Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Det er jo mennesker som rømmer fra et land hvor det finnes byer som ikke er rammen av eks IS. Om det var krig i kristiansad, men fred i Oslo, så hadde jeg rømt til Oslo... Norge kan ikke hjelpe ALLE vel? Hvor går grensen? Burde vi reise ned med store tankbåter og laste opp alle som bor i krig og sult? Eller er det kun de som er mest ressurssterke som er velkomne hit? De som har penger og klarer overleve en slik tur? Barn sulter jo i hjelp enkelte plasser i verden. Barn blir brukt/solgt sexuelt og slaver. Tenker noen Norge kan redde halve verden? Halvparten av befolkningen i verden er jo under fattigdomsgrensen, og det som værre er. Jeg skjønner at noen blir sendt tilbake.... jeg skjønner ikke de som mener alle kan komme til Norge når det er mulighet for å ha et "greit nok" liv sammen med familie i sitt eget land...Hilsen ei som ikke er FRP.... men synes Listhaug har mange gode poeng. Anonymous poster hash: 50075...3ba
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Poenget her er vel at de er bedritne og sender ut barn og sender ut unge som er født og oppvokst her. Listhaug er et rassmenneske - samme hvor "gode" poenger hun har. Anonymous poster hash: 0aadf...a4e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Det handler vel først og fremst om å være et medmenneske. Flyktninger som rømmer fra et helvete, vi kan ikke forestille oss hvordan det er engang! Norge bør ta i mot sin andel med åpne armer. Vi er verdens rikeste land, og har en plikt til å ta oss av de som kommer hit. De aller fleste er ordentlige mennesker, som rømmer fra krig. De er like glade i sine barn som vi er i våre. Anonymous poster hash: 9766a...d59
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Jeg tenker at det er håpløst å diskutere med en som bruker "alle" og "halvparten av verden". Ingen mener at alle (!) skal få komme til Norge. Dessuten føler jeg meg skeptisk til at du virkelig forstår situasjonen i feks Syria. Anonymous poster hash: bf252...3ef
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Jeg tenker at det er håpløst å diskutere med en som bruker "alle" og "halvparten av verden". Ingen mener at alle (!) skal få komme til Norge. Dessuten føler jeg meg skeptisk til at du virkelig forstår situasjonen i feks Syria. Anonymous poster hash: bf252...3ef Joda, forstår Syria. Men mange andre land jeg ikke forstår. HI Anonymous poster hash: 3bc0f...1b9
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 Det teiteste som finnes er voksne som aldri har fått opphold, men trenerer saken år etter år med anke etter anke. I mellomtiden skaffer de seg en haug med unger som står på forsiden av avisa med tårevåte øyne og skal sendes ut av landet. Her må de voksne ta ansvar og ikke bruke ungene i ett politisk spill for å få sympati. De får reise hjem første gangen de får beskjed om det så kunne dette vært unngått. Anonymous poster hash: 2bc11...3d8
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 Det er jo mennesker som rømmer fra et land hvor det finnes byer som ikke er rammen av eks IS. Om det var krig i kristiansad, men fred i Oslo, så hadde jeg rømt til Oslo... Norge kan ikke hjelpe ALLE vel? Hvor går grensen? Burde vi reise ned med store tankbåter og laste opp alle som bor i krig og sult? Eller er det kun de som er mest ressurssterke som er velkomne hit? De som har penger og klarer overleve en slik tur? Barn sulter jo i hjelp enkelte plasser i verden. Barn blir brukt/solgt sexuelt og slaver. Tenker noen Norge kan redde halve verden? Halvparten av befolkningen i verden er jo under fattigdomsgrensen, og det som værre er. Jeg skjønner at noen blir sendt tilbake.... jeg skjønner ikke de som mener alle kan komme til Norge når det er mulighet for å ha et "greit nok" liv sammen med familie i sitt eget land... Hilsen ei som ikke er FRP.... men synes Listhaug har mange gode poeng. Anonymous poster hash: 50075...3ba Du vei ikke så mye om Listhaug, da. Referer noen gode poenger fra henne, og argumenter for hvordan de er gode? Anonymous poster hash: 364a5...fb4
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Vi burde henta de stakkars kvinnene og barna i Kongo, for ikke å snakke om Sudan det er nød det, krig og nød på det verste, men Nope, de ser vi ikke noe til for de er for fattige til å reise hit. Anonymous poster hash: dab07...816
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Vi burde henta de stakkars kvinnene og barna i Kongo, for ikke å snakke om Sudan det er nød det, krig og nød på det verste, men Nope, de ser vi ikke noe til for de er for fattige til å reise hit. Anonymous poster hash: dab07...816 Du blander skitt og kanel. Å bosette flyktninger handler ikke om fattigdomsbekjempelse. Man løser ikke urettferdigheten i verden ved å flytte på mennesker som virkemiddel. Men å overholde internasjonale forpliktelser omkring menneskerettigheter er noe helt annet. En av rettighetene vi alle har, er bl a retten til å søke beskyttelse (asyl) og få sin sak prøvd. Man "henter" ikke syrere, man behandler saker tilhørende mennesker som allerede er på flukt. Anonymous poster hash: 364a5...fb4
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Jeg tror at folk som har vært gjennom helvete,forstår best de som går gjennom helvete og da ha impuls til å hjelpe. Selvfølgelig må jeg for eksempel ikke vært voldtatt for å hjelpe noen som ble voldtatt. Jeg kan aldri helt forstå den psykiske delen. Der ligger kanskje nåtidas problem med flyktninger og faktum er at mange ikke helt forstår hvorfor noen flykter,forlater sine hjem. Mange nordmenn som ville forstått,er døde. De som opplevde ww2. Ditt spørsmål kanskje en brite ville spurt hvorfor flykte til Storbritania når Sverige er nærmere. Hvorfor jøder,og mange nordmenn for den saks skyld,flyktet til USA? Det finnes ikke svar på det spørsmålet hvorfor. Når det er krig i ditt land,og du må flykte,da flykter du alle veier unna krigen. Hvor vil noen komme tilbake,om hun er fra Aleppo feks,når det huset,den gaten,og dessverre naboer,ikke finnes lenger. En hjelper den som banker på døra di uansett hvor hun er fra. Svar på spørsmålet ditt:Oslo er kanskje nærmere men kanskhe veien til Oslo er blokkert eller du vet at oslo har tatt imot 1mill flyktninger og du vet at det er ikke nok mat. Eller kanskje den eneste sikre veien er sjø og storbritania feks. Anonymous poster hash: 12239...6ee
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 Kommentaren din om at du heller hadde flyktet til Oslo enn til ett annet land- om du leser deg opp litt så vet du det at Selv om mange har flyktet opp gjennom Europa så er det enda flere som har flyktet i eget land eller til land i nærheten på grunn av ett ønske om å returnere. Det er ikke alle som har flyktet opp gjennom Europa for ett ønske om ett bedre liv. Syria for eksempel er ett land som før krig var kommet langt i for eksempel likestilling. Anonymous poster hash: 7427d...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå