Gå til innhold

Mister jeg nå?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Blødde bittelitt ikveld. Brunlig.. men syns det luktet av det. Ikke mye blod.. kun spotting ..

 

Men har i tillegg i løpet av dagen sett at jeg har mistet gravidtegnene jeg har hatt. Feks vonde bryst, vond rygg, samt at kvisene plutselig har begynt å bli mindre. Har hatt milde/moderate smerter i underlivet.

 

Skulle vært på jobb, men har meldt pass.. greier ikke tenke på noe annet. Er bare 8uker på vei og vet det er vanlig å miste.. mistet i uke 10 sist.. Og og da var det m.a.. Og sannsynligvis døde det i uke 8.

 

Hva er sannsynligheten for at man får komme inn til legevakten å sjekke i morgen? Legevakten hos oss er på sykehuset i byen.. så de burde jo ha utstyret tilgjengelig.

 

Greier ikke engang sove nå.. Og har ikke greid å si noe til mannen heller..

 

Anonymous poster hash: a341f...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres mistenkelig ut som det, men det er mange som kan ha blødninger og likevel beholde og få et friskt barn, så ikke ta noen sorger på forskudd.

 

Ta en telefon til legevakten i morgen. Har de mulighet kan det være de tar deg inn. Husk å nevne at det ikke lukter godt av utfloden.

 

Snakk med mannen din, kjære deg. Du trenger ikke være alene om dette. Sover han, så vekk ham, han er også en del av det som skjer i kroppen din.

 

Klem <3



Anonymous poster hash: 8deb9...0d2
Skrevet

Uff.... Du må jo snakke med mannen din...

Hvis du får veldig vondt ringer du legevakten. Jeg ville uansett ringt i morgen.

Håper det går bra, HI. :hjerte: 



Anonymous poster hash: 5969d...b39
Skrevet

Ringte inn, men lite de kunne gjøre mente de. Jeg skulle bare ta kontakt igjen om smertene ble værre. Det er lenge å vente til i morgen når man har det slik.. blir ikke noe jobbing på meg før jeg får kommet meg til legen. Har forsøkt å snakke med mannen, men fikk liksom ikke sagt det. Sa bare at jeg følte meg i skikkelig dårlig form..



Anonymous poster hash: a341f...61e
Skrevet

Har du blødd mer? Jeg blødde litt brunt blod i uke 7 med guttungen min, fikk beskjed da om at det var normalt pga slimhinner og slikt strakk på seg!

 

Så hvis det bare var litt og det har vært det så kan dette fint gå bra, men hvis du begynner å blø mer og får smerter kan det være lurt å være litt obs :-) tegnene kan etter min erfaring komme og gå :-)

Skrevet

Jeg hadde ikke smerter, men blødde i begge svangerskapene mine; daglig frem til uke 17 med første og 4 større blødninger med nr 2 (siste i uke 20). Det gikk bra. Vet hvordan det er å kjenne på redselen med å tro at man mister. Håper på det beste for deg. Klem

 

Anonymous poster hash: e7ad9...037

Skrevet

Ikke blødd mer. Men har mistet all gravidfølelse. Litt vondt i ryggen bare (noe jeg egentlig fra før av). Brystene er ikke ømme lenger, og brystvortene som i prinsipp har vært stive i over en mnd (beklager detaljene) er ikke det lenger. I tillegg har kvisene i hunden dempet seg. Jeg er litt kvalm, men sultfølelsen har også forsvunnet.

 

Jeg kjenner kun små smerter i underlivet, eller smerter som kan minne bittelitt om magekrampe. De er ikke kraftige. Bare så vidt jeg tenker de er der.

 

Men det er liksom "noe" som er såpass annerledes, at jeg er helt overbevist om at embryoet har dødd i løpet av helga. Ramlet på skituren jeg hadde i går, og etter det fallet fikk jeg veldig den følelsen på at noe er galt. Muligens fordi jeg ikke fikk så sinnsykt vondt i ryggen som jeg pleier å ha når det skjer et litt kraftig "rykk".

 

Løper jo på toalettet i eningen nå, for å sjekke om jeg blør mer, og opplever heller ikke at det lukter noe ille idag. Men i går luktet det og var veldig "ømt" oppi der. Idag er det liksom som "vanlig" bare at jalle gravidsymptomene har forsvunnet.

 

Skal dra til legen i morgen tidlig. Regner med jeg får en UL da. Er bare så sinnsykt vondt å vente i to dager når man bekymrer seg så mye, og man ikke kan gjøre noe som helst, har vært mye bedre å kunne fått et positivt eller negativt svar. Uvissheten og avmaktsfølelsen er vond å ha.



Anonymous poster hash: a341f...61e
Skrevet

 

Ikke blødd mer. Men har mistet all gravidfølelse. Litt vondt i ryggen bare (noe jeg egentlig fra før av). Brystene er ikke ømme lenger, og brystvortene som i prinsipp har vært stive i over en mnd (beklager detaljene) er ikke det lenger. I tillegg har kvisene i hunden dempet seg. Jeg er litt kvalm, men sultfølelsen har også forsvunnet.

 

Jeg kjenner kun små smerter i underlivet, eller smerter som kan minne bittelitt om magekrampe. De er ikke kraftige. Bare så vidt jeg tenker de er der.

 

Men det er liksom "noe" som er såpass annerledes, at jeg er helt overbevist om at embryoet har dødd i løpet av helga. Ramlet på skituren jeg hadde i går, og etter det fallet fikk jeg veldig den følelsen på at noe er galt. Muligens fordi jeg ikke fikk så sinnsykt vondt i ryggen som jeg pleier å ha når det skjer et litt kraftig "rykk".

 

Løper jo på toalettet i eningen nå, for å sjekke om jeg blør mer, og opplever heller ikke at det lukter noe ille idag. Men i går luktet det og var veldig "ømt" oppi der. Idag er det liksom som "vanlig" bare at jalle gravidsymptomene har forsvunnet.

 

Skal dra til legen i morgen tidlig. Regner med jeg får en UL da. Er bare så sinnsykt vondt å vente i to dager når man bekymrer seg så mye, og man ikke kan gjøre noe som helst, har vært mye bedre å kunne fått et positivt eller negativt svar. Uvissheten og avmaktsfølelsen er vond å ha.

 

Anonymous poster hash: a341f...61e

Vet hvordan du føler det. Mistet i MA for noen år siden, og i fjor gikk jeg gjennom det samme som deg, også blødning og mistet symptomer i uke 8. Heldigvis gikk alt fint her. Men det er så tungt og ikke vite. Råder deg til å prøve å holde deg opptatt slik at du tenker minst mulig på det, og ønsker deg masse lykke til. Håper alt går bra <3

 

Anonymous poster hash: 42c5e...5d0

Skrevet

Ville bare fortelle at jeg bestilte meg time til privat UL idag. Og jaggu fant vi ikke en liten spire med bankende hjerte. 7+3. Alt så normalt ut, og hvor de smertene jeg hadde lørdag kom fra, vites ikke. Fortsatt endel smarter, og hadde det også under undersøkelsen også. Men uansett ikke noe som så unormalt ut. Er utrolig lettet, gjett hvem som skal ta igjen for litt manglende søvn i natt. :)



Anonymous poster hash: a341f...61e
Skrevet

 

Ville bare fortelle at jeg bestilte meg time til privat UL idag. Og jaggu fant vi ikke en liten spire med bankende hjerte. 7+3. Alt så normalt ut, og hvor de smertene jeg hadde lørdag kom fra, vites ikke. Fortsatt endel smarter, og hadde det også under undersøkelsen også. Men uansett ikke noe som så unormalt ut. Er utrolig lettet, gjett hvem som skal ta igjen for litt manglende søvn i natt. :)

 

Anonymous poster hash: a341f...61e

Så bra 😍

 

Anonymous poster hash: 6dcf2...8f6

Skrevet

Så bra dere så ett lite bankende hjerte.

Når det er sagt så burde du gjøre deg selv en tjeneste å prøve å ikke bekymre deg så veldig mye. Jeg vet det kan være vanskelig, men jeg fikk inntrykk av at du letet etter symptomer på sa/ma i dine første innlegg her. Om man kjenner ekstra godt etter så er det gjerne noe som kjennes annerledes ut.

Litt brunlig utflod er ikke uvanlig har jeg fått beskjed om. Jeg hadde det i svangerskapet etter jeg hadde mistet i ma. 6 uker med til tider veldig mye brunlig/mørke rødt. Jeg fikk beskjed om at det kunne komme fra livmortappen. Svangerskapet gikk bra. I de tre siste svangerskapene mine har jeg hatt blødning tidlig i svangerskapet, men det har gått bra det også. Det jeg vil frem til er at man aldri kan vite, prøv å ikke bekymre deg så mye, men oppsøk selvfølgelig lege igjen om du er bekymret og snakk med mannen din om det er noe som bekymrer deg. Han vil nok gjerne vite det og være der for deg. lykke til videre i svangerskapet.

 

Anonymous poster hash: 9418d...946

Skrevet

Ja, vet jeg burde slappe av. Men litt vanskelig når man er i den "perioden" hvor embryoet døde forrige gang. Og det kjentes nesten likedan ut denne gangen også.. en blødning, moderate smerter i magen, og tap av graviditetssymptomer. Forskjellen var at forrige gang skjønte jeg ikke sammenhengen før jeg 2 uker senere fikk kjempesmerter og man kunne konstantere et embryo som hadde dødt i uke 8 og ikke noen tegn på dette før uke 10. Så da blir jeg mye mer sensitiv denne gangen, og redselen for å miste er nok større enn fornuften. MEN heldigvis, til tross for at det kostet meg noen kroner, så var det lettere å slå seg til ro meg at alt er bra nå. når man har fått en tidlig sjekk. Og jeg kjenner at jeg skulle ønske dette tilbudet var litt billigere og litt lettere å få ellers også. Fordi det gjør noe med livskvaliteten min og derfor påvirker også samlivet mitt med mannen og jobben osv. Men skjønner også hvorfor det ikke er noe som er tilgjengelig så lett også.

 

Vil påpeke at jeg til vanlig ikke er spesielt hysterisk av meg, men denne være gravid situasjonen, hormoner og å ikke kan ha spesielt kontroll på det som skjer er vanskelig. Gleder meg til å ha passert de besømmelige ukene hvor man tenker at faren for abort minsker betraktelig.



Anonymous poster hash: a341f...61e
Skrevet

Jeg har i hvert fall full forståelse for bekymringen din. Tror det er ganske normalt å kjenne litt engstelse i en slik situasjon.

 

Flott å høre at alt ser bra ut. Det er liten sjanse for at noe skal feile nå når du har sett et bankende hjerte. Gratulerer så mye og lykke til videre <3

 

Anonymous poster hash: 42c5e...5d0

Skrevet

Har tenkt på deg! Takk for oppdatering 😍❤ Og så flott at den lille er der fremdeles og at hjertet banker!

Skrevet

Sukk, nå har jeg begynt å blø igjen. Er på 2 dagen med blødninger. Blør ikke mye, men litt. startet på jobb i går.. men jeg sto og spiste frukt. Da kjente jeg at det rant, og jeg løp på do. Hadde blødd litt igjennom buksa. Ble litt paff, siden det kom så plutselig. Blødde ikke noe masse etter det, kun på papiret når jeg tørker meg, og litt spotting (heter det ikke det når det bare blir en flekk eller to på bindet). I natt var det ikke noe blødning, men ser at jeg begynte å blø igjen idag mens jeg var på jobb. Kun spotting da også.. ikke rennende som i går. Har ikke vondt eller noe. Har time til legen fra før av om et par dager, så tenker bare å vente til da.

 

Men hvorfor begynte det plutselig å renne, samsvarer det mer med at et blodkar etc sprakk? Eller kan det begynne å renne like plutselig på SA? Kom ikke masse når det rant heller, akkurat nok til å gå igjennom trusa og buksa.. men ikke mer. Noen med erfaring av blødninger over dager. Har som sagt ikke vont.. og det kjennes ikke ut som jeg mister.. men?



Anonymous poster hash: a341f...61e
Skrevet

Så kjipt. Hvilken uke er du i nå?

 

 

Anonymous poster hash: 6dcf2...8f6

Skrevet

Er nesten eller akkurat i uke 9..(kan hende jeg er 8+5).. husker ikke helt hvilken dag vi sjekket det. Hadde hjertebank på sjekk når jeg var 7 +3.



Anonymous poster hash: a341f...61e
Skrevet

Nææh.. det sjekket de ikke da jeg var på u.l. Nå spør jeg dumt, men vises den på ul tidlig? Aner egentlig ikke hvordan den ser ut eller om den har en strl under hele svangerskapet.



Anonymous poster hash: a341f...61e
Skrevet

Kan det være en slik blødning som kan komme når morkaken tar over? Altså rundt uke 10?

Skrevet

Hvordan er denne blødningen da? Kan den komme plutselig og bare "renne"? Og kan den pågå med litt spotting i noen dager?



Anonymous poster hash: a341f...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...