Gå til innhold

Er det virkelig forferdelig å dra fra katten i 2-3 dager om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har kattedør, slik at den kan gå ut og inn som den selv vil hele døgnet? Overflod av mat og vann inne til pus? Og noen som kommer og ser til at det fortsatt er mer enn nok mat og drikke etter 36 timer?

Anonymous poster hash: ffabf...415
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser fra pus en langhelg innimellom, han har også katteluke. Men vi passert på at det er noen innom ham hver dag for å fylle på vann og mat (og gi ham kos og litt godbiter).

Anonymous poster hash: 86378...2b6
Skrevet

Nei, jeg synes det er greit.

Anonymous poster hash: 9ef8f...dc6

Skrevet

Det gjør vi. Er noen som sjekker innom katten en gang i døgnet. Det går helt fint

Anonymous poster hash: 15944...8e5

Skrevet

Jeg synes det er verre å gjøre det med katteluke enn om katten bare var inne. Andre katter kan da komme inn og spise all maten og skremme katten deres slik at den ikke tør å komme hjem. Hvis katteluken skal være åpen synes jeg katten skal ha tilsyn minst en gang per dag. Hvis luken er lukket og låst og katten inne går det helt greit slik dere har planlagt.

Skrevet

Vi har kattehus ute. Det holder for noen dager for vår pus. Mat og drikke inni og kan ligge på en pels:)

Anonymous poster hash: 9d9fa...30a

Skrevet

Jeg synes det er verre å gjøre det med katteluke enn om katten bare var inne. Andre katter kan da komme inn og spise all maten og skremme katten deres slik at den ikke tør å komme hjem. Hvis katteluken skal være åpen synes jeg katten skal ha tilsyn minst en gang per dag. Hvis luken er lukket og låst og katten inne går det helt greit slik dere har planlagt.

Katteluken er jo sikkert bare åpen for den pusen som bor der. Døren åpnes med chippen som katten har i nakken. Ingen andre katter kan da komme inn. 😊

Anonymous poster hash: 27fb6...684

Skrevet

Vår katteluke åpnes bare for vår katt. Hun er chippet og døra er koblet mot denne chippen. 

Skrevet

Så lenge katten blir sett til daglig. Får påfyll av vann og mat. Så ser ikke jeg problemet

Anonymous poster hash: 16bd7...7cb

Skrevet

Klar over det finnes slike katteluker ja, men dette var ikke nevnt i HI.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke det! Noen som påstår noe annet er stein gale. 

Katter klarer seg selv i 2-3 dager. Dør katten i mellomtiden, så ja.. det er bare en katt.. Setter du frem mat, vann og kattedo dør den ikke av sult. 

Det er ikke en "katterett" å ha en eier, og det at du i det hele tatt setter frem mat og vann for pus er mer enn godt nok. 

Anonymous poster hash: 5836b...63a
Skrevet

Vi drar fra tre dager

Og ved lengre ferier har vi tilsyn annenhver/ hver tredje dag.

Skrevet

Katter klarer seg selv i 2-3 dager. Dør katten i mellomtiden, så ja.. det er bare en katt.. Setter du frem mat, vann og kattedo dør den ikke av sult. 

Det er ikke en "katterett" å ha en eier, og det at du i det hele tatt setter frem mat og vann for pus er mer enn godt nok. 

At det var sa du?

Anonymous poster hash: 2c982...9e0

Skrevet

Hvis katten er alenepus, kan man risikere at de legger ut på vandring når eierne er borte. De merker fort at ting ikke er som vanlig og de kan bli ensomme. Har man to katter, har de selskap i hverandre.

Tror allikevel dd fleste katter takler noen dager veldig bra...

Anonymous poster hash: 5b5b8...e53

Skrevet

Ikke noe problem

Anonymous poster hash: f6648...303

Skrevet

Du er klar over at katt ikke er et vildyr som noen gang har levd fritt i Norge, ikke sant?

Anonymous poster hash: 01843...8c2

Skrevet

«det er ikke en katterett å ha eier»

Hjelp meg opp!

Anonymous poster hash: a85d5...02b

Skrevet

For våre katter er det å være hjemme alene 100 ganger bedre enn å være på kattepensjonat.

Vi drar bort og lar de være hjemme når vi er på ferie også. De har passer som er innom og påser at de har mat og vann og gir kos om deerhjemme akkurat da. Når vi hadde de på pensjonat var de helt forstyrret i flere uker etterpå. Aldri igjen!

Vi har også kattedør og de kommer og går som de vil. Har aldri vært borte fra huset mer enn noen få timer.

Anonymous poster hash: 2e211...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...