Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-avlyste-lucia-feiring-da-barnekoret-sto-klart/a/23871518/ Det er klart at dette er en bagatell med alt annet som skjer rundt i verden, men dette var da en usedvanlig klønete håndtering av rektor? Når hun først hadde tatt en beslutning om å utestenge guttene fra et fellesareangement burde hun kunne stått i det istede for å skuffe halve skolen pluss alle som møtte opp for å se. Snakk om dårlig dag på jobb! Anonymous poster hash: 22976...bec
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Utrolig klønete! Når du først har tatt en idiotisk beslutning må du ha ryggrad til å stå for den. Måtte da være bedre å slippe inn guttene som ville synge i koret enn å lempe skylden over på "kommentarfelt og medieoppmerksomhet" og avlyse alt. Vi lever i 2016, kjønnssegresjon på dette nivået er latterlig bakstreversk. Anonymous poster hash: 4281a...8f7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Dette er lavpanna foreldreskap og ulveflokk på sosiale medier. Den klønete håndteringen kom ikke fra skolen. Anonymous poster hash: 01969...945
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Det var jo idiotisk å nekte gutter å være med i utgangspunktet, da. Skjønner at foreldre reagerte på det Men jeg fatter ikke hvorfor de ikke bare kunne hive seg rundt og slippe til de guttene som hadde lyst til å synge med, i stedet for å stå på beslutningen om å holde dem utenfor. Dette var jo den verst tenkelige måten å løse det på. Anonymous poster hash: b004e...6d5
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Det var jo idiotisk å nekte gutter å være med i utgangspunktet, da. Skjønner at foreldre reagerte på det Men jeg fatter ikke hvorfor de ikke bare kunne hive seg rundt og slippe til de guttene som hadde lyst til å synge med, i stedet for å stå på beslutningen om å holde dem utenfor. Dette var jo den verst tenkelige måten å løse det på. Anonymous poster hash: b004e...6d5 De hadde nok ikke plass til 250 barn til? For ikke å glemme at de guttene som hadde lyst til å være med var velkomne til det... Anonymous poster hash: 01969...945
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 De hadde nok ikke plass til 250 barn til? For ikke å glemme at de guttene som hadde lyst til å være med var velkomne til det... Anonymous poster hash: 01969...945 Jeg fikk ikke med meg at guttene kunne delta hvis de ville. Hvis det var en reell invitasjon (og ikke en javel-da som tydelig viste guttene at de egentlig var uønsket), stiller det seg helt annerledes. Anonymous poster hash: 4281a...8f7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 De hadde nok ikke plass til 250 barn til? For ikke å glemme at de guttene som hadde lyst til å være med var velkomne til det... Anonymous poster hash: 01969...945 Da kunne de stått for avgjørelsen og gjennomført konserten, og kanskje revurdert hvordan de skulle gjøre det til neste år. Ikke avlyse konserten i siste liten for å straffe de som var "slemme" på sosiale medier og varslet media. For det er slik det virker på måten det ble håndtert, skikkelig smålig og dårlig gjort overfor barna og foreldrene. Anonymous poster hash: 42625...aa1
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Syns helt ærlig at foreldre som overreagerer så til de grader skulle tatt seg en pølse.. Dette var avklart med FAu 14 dager i forkant, hvis det var noen foreldre som var så uenige i avgjørelsen burde de tatt det opp med rektor eller FAu istedenfor å fly til media med det.. De guttene som ville være med kunne det, itillegg til at de fikk et annet opplegg mens jentene har øvd. Tipper de fleste guttene synes dette har vært helt greit.. Anonymous poster hash: 0882e...2f0
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Syns helt ærlig at foreldre som overreagerer så til de grader skulle tatt seg en pølse.. Dette var avklart med FAu 14 dager i forkant, hvis det var noen foreldre som var så uenige i avgjørelsen burde de tatt det opp med rektor eller FAu istedenfor å fly til media med det.. De guttene som ville være med kunne det, itillegg til at de fikk et annet opplegg mens jentene har øvd. Tipper de fleste guttene synes dette har vært helt greit.. Anonymous poster hash: 0882e...2f0 Det virker som at du har mistet litt av poenget her. Det de fleste har et problem med, er at de avlyste arrangementet uten varsel, i siste liten. Foreldrene hadde tatt seg fri, barna hadde øvd i flere uker, alle gledet seg og så avlyser rektor fordi hun ble fornærmet over at noen foreldre klaget/hadde gått til media. Anonymous poster hash: 42625...aa1
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Da kunne de stått for avgjørelsen og gjennomført konserten, og kanskje revurdert hvordan de skulle gjøre det til neste år. Ikke avlyse konserten i siste liten for å straffe de som var "slemme" på sosiale medier og varslet media. For det er slik det virker på måten det ble håndtert, skikkelig smålig og dårlig gjort overfor barna og foreldrene. Anonymous poster hash: 42625...aa1 Kunne de det? Eller kan det hende at reaksjoner, kommentarer, utspill på sosiale nettverk osv gjorde at de fant det tryggest å avlyse? Anonymous poster hash: 01969...945
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 Syns helt ærlig at foreldre som overreagerer så til de grader skulle tatt seg en pølse.. Dette var avklart med FAu 14 dager i forkant, hvis det var noen foreldre som var så uenige i avgjørelsen burde de tatt det opp med rektor eller FAu istedenfor å fly til media med det.. De guttene som ville være med kunne det, itillegg til at de fikk et annet opplegg mens jentene har øvd. Tipper de fleste guttene synes dette har vært helt greit.. Anonymous poster hash: 0882e...2f0 "Vi prøver dette i år, og ser hvordan det går. Jeg vet det er noen gutter som vil delta, men i år er det kun jentene som skal synge. Guttene skal være tilskuere i år. " Gud bedre, jeg skulle likt og sett i kommentarfeltene og i media for øvrig om det ble satt på hodet: I år får bare guttene feire Lucia, jentene skal være tilskuere". Da snakker vi mot altså!!! Anonymous poster hash: 46996...417
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 Nå arrangerer foreldrene konsert i kveld - for de skuffede jentenes skyld. Noe til leder som ikke står for beslutningene hun har tatt, men knekker som et strå ved første lille motbør. Det er så latterlig at det er til å gråte av! Og det har kngenting med likestilling eller utestengelse å gjøre. Anonymous poster hash: 0e4b8...d25
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 Hvordan i himmelens navn kan noen ha tenkt at dette arrangementet skulle Være kjønnsdelt? Er dette samme skole som hadde snekring for gutter og styling og sykurs for jentene på SFO? Anonymous poster hash: c1b77...a38
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 Hvordan i himmelens navn kan noen ha tenkt at dette arrangementet skulle Være kjønnsdelt? Er dette samme skole som hadde snekring for gutter og styling og sykurs for jentene på SFO? Anonymous poster hash: c1b77...a38 Kanskje fordi Lucia i utgangspunktet involverer jenter? Lucia og jentekor...? Skjønner at guttene er skuffet, og at foreldre reagerer, men å ødelegge for alle for å tekkes tåpelige foreldre er bare håpløst. Anonymous poster hash: 0e4b8...d25
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 Kanskje fordi Lucia i utgangspunktet involverer jenter? Lucia og jentekor...? Skjønner at guttene er skuffet, og at foreldre reagerer, men å ødelegge for alle for å tekkes tåpelige foreldre er bare håpløst. Anonymous poster hash: 0e4b8...d25 Utgangspunktet.? Var du aldri innom barnehagen til ungene dine? Feires da vitterlig av både gutter og jenter. Lucia er like mye for jenter som Jesus er kun for gutter.. Anonymous poster hash: c1b77...a38
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #16 Skrevet 13. desember 2016 Det har vært slik i tre år. I tillegg synges det flere sanger og arrangementet er litt større enn vanlig lucia feiring. Har vært svært få gutter som har ønsket å være med, i fjor var en gutt med og sang fordi han ønsket det., hvis jeg ikke husker feil. Guttene har vel hatt det topp de med andre aktiviteter vil jeg tro. Var å så på for to år siden og det var et veldig flott kor. Synes d hele har blitt litt sånn hylekor. Skolen evaluerer vel og tar lærdom av dette tenker jeg. Anonymous poster hash: fc6ba...d8c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #17 Skrevet 13. desember 2016 Veldig bra av dem som har laget så mye oppstyr at skolen måtte droppe dette. Selvfølgelig synd for jentene som har øvd. Det er ikke deres skyld at de har en idiot til rektor, men supert at noen tar sin tak i kjønnsdiskriminering at det merkes. Anonymous poster hash: 8849c...6f7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #18 Skrevet 13. desember 2016 Utgangspunktet.? Var du aldri innom barnehagen til ungene dine? Feires da vitterlig av både gutter og jenter. Lucia er like mye for jenter som Jesus er kun for gutter.. Anonymous poster hash: c1b77...a38 Kjære vene, sa jeg at jeg syntes det var rett?? Jeg synes det var tåpelig å gjøre en jentegreie ut av det (har også sønner), men når avgjørelsen var tatt så burde rektor ha nok guts til å 'stå han av', som de sier i nord. Anonymous poster hash: 0e4b8...d25
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #19 Skrevet 13. desember 2016 Veldig bra av dem som har laget så mye oppstyr at skolen måtte droppe dette. Selvfølgelig synd for jentene som har øvd. Det er ikke deres skyld at de har en idiot til rektor, men supert at noen tar sin tak i kjønnsdiskriminering at det merkes. Anonymous poster hash: 8849c...6f7 Nei, det oppfattes sutrete! Anonymous poster hash: 0e4b8...d25
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #20 Skrevet 13. desember 2016 Det har vært slik i tre år. I tillegg synges det flere sanger og arrangementet er litt større enn vanlig lucia feiring. Har vært svært få gutter som har ønsket å være med, i fjor var en gutt med og sang fordi han ønsket det., hvis jeg ikke husker feil. Guttene har vel hatt det topp de med andre aktiviteter vil jeg tro. Var å så på for to år siden og det var et veldig flott kor. Synes d hele har blitt litt sånn hylekor. Skolen evaluerer vel og tar lærdom av dette tenker jeg. Anonymous poster hash: fc6ba...d8c Som kvinne og også mor til en sønn blir jeg matt av dette her. Hvorfor reagerer ikke flere at arrangement blir kjønnsdelt?! Lar man barn bestemme at kor er jentete?omg Anonymous poster hash: c1b77...a38
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #21 Skrevet 13. desember 2016 Veldig bra av dem som har laget så mye oppstyr at skolen måtte droppe dette. Selvfølgelig synd for jentene som har øvd. Det er ikke deres skyld at de har en idiot til rektor, men supert at noen tar sin tak i kjønnsdiskriminering at det merkes. Anonymous poster hash: 8849c...6f7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #22 Skrevet 13. desember 2016 Veldig bra av dem som har laget så mye oppstyr at skolen måtte droppe dette. Selvfølgelig synd for jentene som har øvd. Det er ikke deres skyld at de har en idiot til rektor, men supert at noen tar sin tak i kjønnsdiskriminering at det merkes. Anonymous poster hash: 8849c...6f7 Nei, det oppfattes sutrete! Anonymous poster hash: 0e4b8...d25
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #23 Skrevet 13. desember 2016 Syns de bare skulle kjørt løpet fullt ut jeg! Neste år kan de ha luciasang kun for jenter med lyst, langt hår. Og Halloween kun for gutter for de er jo så skremmende og stygge helt av seg selv. Ja, og ikke glem barnetoget: kun for barn med blå øyne! Anonymous poster hash: 46996...417
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #24 Skrevet 13. desember 2016 Her klikker dere i vinkel over et jentekor som synger Luciasangen, hvor guttene som ville kunne delta. Har dere samme reaksjon på Sølvguttene? Anonymous poster hash: 01969...945
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #25 Skrevet 13. desember 2016 Her klikker dere i vinkel over et jentekor som synger Luciasangen, hvor guttene som ville kunne delta. Har dere samme reaksjon på Sølvguttene? Anonymous poster hash: 01969...945 "Vi prøver dette i år, og ser hvordan det går. Jeg vet det er noen gutter som vil delta, men i år er det kun jentene som skal synge. Guttene skal være tilskuere i år. " Hvorfor insisterer du fortsatt at gutter som ønsket å synge var velkomne? Og så håper jeg du innser at det er en vesentlig forskjell på et privat kor som folk synger i på fritiden sin og en Lusiafeiring i regi av offentlig skole med skoleplikt, som i tillegg har forpliktet seg til å jobbe for inkludering og mangfold. Altså stikk motsatt av det som er blitt gjort her. Anonymous poster hash: 46996...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå