Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Jeg har alltid hatt fri på selveste julaften, men i år jobber jeg. Vi har alltid hatt til tradisjon at barna våkner til pakker på morgenen og pakker opp det meste, så tar vi med resten av julepresangene og åpner opp hos enten mine foreldre eller mannens. Vi er i pysjamasen hele formiddagen og koser oss med gaveåpning, julegodt og julefilm. I år gjøres dette med kun mannen, kjenner jeg blir trist fordi jeg går glipp av det ... Men må man jobbe, så må man .. Anonymous poster hash: 7664f...f4c
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Jeg har jobbet tidligvakt (07.30-15.15) julaften 3 år på rad, etter egen fri vilje. For min del er tradisjonene på kveldstid og ikke på morgen, selv om jeg har savnet "Tre nøtter til Askepott", "Reisen til julestjernen" osv. Det er som du sier, må man jobbe så må man. Det er dessverre slik når man velger et yrke som krever døgnbemanning. Jeg valgte å se på det slik at pasientene er aldri mer takknemlig for hjelp enn de er på slike dager. Anonymous poster hash: 47813...29b
gvm82 Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Ja, men er så vane med det at eg ikkje tenker så mykje over det lengre. Jo, saknar familien og tradisjonane me har, men samtidig veit eg dette er ein del av jobben. Fokuserar derfor på at me skal ha ei flott jul på jobb og.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Har jobbet annenhver julaften hele mitt voksne liv, så vi åpner selvfølgelig ikke pakker med ungene om morgenen. Jeg jobber i butikk så jeg kommer jo hjem før middag. Da ungene var mindre åpnet de noen gaver før og noen etter mat, nå åpnes alle etter mat. Tror du ikke ungene vil vente på mamma da? Forstår det som at du også skal jobbe dag, så da kan de åpne f.eks to stykker sammen med deg før du går om morgenen og resten når du kommer hjem? Anonymous poster hash: 18a9d...6e3
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Jobber du på kvelden også? Det er jo det som er kjipt... Anonymous poster hash: cc5df...bb1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Har jobbet julaften flere ganger etter jeg fikk barn. Sånn er det bare 😊 Man gjør det beste utav det. Anonymous poster hash: 55e6b...ed8
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Er jo mulig å snu tradisjonen litt da, og pakke opp alt etter middagen. Eller gjøre det dere pleier 1. Juledag istedet? Anonymous poster hash: b44b3...0b8
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Jeg jobber, er kun to barn som kommer i hele barnehagen. Jeg spurte foreldrene om det er greit de leverer og henter barna hjemme hos oss. Det ville de, så vi skal kose oss med å lage julegave til foreldrene, se tegnefilm osv. Anonymous poster hash: 24ed4...1f5
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 Jeg jobber, er kun to barn som kommer i hele barnehagen. Jeg spurte foreldrene om det er greit de leverer og henter barna hjemme hos oss. Det ville de, så vi skal kose oss med å lage julegave til foreldrene, se tegnefilm osv. Anonymous poster hash: 24ed4...1f5 Har barnehagen åpent på lørdager? Anonymous poster hash: 81e3c...946
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #10 Skrevet 12. desember 2016 Har barnehagen åpent på lørdager? Anonymous poster hash: 81e3c...946 Samme lurer jeg på! Anonymous poster hash: f754f...0dc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #11 Skrevet 12. desember 2016 Har jobbet turnus i 25 år,men har jobbet julaften bare en gang.Det er alltid noen som vil jobbe julaften mot fri nyttårsaften f.eks,og hos oss har det aldri vært problemer med å bytte. Den ene gangen jeg jobbet julaften var jeg nødt pga den faglige kompetansen. Vet at ikke alle har det så fleksibilitet og det er kjipt. Anonymous poster hash: 2fd69...352
Mrs. Kaizer Skrevet 12. desember 2016 #12 Skrevet 12. desember 2016 Nei, ikke i år. Men i fjor jobbet jeg natt til julaften og natt til 1. Juledag. Kjipt, men sånn er det i min bransje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå