Gå til innhold

Hvor raskt virker ery-Max?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på fredag.

Før det hadde jeg feber i to dager på 38,5 - 39.

Hadde feber i går 38,5 men det holdt å ta Paracet to ganger så den er ikke så hissig.

Nå målte jeg 38,2.

I går kom feberen en time etter jeg sto opp i dag kom den etter tre.

Er dette en ok bedring mtp at jeg begynte på fredag eller burde feber ha blitt borte i dag?

Fikk beskjed av legen å kontakte legevakt om jeg ble dårligere.

Jeg er jo ikke dårligere men ikke veldig mye bedre heller.

Noen innspill?

Anonymous poster hash: 24ee2...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet til fastlege åpnet imorgen når det gjaldt meg selv, som er voksen. 

Anonymous poster hash: 852d0...e4f
Skrevet

Jeg hadde ventet til fastlege åpnet imorgen når det gjaldt meg selv, som er voksen.

Spurte ikke om jeg burde dra til legevakten i dag da. Spurte om hvor raskt det bør virke og om den lille bedringen jeg beskriver er tilfredsstillende.

Skrevet

Det er ikke bra og ikke tilfredsstillende. Du skulle ha blitt bedre enn som så og erymaxen skulle hatt bedre effekt. Selv om resultatet av den er litt bedre enn det har vært, så skulle den ha virket enda bedre, noe som sier meg at du er blitt dårligere. Så jeg ville pratet med lege i morgen. 

Anonymous poster hash: 3cf51...2f7
Skrevet

Spurte ikke om jeg burde dra til legevakten i dag da. Spurte om hvor raskt det bør virke og om den lille bedringen jeg beskriver er tilfredsstillende.

Ok. Underforstått; Du bør kontakte lege imorgen for å rådføre deg. 

Skrevet

Det er ikke bra og ikke tilfredsstillende. Du skulle ha blitt bedre enn som så og erymaxen skulle hatt bedre effekt. Selv om resultatet av den er litt bedre enn det har vært, så skulle den ha virket enda bedre, noe som sier meg at du er blitt dårligere. Så jeg ville pratet med lege i morgen.

Anonymous poster hash: 3cf51...2f7

Takk for svar.

Hadde tenkt å ringe legen i morgen, føler meg ikke så dårlig at legevakt er nødvendig ennå i allefall.

Får holde feber i sjakk med Paracet.

Skrevet

Ble det tatt CRP,og vet du evt hva den var?

Kan jo være det er en virusinfeksjon,og at antibiotika ikke virker av den grunn...

Anonymous poster hash: 70ae7...8e6

Skrevet

Hva slags infeksjon er det snakk om? Du gir sparsommelig opplysninger, så det er vanskelig å si. Hva var CRP?

Skrevet

I underkant av en uke fikk vi beskjed om når begge ungene fikk det samtidig. Husker ikke hvorfor de ble satt på dette, men noe var dt hvertfall,å. Hun ene begynt å kjenne bedring ett døgn etterpå og hun andre tok det nesten en uke. Ringt legen siden nr2 ikke kjente bedring slik som hun andre.

Men nr2 ble raskere helt frisk enn hun først.

Anonymous poster hash: 84bc3...180

Skrevet

Crp 120. Usikkerhet på hva det er. Lungelyder tyder ikke på lungebetennelse. Men jeg hoster stygt og er tungpustet.

Ringte legevakten. De sa det var best å fullføre døgn tre på medisin før jeg tar ny crp for å avgjøre om den virker. Det kunne også ta opptil fem dager før feber forsvinner.

Ble enig om å kontakte lege onsdag om feber ikke er borte. Selvsagt skulle jeg kontakte lege før om jeg ble dårligere da. Men formen er grei nok nå som jeg har tatt paracet.

HI

Anonymous poster hash: f25e9...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...