormonspiral. Prøv ihvertfall! Jeg hadde det akkurat sånn som deg. Fikk satt inn spiral, og hadde uregelmessige blødninger noen måneder etterpå - det tok litt tid før det stabiliserte seg, men det var ALDRI så ille som det hadde vært før. Ikke i nærheten en gang! Nå (10 mnd etter innsetting) har jeg mensen som vanlig én gang per måned, men det varer i liksom 3 dager eller noe, og holder med truseinnlegg. Det er altså så fantastisk deilig!

Anonymous poster hash: 66a68...584
Skrevet

Blødde og mye, men turte ikke sette inn spiral fordi jeg vil ikke risikere å få mensen på den. Jeg hadde gått på p-pillen yasmin og hoppet over mensen lenge pga migrene når jeg får mensen. Men byttet til minipillen Cerazette pga det er tryggere når man har migrene. Og har ikke hatt mensen siden 🖒 Du kan prøve Cerazette eller hoppe over mensen med p-piller om du ikke vil ha hormonspiral :)

Anonymous poster hash: 5ccfc...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...