Gå til innhold

Blir dette for trangt økonomisk i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg har tilsammen utbetalt 140 000 i desember.

Vi skal i desember betale sydenbilletter på 25 000

Lånekostnader og fondsparing 35 000

Skal vi betale ekstra inn 55 000 på et lån som vi da blir kvitt, eller blir det for trangt når julen nærmer seg? Det meste av julegaver er kjøpt inn.

Da blir det 25 000 igjen til forbruk frem til midten av januar. Blir det for trangt?

Anonymous poster hash: 5130d...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferdig med julegaver og julehandel ellers?

Anonymous poster hash: 7e3f1...36a

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mange dere er og hva slags kostnader dere har i den måneden, helt umulig for oss å svare på. Skal dere ha 10 gjester julaften og 15 på nyttårsaften og holde alle med mat? Går dere på kino i romjulen, ut og spise middag, annen luksus. Skal noen av dere til tannlegen, bilen på verksted?

Anonymous poster hash: d69da...e1c
Skrevet

Hvis dere er vant til å bruke nærmere 50 000 i måneden så blir d snøtt, hvis ikke no probs...

Anonymous poster hash: bb974...72a

Skrevet

Skal vi betale ekstra inn 55 000 på et lån som vi da blir kvitt, eller blir det for trangt når julen nærmer seg? Det meste av julegaver er kjøpt inn.

Da blir det 25 000 igjen til forbruk frem til midten av januar. Blir det for trangt?

Wow, skryteinnlegg de luxe........... :(

Anonymous poster hash: 10112...943

Skrevet

Dette spørsmålet blir bare for dumt, HI. Du lurer på om dere greier dere på 25 000 i én måned....

Om dette ikke er et trolleinnlegg så anbefaler jeg deg å gjøre desember til en realitetsorientering for både deg selv og hele familien din. Få familien med på frivillig arbeid på Blåkors, Frivillighetssentralen osv.

Og etterpå leser du tråden din på nytt.

Anonymous poster hash: e849a...686
Skrevet

Mannen og jeg har tilsammen utbetalt 140 000 i desember.Vi skal i desember betale sydenbilletter på 25 000Lånekostnader og fondsparing 35 000 Skal vi betale ekstra inn 55 000 på et lån som vi da blir kvitt, eller blir det for trangt når julen nærmer seg? Det meste av julegaver er kjøpt inn. Da blir det 25 000 igjen til forbruk frem til midten av januar. Blir det for trangt?Anonymous poster hash: 5130d...10e Anonymous poster hash: 5130d...10e

Bare 140.000,-?!??!!!! Så pinlig! Alle vet man helst bør ha 200.000,- utbetalt i desember for at det skal duge.

Anonymous poster hash: 77255...1d7

Skrevet

Jeg tjener 22.000 i måneden, FØR skatt, og jeg klarer meg.

Anonymous poster hash: d69da...e1c

Skrevet

Og dere trengte lån fordi? Hvis dere har et lån på 55 000 kr med den inntekten, så håper jeg ikke et er forbrukslån f.eks.. Dere burde kanskje ha nok penger til å ikke trenge lån?

Når det er sagt: Jeg har igjen 18 000 kr på konto, skal ut med 12 000 kr av dem i regninger. Alt til jul er kjøpt inn unntatt fløte (pga dato) og pinnekjøtt.

Vi er 3 stk som skal leve på det frem til 10 januar. (1 voksen, 2 barn) Vi har smekkfull fryser og fryseboksen i kombiskapet. Null problem å overleve på det. Romjulen blir rolig, vi er kun ute på fritidsaktiviteter i løpet av uka. I helgene bruker vi naturen og nabolaget :)

Det skal sies at jeg ha mer regninger enn vanlig akkurat nå, og mer å klare meg på til vanlig, men vet også at jeg klarer å prioritere.

Anonymous poster hash: 10eb3...fd7
Skrevet

Syns du i tillegg skal ta og gi 10.000 til en organisasjon for folk som ikke har noe som helst til jul. Og så øve deg på å leve av 15.000 til midt i januar. Nyttige ferdigheter.

Anonymous poster hash: 8c47f...073

Skrevet

Syns du i tillegg skal ta og gi 10.000 til en organisasjon for folk som ikke har noe som helst til jul. Og så øve deg på å leve av 15.000 til midt i januar. Nyttige ferdigheter.

Anonymous poster hash: 8c47f...073

HI: Du vet ikke hva det vil si å ha det trangt. Dette innlegget er et hån mot de som virkelig har det trangt.

Anonymous poster hash: af423...d24

Skrevet

Jeg er ufør med barn.Har 7000 kr til den 20 januar.I tillegg har jeg en bursdag som koster litt.Jeg har det ganske trangt.

Anonymous poster hash: a039f...c63
Skrevet

Høye lønninger burde vært forbeholdt mennesker med tilsvarende IQ!

Anonymous poster hash: 5d3b6...b2f

Skrevet

1000kr dagen? Hva spiser dere egentlig? Russisk kaviar og hummer til alle måltid?

Dette er et eksempel på at dere lever i ekstrem overflod om du lurer på om dere klarer dere på dette.

Helt ærlig så håper jeg virkelig at du setter pris på hvor umåtelig privilegerte dere er.

De fleste menneskene på denne planeten kalt jorden kan bare drømme om å velte seg i luksus på denne måten.

Skrevet

Litt fascinerende at dere har ingen andre utgifter enn lån og sparing...

Vil tro at de med høye lønninger også betaler på strøm og forsikringer og barnehage/sfo osv...

Anonymous poster hash: 33ae8...11e

Skrevet

Uffda HI. Sånt er bare pinlig. Spør i lunchpausen i dag og legg merke til blikkene. De sier deg hva folk mener om sånne som deg.

Anonymous poster hash: e0cd2...698

Skrevet

Nei! Dere har det ikke trangt økonomisk, men det har ikke vi heller. Vi kutter ned på eget forbruk i år og gir matkasser til noen andre familier som ikke er like heldige.

Anonymous poster hash: 28358...c00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...