Gå til innhold

Frekt av meg ellernærtakende bekjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff et nytt bekjentskap på bussen, de få gangene vi har truffet hverandre har vi hatt en god tone, og praten har gått lett. Vi snakket om at vi burde avtale og treffes da jeg fikk et anrop på FaceTime. Jeg avviste det og fortsatte samtalen. Mitt bekjentskap sa videre at jeg skulle søke henne opp på face (satt fremdeles med telefonen i hånden), og legge henne til som venn. Jeg gjorde dette. Jeg så jo da selvfølgelig profilbildet hennes av henne og en mann. Jeg spurte om det var kjæresten hennes, hvilket hun bekreftet. Jeg sa noe slikt som "så kjekk han er", og mitt bekjentskap ble rar og sa at hun var veldig klar over at han var kjekk og hun var like klar over ar hun var den stygge andungen i det forholdet. Jeg forklarte at det ikke var det jeg mente og at jeg syntes også hun er over snittet veldig med utseendet (mener det oppriktig, hun er pen). Hun svarte da at hun ikke fisket etter komplimenter, men at hun bare innså fakta som iflg henne var at han var kjekk og at hun var mindre pen. Så byttet hun tema.

Var det frekt av meg å si at hennes samboer var kjekk? Tråkket jeg over en sosial kode? Jeg kjenner henne ikke så godt og har ikke pratet med henne i ettertid. Ble litt usikker på om jeg bør ta kontakt og hva jeg evt bør si...

Anonymous poster hash: 42dc4...a41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke frekt! Hun var hårsår .

Anonymous poster hash: 1338f...f9f

Skrevet

Hun sliter nok med dårlig selvbilde. Kanskje hun har fått kommentar på det før.. Har faktisk jeg fått, så noen sier slikt rett ut. Men  synes ikke du gjorde noe galt. Kan jo være vel så frekt å se bilde av mannen å bare si "ok, så det er mannen din ja". Det er jo et kompliment at han er pen, hvis du ikke sier det på en måte som "oj, wow har du en så pen mann, kunne jeg aldri sett for meg"

Anonymous poster hash: c2d99...fd2
Skrevet

Det er hun som har et problem. Hadde noen sagt det samme til meg så hadde jeg trolig smilt bredt og sagt "det synes jeg også, og det beste er at han er enda kjekkere som person enn han er av utseende :) ".

Hun virker å ha veldig dårlig selvbilde, og det er jo trist for hennes del. Håper hun greier å se hvor flott hun også er!

Anonymous poster hash: e20c9...6d1
Skrevet

Skrullete kvinne. Hvis hun tar enhver kompliment til en annen som en fornærmelse mot seg selv, da mangler hun noe mentalt.

Anonymous poster hash: 6968b...d79

Skrevet

Takk for svar:) jeg mente virkelig ikke at han var i en annen liga enn henne. Han var kjekk, og jeg mente det som et kompliment, og jeg synes også hun er veldig pen. Jeg tar kontakt med henne igjen, og ignorerer denne hendelsen, tror jeg.

HI

Skrevet

Svært hårsår dame. Ville kanskje vurdert å droppet videre bekjentskap. Hun hørtes slitsomt lite selvskkker ut!

Anonymous poster hash: 7a811...6ea

Skrevet

Ikke frekt.

Anonymous poster hash: 84089...2b8

Skrevet

Skrullete kvinne. Hvis hun tar enhver kompliment til en annen som en fornærmelse mot seg selv, da mangler hun noe mentalt.

Ikke nødvendigvis. Jeg har selv blitt mobbet for utseende hele livet. Nå er jeg smart nok til å ikke si det samme høyt, men føler meg jo styggere enn de fleste andre. Synes bekjentskapet til HI overreagerte, men det kan ha sine grunner. Du gjorde ingenting galt.

Anonymous poster hash: 2d81c...38c

Skrevet

Svært hårsår dame. Ville kanskje vurdert å droppet videre bekjentskap. Hun hørtes slitsomt lite selvskkker ut!

Anonymous poster hash: 7a811...6ea

Så lite selvsikre folk fortjener ikke venner eller omgangskrets? De skal på mirakuløs måte få kjempemasse selvtillit ved å sitte mutters alene?

Skrevet

Jeg ville blitt kjempe glad på mannen min sin vegne om noen ga han et slikt kompliment :) så syns ikke du gjorde noe galt. Mannen kom stolt hjem her en dag og sa at kona til kollegaen hans hadde sagt at jeg var veldig pen :) han ble veldig glad på mine vegne :) er alltid fint å gi komplimenter :)

Anonymous poster hash: 6b9c7...28c

Skrevet

Jeg kunne sikkert sagt det samme 🙊 jeg ser fin ut med sminke og når jeg har ordnet meg skikkelig, men ser ut som et takras ellers 😉 mens mannen min er kjekk uansett liksom.. Jeg har ikke kjempgod selvtillit når det gjelder utseende, men jeg er snill og en god venn 😄❤️

Anonymous poster hash: 8e2f3...dce

Skrevet

Takk for svar:) jeg mente virkelig ikke at han var i en annen liga enn henne. Han var kjekk, og jeg mente det som et kompliment, og jeg synes også hun er veldig pen. Jeg tar kontakt med henne igjen, og ignorerer denne hendelsen, tror jeg.

HI

Så rett du gjør! Du gjorde ikke noe galt. Hun overreagerte. Men det har sikkert sin forklaring. Synes det er kjempeflott at du er villig til å ignorere denne hendelsen!

Anonymous poster hash: 099de...78e

Skrevet

Jeg syns ikke det hørtes ut som at hun reagerte så voldsomt ved å si det der jeg da. Men det kommer vel an på tonen det ble sagt i.

Skrevet

Så lite selvsikre folk fortjener ikke venner eller omgangskrets? De skal på mirakuløs måte få kjempemasse selvtillit ved å sitte mutters alene?

Man får ikke venner ved at noen forbarmer seg over deg, biter i seg fornærmelser og anklager og generelt later som om din negativitet ikke rammer dem.

Man får venner ved selv å være en venn.

Så enkelt, så vanskelig. Dine traumer og din selvtillit er ikke primært av interesse for andre.

Skrevet

Jeg ville blitt stolt og glad. Du sa ingenting galt. Tvert imot, du var veldig hyggelig. Men, du traff nok et ømt punkt du ikke hadde forutsetninger for å vite om.

Anonymous poster hash: 4551e...d6d
Skrevet

Hadde nok ikke oppsøkt henne igjen, dessverre. Jeg tar godt vare på de vennene jeg har, og hjelper det jeg kan med det de måtte ha av problemer. Jeg oppsøker ikke nye bekjentskaper med så åpenlyse problemer. De nye bekjentskapene blir til fordi jeg føler meg vel med å være sammen med dem.

Anonymous poster hash: 1faf5...07d
Skrevet

Hadde nok ikke oppsøkt henne igjen, dessverre. Jeg tar godt vare på de vennene jeg har, og hjelper det jeg kan med det de måtte ha av problemer. Jeg oppsøker ikke nye bekjentskaper med så åpenlyse problemer. De nye bekjentskapene blir til fordi jeg føler meg vel med å være sammen med dem.

Hvis formålet er å hjelpe vedkommede, og ikke nødvendigvis for å danne et vennskap stiller situasjonen seg selvfølgelig annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...