Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 De har ikke sendt inn sykemeldingsdelen til nav,og jeg leverte sykemld for 3 uker siden 😠 nå må jeg på sosialkontoret og be om penger til alt som igjen blir trekt når sykepengene er klare. Men det er jo ikke noe ekstra å få på sosialen,bare det knappeste så dette blir jo en svært så hyggelig jul 😕 Typisk det,jeg som hadde gleder meg til halv skatt og en hyggelig jul med hele familien. Anonymous poster hash: 6ad00...f9b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Det er du selv som er ansvarlig for å sende riktig del av sykemeldingen til Nav etter de første 16 dagene. Arbeidsgiver må sende inn skjema med inntektsopplysninger. Dersom de ikke har gjort det, bør du be om å få lønn utbetalt fra dem. De kan krysse av ja på "betaler arbeidsgiver lønn ut over arbeidsgiverperioden" og få refundert pengene fra nav. Anonymous poster hash: c319e...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 De har ikke sendt inn D delen,altså inntektsopplysninger ja. Eller de har sendt inn d delen fra min forrige sykemelding en ekstra gang 😠 og jeg ringte lønningskontoret idag og ble lovt at det skal sjekkes ut og bli ringt tilbake uten at det skjer.. Kommune det er snakk om og den sureste megga I hele byen jobber jo selvfølgelig akkurat med lønna mi.. Anonymous poster hash: 6ad00...f9b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 De har ikke sendt inn D delen,altså inntektsopplysninger ja. Eller de har sendt inn d delen fra min forrige sykemelding en ekstra gang 😠 og jeg ringte lønningskontoret idag og ble lovt at det skal sjekkes ut og bli ringt tilbake uten at det skjer.. Kommune det er snakk om og den sureste megga I hele byen jobber jo selvfølgelig akkurat med lønna mi.. Anonymous poster hash: 6ad00...f9b Del D skal den sykemeldte selv sende til Nav, dersom arbeidsgiverperioden er over. Anonymous poster hash: c319e...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Melding om sykefravær For sykefravær inntil tre dager er det vanligvis nok at arbeidstakeren gir arbeidsgiver en skriftlig eller muntlig egenmelding. Som regel meldes sykefraværet muntlig først, for deretter å bekreftes gjennom en skriftlig egenmelding i ettertid. Fremgangsmåten kan variere etter hvilke retningslinjer som gjelder på arbeidsplassen. Ved lengre fravær kan du som arbeidsgiver kreve dokumentasjon fra lege. Ansatte i IA-virksomheter kan ha egenmeldt sykefravær på inntil åtte dager. Arbeidstakeren må ha jobbet hos deg i minst to måneder før han/hun kan benytte egenmelding. Ved legemeldt* sykefravær sender legen del A av sykmeldingen til NAV. Del B er den sykmeldtes kopi. Den sykmeldte skal sende del C av sykmeldingen til arbeidsgiver samme dag. Arbeidsgiver skal også motta del D, hvor arbeidstaker har fylt ut sitt krav om sykepenger i arbeidsgiverperioden (16 dager). Ved fravær utover 16 dager skal den sykmeldte sende del D direkte til NAV, med mindre det er avtalt at arbeidsgiver forskutterer sykepenger etter arbeidsgiverperioden. I så fall skal arbeidsgiver motta del D også. Anonymous poster hash: c319e...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Om ikke din arbeidsgiver forskuttere lønn under sykdom er du selv ansvarlig for å sende inn del D til NAV. Anonymous poster hash: c0a0d...070
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Jeg hadde en dag på jobb mellom de to sykemeldingene og derfor skulle arbeidsgiver ha del D sa nav til meg,og det leverte jeg da. Så jeg har gjort det jeg fikk beskjed om. Greia er at er arbeidsgiver ikke har sendt delen til nav. Anonymous poster hash: 6ad00...f9b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 De har ikke sendt inn D delen,altså inntektsopplysninger ja. Eller de har sendt inn d delen fra min forrige sykemelding en ekstra gang og jeg ringte lønningskontoret idag og ble lovt at det skal sjekkes ut og bli ringt tilbake uten at det skjer.. Kommune det er snakk om og den sureste megga I hele byen jobber jo selvfølgelig akkurat med lønna mi.. Anonymous poster hash: 6ad00...f9b Da tropper du opp på lønningskontoret og forlanger å få den ut den og da, så leverer du den selv på nav Anonymous poster hash: 2a2b2...dbc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 Da har du fått feil info av nav. Det følger av folketrygdloven § 8-19 fjerde ledd at når arbeidsgiver har betalt sykepenger i en full arbeidsgiverperiode, skal det ikke inntre noen ny arbeidsgiverperiode ved sykdom som inntreffer innen 16 dager etter at vedkommende arbeidstaker har gjenopptatt arbeidet. Det følger videre av folketrygdloven § 8-24 fjerde ledd tredje punkt at ved nytt sykefravær innen 16 kalenderdager regnes tidligere fraværsdager uten legeerklæring med. Ifølge forvaltningspraksis kan egenmelding ikke brukes når arbeidstaker har fått sykepenger fra arbeidsgiveren i 16 dager, sammenhengende eller ved sammenlegging av periodene, og så blir syk igjen før vedkommende har vært i arbeid 16 dager. I slike tilfeller inntrer ingen ny arbeidsgiverperiode. Sykepenger kan imidlertid ytes fra trygden, men bare hvis arbeidsuførheten dokumenteres med legeerklæring. Anonymous poster hash: 7f118...478
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #10 Skrevet 12. desember 2016 F... jobben? Altså, det er din egen feil som har levert inn til feil sted, ikke arbeidsgiver sin. Anonymous poster hash: 5a543...202
Mamma_til_2 Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 Gå tilintetgjøre arb.giver og hent del Dell og inntektsopplysningene dine og lever de på nav, det måtte jeg gjøre en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå