Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Har vært sykemeldt i 4 måneder og nå har jeg fått oppsigelse. Bedriften skal legges ned. Endres sykepengene nå til 60% av tidligere lønn eller beholder jeg 100% til 12 måneders sykemeldings grensen er nådd ? Nei, ingen håp om å bli friskmeldt. I følge legen kan jeg ikke jobbe mer. Anonymous poster hash: 77b32...a3d
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Så lenge du er sykemeldt beholder du sykepengene du har i dag. Hva du får i sykepenger avgjøres kun av lønnen du hadde før du ble syk, det var da du bygget opp grunnlaget ditt Men om du blir frisk igjen må du søke dagpenger og det er 66% av lønnsgrunnlaget Anonymous poster hash: 5b124...653
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Så lenge du ikke har avbrudd i sykemeldingen etter du ikke har jobb lengre så får du sykepenger som normalt. Så hvis legen fortsetter å sykemelde deg kan du være sykemeldt i totalt 12 mnd selvom du blir oppsagt Anonymous poster hash: 2aef4...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå