meg-og-mine Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Hadde lystgass i mine 2 tidligere fødsler, men nå har st.olavs fjernet dette. Epidural er utelukket, hadde det en gang å aldri mer. Ble bedøvd halve siden å klarte ikke å opp å gå omkring. Tips til alternativ?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Hadde lystgass i mine 2 tidligere fødsler, men nå har st.olavs fjernet dette. Epidural er utelukket, hadde det en gang å aldri mer. Ble bedøvd halve siden å klarte ikke å opp å gå omkring. Tips til alternativ? Ikke unormalt det du opplevde med epidural bare så du vet det. Uansett kan du prøve varmt bad, evt peditin. Anonymous poster hash: f7f58...63b
meg-og-mine Skrevet 12. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2016 Ikke unormalt det du opplevde med epidural bare så du vet det. Uansett kan du prøve varmt bad, evt peditin. Anonymous poster hash: f7f58...63b Nei ble ikke så skremt men mer at min mest naturlige smertelindring ble tatt i fra meg når jeg ikke kunne " gå av meg " toppen av verste smertene. Så da blir det litt kjedelig med en halv side som ikke fungerer 😕
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Varm vann, enten dusj eller badekar. TENS-aparat om de har det. Akupunktur og massasje, varmeflaske. Jeg fikk en sånn diger medisinball, den satt jeg på og vugget fra side til side. Stå på alle 4 i senga og vugg i forskjellige retninger. Anonymous poster hash: 2f8e6...5cd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Nei ble ikke så skremt men mer at min mest naturlige smertelindring ble tatt i fra meg når jeg ikke kunne " gå av meg " toppen av verste smertene. Så da blir det litt kjedelig med en halv side som ikke fungerer 😕 Det skjønner jeg veldig godt. Jeg hadde også epidural sist og hadde ikke akkurat noe super effekt av den. Annet enn at jeg var lenket til sengen siden jeg ikke klarte å stå på bena. Planen min denne gangen er å klare å gjennomføre fødselen med varmt bad,akupunktur og lystgass. Kommer ikke til å ta epidural med mindre det blir overstyrt av jordmor. Noe det ble sist. Anonymous poster hash: f7f58...63b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Hvorfor ikke akupunktur? Jeg fikk det nå sist. 2 nåler i ryggen, og det var helt magisk! Fikk også noen tabeletter på føden, men jeg aner ikke hva det var... Så er det med avspenningsteknikker en god ide. Les boken "en god fødsel", kommer med en lydfil som hjelper deg å trene mentalt til fødselen. Anonymous poster hash: 85201...5ff
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Jeg fikk spinalbedøvelse i steden for epidural. Denne varer i to timer og er en engangsdose Anonymous poster hash: ba2d5...608
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Jeg fikk bruke varme risposer på st.olavs Anonymous poster hash: a0656...4b5
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 Pudendal 👌🏻😍 Anonymous poster hash: ed7b9...c3d
Sokkedyret Skrevet 12. desember 2016 #10 Skrevet 12. desember 2016 Ryggmassasje fra mannen under riene hjalp meg veldig. Ellers var det bare å holde ut 🙈
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #11 Skrevet 12. desember 2016 Vannpapler..eller hva de heter? Jeg fikk det da jeg hadde så skarpe smerter at jeg ikke fikk til å presse. De hjalp. Men de svei som f.... da de satt dem (avledningssmerte kanskje?😜) Anonymous poster hash: 79130...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå