Gå til innhold

Hjelp meg å slanke meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ned ca 6 kg..det er ikke så mye, men føles dønn umulig. Hjelp meg, kom med ditt beste tips? Er så lei av at buksene er så trange, vil ned til mitt vanlige jeg men virker som kroppen har bestemt seg for å bli her..går jeg ned 1-2 kg fyker jeg rett opp igjen. Mitt største problem er godterispising. Så lei av å tenke på mat og godt konstant...vil egentlig bare slutte å spise men det holder kanskje i to timer :P vet det ikke er lurt men nå er jeg så lei av mat og spising. Hvorfor eier jeg ikke viljestyrke? Periodetrener.. falt av nå. Blæh

Anonymous poster hash: c888b...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut alt sukker, snop, chips og brus helt

Anonymous poster hash: 672db...f95
Skrevet

Du vet hva problemet er - godteriet du spiser. Gjør noe med problemet, da kan du spise normalt og ta vektnedgangen rolig og fornuftig.

Spis sunt og kom inn i vane med å trene jevnt, ikke bare i perioder.

Du må ville det nok - gjør du?

Anonymous poster hash: e919c...89e
Skrevet

Spis før du blir sulten. Da spiser du mindre, og søtsuget blir ikke så sterkt. Merker selv at hvis jeg er flink med maten er det lettere å holde seg unna snopet.

Anonymous poster hash: 1cf38...5df

Skrevet

Kutt AlT sukker. Du må bare være streinhard med deg selv!

Kjøp masse sunn mat du kan kose deg med når knaskebehovet melder seg... grønnsaker, hummus, egg er veldig mettende. Og drikk te (uten sukker, kan ha litt honning), teen utsetter sultfølelsen og du har noe å gjøre annet enn å spise.

Og tren såklart. Styrketrening, 3-4 ganger i uken.. Ikke sånn dameblad-tøy-og-bøy, men skikkelig styrke med vekter. Tren de store musklene, de vil da forbrenne mest energi for deg gjennom hele dagen. Gratis slanking å ha muskler skjønner du :-)

Anonymous poster hash: f49f0...daa

Skrevet

Men det er såå hardt å kutte sukker helt, tror ikke jeg klarer det, helt hekta. Ja jeg vil ville det nok, men føler meg avhengig. Og nå med jul og alt det er såå mye godt hele tiden. Skal prøve i dag da, ingen godis. Spise jevnlig er nok et godt tips og et problem jeg har, kutter ut måltid fordi jeg tok en sjokolade liksom for å veie opp..uff er helt håpløs, men nå er det nok, lei av å føle meg slik. Te som substitutt skal jeg prøve, trenger nok å erstatte godteriet med noe, føler jeg tenker på hva jeg skal spise hele tiden. Takk for råd tar gjerne mot mer.

Skrevet

Som de andre sier, kutt sukker og snacks. Planlegg hva du skal spise hele dagen, gjerne dagen før. Legg tilrette for sunne måltider. Ta f.eks med matpakke, ha en banan eller energibar i veska, ha alltid knekkebrød hjemme osv. Puss tennene etter hvert måltid. Frister mindre med godteri da. Og spis tyggis hvis fristelsen blir for stor.

Nå er det 11 dager til jul. Da kan du være sunn i 10 av de, så har du fått en flying start på nyttårsslankinga som så mange skal i gang med. Du klarer å gå ned 1-2 kg før jul! Tenk på det som en julegave tildeg selv og kroppen din. Og julekaker og godteri smaker så mye bedre på julaften hvis du ikke har spist det hver dag hele desember.

På disse ti dagene klarer du også å trene litt. F.eks 3-4 ganger er en bra start, selv om det er midt i julestria.

Klarer du å begynne nå, og slanke deg i desember, klarer du det i alle fall etter jul! Lykke til!

Ps: den avhengigheten du tror du har sitter mest i hodet. De 2-3 første dagene kan du få litt hodepine o.l, men det går over!

Anonymous poster hash: 6aa0a...cb0

Skrevet

TAKK nå fikk jeg motivasjon! Som du sier, kort tid til jul så må vel klare 11 dager å så starte på igjen etter nyttår, 2 kg ned høres digg ut, jeg går "lett" ned 2 kg om jeg spiser riktig, trener og kutter godteri, problemer mitt er at jeg ikke klarer å holde de kiloene av, men nåååå, denne gangen! Takk for at dere motiverer meg :) hadde sjokolade hjemme som jeg låste inn på "julerommet" før jeg dro på jobb. SKAL klare dette nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...