Gå til innhold

Grei frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må gå ned litt i vekt. Vil gjøre det nå før jul siden jeg vet at vekta øker i jula så vil begrense slankebehovet litt på nyåret :P

Til frokost spise jeg en skive med grovt brød, tynt tynt lag med smør (for å unngå å føle at brødet fra igår var tørt), to biter påleggslaks og et eple etterpå.

Anonymous poster hash: 46352...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tynt lag med smør? Mettet fett er sunt og helt nødvendig. Hvis du skal slanke deg bør du heller redusere på karbohydratene. Det er de som gjør at man lagrer mer fett i kroppen.

Jeg ville heller spist en frokost som holder meg mett lenge (da mener jeg ikke 2 timer, men 5 timer) så slipper du å gå å småspise eller være sulten.

Anonymous poster hash: 0cccb...71e

Skrevet

Hvorfor tynt lag med smør? Mettet fett er sunt og helt nødvendig. Hvis du skal slanke deg bør du heller redusere på karbohydratene. Det er de som gjør at man lagrer mer fett i kroppen.

Jeg ville heller spist en frokost som holder meg mett lenge (da mener jeg ikke 2 timer, men 5 timer) så slipper du å gå å småspise eller være sulten.

Fortell gjerne hva man kan spise da. Har spist magert i mange år nå og går ikke noe særlig ned i vekt. Føler meg sliten og slapp. 

IKKE HI

Skrevet

Mindre brød, pasta, potet, ris og hvete. Mer grønnsaker, avokado, egg og rent kjøtt.

Anonymous poster hash: b087d...980

Skrevet

Fortell gjerne hva man kan spise da. Har spist magert i mange år nå og går ikke noe særlig ned i vekt. Føler meg sliten og slapp.

IKKE HI

Skjønner godt at du føler deg sliten og slapp når du spiser magert. Man får lite energi av å spise magert. Sett sammen måltid som består av fett, proteiner og karbohydrater. Eks på en mettende frokost jeg spiser: Smoothie av en banan, 1-2 dl kokosmelk, 2 eggeplommer og 1 avokado. Da er jeg mett i 5 timer.

Mettende lunsj eller middag : Ovnsbakt fiskefilet med smør og grønnsaker.

På bloggen til ernæringsfysiolog Helene finner du mange gode tips: m.heleneragnhild.no

Skrevet

Jeg må gå ned litt i vekt. Vil gjøre det nå før jul siden jeg vet at vekta øker i jula så vil begrense slankebehovet litt på nyåret :P

Til frokost spise jeg en skive med grovt brød, tynt tynt lag med smør (for å unngå å føle at brødet fra igår var tørt), to biter påleggslaks og et eple etterpå.

Anonymous poster hash: 46352...76a

I mine øyne er dette mye mat, langt mer enn hva jeg spiser når jeg slanker meg. 

Jeg ville byttet ut brød med rugsprø, droppet smør og droppet eple i etterkant

Anonymous poster hash: 87784...1f9

Skrevet

Jeg mente når jeg ikke slanker meg

Skrevet

Smør er sunt og mettende. Dropper hun smør kommer hun til å være sulten etter 2 timer. For å slanke seg må man spise rett mat, ikke lite mat og lite fett

Skrevet

IKKE HI

Har du prøvd lavkarbo?

Anonymous poster hash: 45c69...8ed

Skrevet

Er 1 brødskive med pålegg + ett eple mye mat??

Skrevet

Er 1 brødskive med pålegg + ett eple mye mat??

Det er ingenting som heter lite eller mye mat. Det som er mye for en, kan være lite for en annen. Det er mange faktorer som spiller inn på hvor mye mat en person trenger.

Hva med og faktisk lytte til kroppen? Spise til du er mett og god, og stoppe der.

Skrevet

Det er ingenting som heter lite eller mye mat. Det som er mye for en, kan være lite for en annen. Det er mange faktorer som spiller inn på hvor mye mat en person trenger.

Hva med og faktisk lytte til kroppen? Spise til du er mett og god, og stoppe der.

Om alle hadde klart det så ville ikke folk vært overvektige og hatt behov for å slanke seg, så så enkelt er det desverre ikke.

Jeg skrev over at jeg syns det er mye mat, og ja det syns jeg fordi laks er velidg mettende. Jeg hadde ikke klart å spise det til frokost pluss et helt eple etterpå. 

Skrevet

Smør er sunt og mettende. Dropper hun smør kommer hun til å være sulten etter 2 timer. For å slanke seg må man spise rett mat, ikke lite mat og lite fett

Men det er jo masse fett i laksen som er mettende. Og ingen blir sultne etter to timer etter den maten der, det tror jeg ikke på

Skrevet

Jeg ville heller spist en frokost som holder meg mett lenge (da mener jeg ikke 2 timer, men 5 timer) så slipper du å gå å småspise eller være sulten.Anonymous poster hash: 0cccb...71e

Mettet fett er ikke sunt og helt nødvendig. Store mengder mettet fett kan føre til økt kolesterol og deretter hjerte- kar sykdommer. Umettet fett som er i for eksempel laks, avokado og rapsolje er derimot både sunt og nødvendig fordi det inneholder omega 3 og 6. Det er fettsyrer som ikke kroppen produserer selv å som må tilføres via kosten. Umettet fett er det fettet som kan bidra til å senke kolesterolnivået i kroppen så altså bedre enn mettet fett som du skriver.

HI, kroppen trenger fett for å forbrenne fett å der er umettet fett det som er mest sunn for kroppen din. Jeg har valgt å ikke kutte ut karbohydrater når jeg skulle ned i vekt, men jeg har kuttet ut grovbrød og får i meg karbohydrater gjennom for eksempel havregryn, bønner, kikerter og grønnsaker istedenfor. Det gir ett stabilt blodsukker og gjør at du får en bedre metthetsfølelse.

Anonymous poster hash: ea634...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...