Gå til innhold

Tror du på strekkmerkekremer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du strekkmerker har en effekt eller tror du de kommer uansett?

Anonymous poster hash: 75a8c...baa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at kremer ikke vil ha effekt da det er underhuden som sprekker. Ingen kremer ksn bøte på det. Tror det avhenger av hudtype. Ikke noe man kan gjøre for å forebygge.

Hvis noe, så muligens massasje...

Anonymous poster hash: 09c72...e45

Skrevet

Nei. Tror mest på genetiske faktorer

Skrevet

Nei

Smurte ikke en gang, 2 flotte barn og ikke et strekkmerke.

Skrevet

Nei. Har tre barn, aldri smurt med noe, og ingen strekkmerker.

Anonymous poster hash: c18c5...c36

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 0cd7f...cba

Skrevet

Nei. Og jeg tviler litt på at det er genetisk også. Har ikke hørt om andre i min slekt som har fått det, men jeg fikk et par begge gangene.

Anonymous poster hash: dac5d...b7a

Skrevet

Nei, tror ikke at en krem i seg selv kan forhindre strekkmerker. Strekkmerker kan imidlertid forebygges til en viss grad. Ikke legge på for mye, legge på seg sakte, spise sunt, drikke masse vann, tren regelmessig, ta fiskeoljetabletter, ta C-vitamintabletter, og smøre med olje eller fet fuktighetskrem to ganger om dagen. 

Jeg gjorde alt dette fra jeg ble gravid og fikk ingen strekkmerker. Stor baby og, 4 kg.

Skrevet

Nei! Det kan muligens lindre kløe når huden strekker seg, men da kan man like gjerne bruke en vanlig hudkrem.

Skrevet

Nei, tror ikke at en krem i seg selv kan forhindre strekkmerker. Strekkmerker kan imidlertid forebygges til en viss grad. Ikke legge på for mye, legge på seg sakte, spise sunt, drikke masse vann, tren regelmessig, ta fiskeoljetabletter, ta C-vitamintabletter, og smøre med olje eller fet fuktighetskrem to ganger om dagen.

Jeg gjorde alt dette fra jeg ble gravid og fikk ingen strekkmerker. Stor baby og, 4 kg.

Jeg gjorde ingen av de tingene og fikk heller ingen strekkmerker.

Anonymous poster hash: 0cd7f...cba

Skrevet

Jeg smører og smører 😉 Da har jeg i det minste prøvd å unngå strekkmerker. Men jeg har ikke troen på dyre kremer.

Anonymous poster hash: e35f8...aac

Skrevet

Nei. Har selv prøvd dyr cellulittkrem, typ 1000 kr flasken, men ingen endring.

Da jeg ble fettsugd i samme området nevnte jeg det for kirurgen og han lo høyt.

Hvem er det som tror på at kremer trekker igjennom huden? Huden er jo vanntett!

(Jeg var VELDIG skeptisk men gjorde der bare for å ha prøvd det.)

Ingen strekkmerker her etter 2 barn og smurte aldri magen heller.

Anonymous poster hash: 4b055...055

Skrevet

Nei. Jeg tror på en sunn livsstil, mosjon og trening, sunn mat. Jeg fikk ingen strekkmreker da jeg var gravid. Mamma hadde strekkmerker så gener trenger ikke være relevant

Anonymous poster hash: 82435...65d

Skrevet

Nei. Jeg tror på en sunn livsstil, mosjon og trening, sunn mat. Jeg fikk ingen strekkmreker da jeg var gravid. Mamma hadde strekkmerker så gener trenger ikke være relevant

Tror også det hjelper å ikke bruke graviditeten som en unnskyld for å spise mye mat. Jeg la på meg 8 kg og hadde liten mage, noe som nok også bidro til at jeg ikke fikk strekkmerker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...