Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Jeg er lærer, og jeg og mannen vet at vi ønsker oss ett barn til. Tiden begynner å løpe fra meg, samtidig passer det aldri å bli gravid i dette yrket. Jeg har bare tre år med elevene. Enten går de i 10. og skal forberedes til eksamen, eller så er det kanskje åttendeklassinger som skal ha en god overgang, formes, bli sammensveiset osv. Jeg vet at jeg mest sannsynlig må sykemeldes i svangerskapet, derfor kan jeg risikere å bli borte i nesten to år. Det er vanskelig med tanke på samvittigheten. Elevene burde ha samme lærer gjennom de tre årene. Overkompliserer jeg, eller er det andre (kanskje i andre yrker?) som kjenner på det samme? Anonymous poster hash: 30ad0...628
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Det er mange det ikke passer for å bli gravid med tanke på jobb. Men det er nå bare for en periode av livet. Sånt må arbeidsgiver regne med når man ansetter kvinner i fruktbar alder. Jeg tenker at man ikke skal trenge å planlegge etter jobben man har, men heller hva som passer for din familie. Synd at du allerede på forhånd tenker at du skal sykemeldes fra omtrent dag en. Da blir det nok sikkert sånn også. Anonymous poster hash: 99718...fe8
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Det er mange det ikke passer for å bli gravid med tanke på jobb. Men det er nå bare for en periode av livet. Sånt må arbeidsgiver regne med når man ansetter kvinner i fruktbar alder. Jeg tenker at man ikke skal trenge å planlegge etter jobben man har, men heller hva som passer for din familie. Synd at du allerede på forhånd tenker at du skal sykemeldes fra omtrent dag en. Da blir det nok sikkert sånn også. Anonymous poster hash: 99718...fe8 Det er ikke noe jeg kan styre psykisk. Det er fysiske forhold som spiller inn. Hi Anonymous poster hash: 30ad0...628
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Ingen er uunværlige, ei heller du. Anonymous poster hash: c5d40...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå