Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Hvert år kaster jeg opp så mye i jula. Ikke fordi jeg vil eller tvinger meg selv til det, men kroppen min reagerer så dårlig på fet julemat og søtsaker, så det ender alltid opp med at jeg sitter på sofaen og føler meg mer og mer kvalm. Når jeg reiser meg for å gå på do å tisse blir det enda verre, da skvulper alt innholdet i magen rundt og når jeg kommer inn på do må jeg spy umiddelbart. Elsker julemat, og ikke spiser jeg spesielt mye heller, men gang på gang ender jeg opp med å kaste opp fordi jeg blir så dårlig etter å ha spist det. Er det noen som har det sånn? Er flaut å si det til noen. Mannen vet at jeg av og til har kastet opp og fleiper: "husker du da du spiste lutefisk til du kasta opp" haha! Men han vet ikke at det faktisk skjer etter ribbe, pinnekjøtt og lutefisk. Hver gang. 😕 Anonymous poster hash: 34e9a...7bf
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Jeg er også sånn. Jeg blir stort sett dårlig av fet mat, så jula er jo et mareritt. Grillsesongen kan også være utfordrende. Anonymous poster hash: 0fd7a...afa
MammantilNurket Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Jeg kaster _alltid_ opp natt til første juledag. Magen min slår helt krøll på seg av julemat som f.eks.ribbe.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har slitt med bulimi i 15 år ("frisk" nå), men jeg får tilbakefall dessverre. Og jula kan være en av de gangene. Hater å være mett på feit mat. Det er helt forferdelig! Anonymous poster hash: 875e7...f2e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Hi her. Litt godt å se at flere har det sånn i forhold til julemat. Føler meg jo syk som holder på sånn, men ellers i året klarer jeg stort sett å holde på maten! Skal sies at jeg faktisk hadde bulimi fra 16-20 år, men det er mange herrens år siden så er vel "kurert" fra dette nå. Bortsett fra jula. Anonymous poster hash: 34e9a...7bf
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Synes ikke noe særlig om at man bruker ordet bulimi i en slik sammenheng. Jeg har endelig blitt frisk etter tjue år med bulimihelvete. Det er ikke OK at folk tar så lett på en sånn alvorlig diagnose. Skriv heller at du spiser til du blir uvel og kaster opp, ikke skriv " jeg får bulimi i jula". Det er et hån ovenfor alle de som kjemper mot denne grusomme og dødelige sykdommen. Jeg skjønner at det helt sikkert ikke var din mening å støte noen, men man gjør det! Det er som å skrive at man "får anoreksi" når man har dårlig matlyst, eller "er suisidal" fordi man har en dårlig dag. Ikke OK. Anonymous poster hash: 7b7d4...1ec
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Ribbefettet kan få hvem som helst til å kaste opp. I min familie spyr de av ribbe hvis de ikke har et glass med akevitt. Er noe med fettet i ribba som tuller med kroppen vår. Anonymous poster hash: 4dd23...010
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Akevitt hjelper veldig bra! Ta et par shots etter måltidet Anonymous poster hash: bfb48...96a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Synes ikke noe særlig om at man bruker ordet bulimi i en slik sammenheng. Jeg har endelig blitt frisk etter tjue år med bulimihelvete. Det er ikke OK at folk tar så lett på en sånn alvorlig diagnose. Skriv heller at du spiser til du blir uvel og kaster opp, ikke skriv " jeg får bulimi i jula". Det er et hån ovenfor alle de som kjemper mot denne grusomme og dødelige sykdommen. Jeg skjønner at det helt sikkert ikke var din mening å støte noen, men man gjør det! Det er som å skrive at man "får anoreksi" når man har dårlig matlyst, eller "er suisidal" fordi man har en dårlig dag. Ikke OK. Anonymous poster hash: 7b7d4...1ec Hadde du lest alle svarene ville du sett at hi selv har slitt med bulimi i 4 år da hun var yngre. Anonymous poster hash: 84131...059
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 Hadde du lest alle svarene ville du sett at hi selv har slitt med bulimi i 4 år da hun var yngre. Anonymous poster hash: 84131...059 Da har vi skrevet samtidig. Uansett så forandrer jo ikke det på saken. Man bruker ikke en så alvorlig diagnose fordi man spiser for mye julemat og blir uvel. Det er respektløst og krenkende, og gir et inntrykk av at bulimi er noe man har et par dager i jula også går det over. Anonymous poster hash: 7b7d4...1ec
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 Da har vi skrevet samtidig. Uansett så forandrer jo ikke det på saken. Man bruker ikke en så alvorlig diagnose fordi man spiser for mye julemat og blir uvel. Det er respektløst og krenkende, og gir et inntrykk av at bulimi er noe man har et par dager i jula også går det over. Anonymous poster hash: 7b7d4...1ec Hun skrev det 12 minutter før deg. Ellers så spiser hun ikke for mye som hun skriver, men blir uvel av maten. Noe som igjen kan være reaksjon fra tidligere bulimi. Anonymous poster hash: 84131...059
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 Hun skrev det 12 minutter før deg. Ellers så spiser hun ikke for mye som hun skriver, men blir uvel av maten. Noe som igjen kan være reaksjon fra tidligere bulimi. Anonymous poster hash: 84131...059 Du vet særdeles lite om sykdommen. Men skal mate det inn med teskje. Det blir feil å bruke bulimi i denne sammenheng. Bulimi er en alvorlig spiseforstyrrelse der man fremprovoserer oppkast, avføring eller kompenserer med trening. Det at du blir uvel etter overspisising av julemat har INGENTING med julemat å gjøre. Uavhengig om hun hadde denne sykdommen som ung. Anonymous poster hash: 7b7d4...1ec
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 Jeg er veldig spent på hvordan jeg kommer til å reagere på maten selv i år... Har ikke hatt noen problemer med det før, men har slitt en del med magen i det siste. Håper det går bra!! Anonymous poster hash: a479e...416
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 Som flere sier: Akevitt - den er der for en grunn Anonymous poster hash: a7af2...fbc
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #15 Skrevet 11. desember 2016 Du vet særdeles lite om sykdommen. Men skal mate det inn med teskje. Det blir feil å bruke bulimi i denne sammenheng. Bulimi er en alvorlig spiseforstyrrelse der man fremprovoserer oppkast, avføring eller kompenserer med trening. Det at du blir uvel etter overspisising av julemat har INGENTING med julemat å gjøre. Uavhengig om hun hadde denne sykdommen som ung. Anonymous poster hash: 7b7d4...1ec Ut fra svaret ditt her ser det ut som jeg vet mer enn deg om denne sykdommen. Anonymous poster hash: 84131...059
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #16 Skrevet 11. desember 2016 Jeg får det også sånn av så feit mat som ribbe. Begrenser meg kraftig, og spiser nå kveite til middag juleaften. Mye bedre 😊 Anonymous poster hash: a1c42...9e2
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #17 Skrevet 11. desember 2016 Tipper det har noe med galleblæra å gjøre. Bulimi er vel mer en psykisk sykdom, mens det høres ut som ditt problem er fysisk? Anonymous poster hash: fc4c3...210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå