Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Vet at det er ingen sykdom å være gravid. Egentlig burde jeg skjemmes av å syte også, for "eneste " gravid symptomer jeg har er ømme bryst og trøtthet. Men denne trøttheten er så voldsom. Jeg sover bra nok , men alt er ork og slitsomt etter jobb. Jeg har mye ansvar alene også ettersom samboer jobber 3 skift. Så jeg må jo bare gjøre ting selv om kroppen sier nei. Er kun uke 10 og vet at fleste sier det går over etter uke 12 som regel. Vil jeg kunne få sykmelding på grunnlag av trøtthet / mangel på energi? Anonymous poster hash: 0a8b9...fd9
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Ja det kan du nok. Selvom det ikke er en sykdom å være gravid så fører det jo med seg noen symptomer som man ikke ha når man ikke er gravid, Hater når folk sier at det ikke er en sykdom å være gravid, for i den uttalen så ligger det noe bak, at man har valgt det å bare får tyne seg til man krepperer. Angrer som bare det for at jeg stressa sånn i første graviditet, fikk svangersskapsforgiftning og fikk depresjon etterpå, kunne nok vært hindret eller mildnet Anonymous poster hash: 2eedc...ade
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Jeg fikk det uten problem. Legen mente det var viktig at jeg tok vare på meg selv. At man er så trøtt er jo et signal fra kroppen om å hvile mer. Jeg sovnet av på jobb. For meg holdt det med en gradert sykemelding. Kom litt senere på jobb, og gikk litt tidligere. Da greide jeg meg fint. Det er jo ikke selve sykdommen som gjør at folk blir sykemeldte. Det er jo funksjonsnedsettelse. Og det kan en graviditet i høyeste grad føre til. Anonymous poster hash: cb8b3...899
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Det er ihvertfall ingen tvil om at vi er en hjem porselensdukker som gir opp veldig fort. Og da tenker jeg ikke på de som har alvorlige tilstander, men de som er sykmeldt for den minste lille ting så fort De har en positiv test i hånda. Anonymous poster hash: 0e7ed...715
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Selvsagt kan du få en sykemelding! Anonymous poster hash: e8909...2e8
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Kommer vel an på legen tror jeg. Jeg løste det ved å sove til og fra jobb (pendler 1,5 time hver vei med tog,t bane og buss). Nå er jeg 30 uker og er mer trøtt enn jeg var rundt uke 10. Legger meg kl 20 hver dag for å klare en arbeidsdag. Anonymous poster hash: a5747...ffd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Jeg hadde det også helt forferdelig Var så ufattelig trøtt Men holdt ut. Spurte ikke om sykemelding Anonymous poster hash: f7c25...979
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Jeg var 40 % sykemeldt de siste fire ukene av mitt svangerskap, og grunnen som ble ført opp på sykemeldingen var "sliten". Jeg mener at man i første omgang skal forsøke å redusere alt annet til et minimum (husarbeid, hobbyer osv.) før man snakker med legen om sykemelding. I mitt tilfelle gjorde jeg ikke noe annet enn å jobbe, pendle og sove. Jeg har bekjente som "unner seg en sykemelding" og bruker den nye "fritiden" til alt mulig annet, ikke hvile. De få gjør det så vanskelig for alle andre. Anonymous poster hash: a3056...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå