Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Er det noen her som har små barn med cøliaki? Hvilke symptomer hadde de? Mistenker cøliaki hos 3-åringen. Hun har de siste månedene blitt mer slapp/trøtt, irritabel med raseriutbrudd, forstoppet og klager ofte over magevondt. Har tatt blodprøver, venter på svarene på disse. Anonymous poster hash: 41b70...ac1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Mitt barn sluttet å spise, raste ned i vekt og ble (naturlig nok) fryktelig slapp. Avføringen var forholdsvis normal i konsistens, men den "fløt" i toalettet. Dette er visst vanlig. Jeg vet om andre barn som har hatt andre symptomer. Cøliaki er egentlig en vanskelig diagnose å stille, pga at symptomene kan være "hva som helst". Anonymous poster hash: 34f2d...0fe
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Liten, tynn, blek, mye vondt i magen og forstoppelse. Dårlig matlyst. Anonymous poster hash: 20da2...581
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Min sønn på 8 fikk utslag på cøliakiprøve og var inne og tok en kontrollprøve i dag faktisk. Han har ingen symptomer i magen og dette ble oppdaget ved en tilfeldighet men han er som jenta de en del irritert og sliten. Spent på resultatet av denne prøven som da vil bekrefte eller avkrefte om han har glutenallergi. Anonymous poster hash: 558b2...75e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Takk for svar 😊 Håper på en måte at det er cøliaki siden hun har forandret seg så voldsomt de siste månedene. Har alltid vært så blid, energisk og "enkel" å ha med å gjøre. Hun er ikke til å kjenne igjen, og jeg kan ikke forstå hva årsaken kan være hvis det ikke er cøliaki. Hvor lang tid tok det fra omlegging av kosten til dere så bedring hos barna? Har cøliaki selv, men er så mange år siden jeg fikk diagnosen at jeg ikke husker hvor lang tid det tok. Anonymous poster hash: 41b70...ac1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Takk for svar 😊 Håper på en måte at det er cøliaki siden hun har forandret seg så voldsomt de siste månedene. Har alltid vært så blid, energisk og "enkel" å ha med å gjøre. Hun er ikke til å kjenne igjen, og jeg kan ikke forstå hva årsaken kan være hvis det ikke er cøliaki. Hvor lang tid tok det fra omlegging av kosten til dere så bedring hos barna? Har cøliaki selv, men er så mange år siden jeg fikk diagnosen at jeg ikke husker hvor lang tid det tok. Anonymous poster hash: 41b70...ac1 Hos oss var det stor forbedring allerede etter et par uker (og hun var veldig syk i forkant), men dette varierer en god del. Cøliaki er jo (delvis) arvelig, så jeg anser sjansen for at hun har det som rimelig stor, med tanke på hvilke symptomer hun har. Anonymous poster hash: 34f2d...0fe
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Hos oss var det stor forbedring allerede etter et par uker (og hun var veldig syk i forkant), men dette varierer en god del. Cøliaki er jo (delvis) arvelig, så jeg anser sjansen for at hun har det som rimelig stor, med tanke på hvilke symptomer hun har. Anonymous poster hash: 34f2d...0fe Ja, føler meg rimelig sikker selv. Ikke bare jeg som har cøliaki, men også min mor, min søster og min søsters barn. Det sies vel at det er ca 20% sannsynlighet for at det går i arv, men hos oss er det hittil 100%. Anonymous poster hash: 41b70...ac1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Veldig løs avføring over lang tid, bleik, tynn, stor oppblåst mage, veldig sliten, veldig irritabel, dårlig matlyst, vekstkurven stoppet opp. Ble etterhvert så dårlig at han fikk sonde på sjukehuset. Ble mye bedre når han begynte på vitaminer som han manglet egentlig. Og merket stor bedring etter en mnd på glutenfri kost. Vi har en helt annen gutt! Anonymous poster hash: d7c7a...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå