Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 For noen måneder siden sovnet foten min, og siden har den vært sånn. Det går opp og ned, men den føles hele tiden nummen. Nå idag er den skikkelig ille. Jeg klarer ikke løfte foten for å få den ned i en sko, klarer ikke løfte den slik at jeg kan stå på hælen, og det kjennes ut som et stramt bånd rundt hele leggen. Har siden dette oppsto ikke klart å stå på hælen, og jeg har nedsatt kraft i muskelen som gjør at man kan vippe foten opp mot leggen (om det ga mening) Jeg har blitt utredet opp og ned i mente, men ingen finner noe. Så da er mitt spørsmål, har noen opplevd det samme og blitt bra?? Hva hjelper? Anonymous poster hash: 49f19...7eb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Hva har de gjort i utredningen da? Anonymous poster hash: f863e...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Hva har de gjort i utredningen da? Anonymous poster hash: f863e...f8a Sjekket opp og ned av eks antall leger (ble innlagt i 3 døgn når det oppsto). Tatt mr av rygg, nakke, brystrygg, korsrygg... ct av hodet med kontrast, blodprøver og spinalprøve. Det er ikke vondt, men utrolig ubehagelig. Og jeg bruker så ekstremt mye krefter på å prøve å få beveget foten. Det er akkurat som om jeg må konsentrere meg skikkelig for å få kontakt med muskelen. Har og vært til behandling for å løse opp eventuelle løsninger i ryggen... Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Har du blitt utredet for tarsal tunnel syndrom? Anonymous poster hash: efae0...94e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 I tillegg til tarsal t. syndrom så er det mulig å få nerver i klem lokalt i sete, lår eller legg som kan gi lignende symptomer. Om det heller ikke er det ville jeg begynt å tenke annen nevrologi ev. infeksjon som påvirker nervesystemet. Anonymous poster hash: f863e...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Har du blitt utredet for tarsal tunnel syndrom? Anonymous poster hash: efae0...94e Ikke som jeg vet om, men ble sjekket av 3 fysioterapeuter på sykehuset, så vil tro de har utelukket det. Symptomene stemmer ikke... Jeg ble lagt inn fordi lammelsene den dagen også var oppover ryggen og i ansiktet. Det blir verre når jeg sitter lenge, som jeg gjorde igår, og derfor tror jeg at det er en nerve i klem et sted. Bare så rart at ingen finner ut av det. Har snakket med en kompis som er lege, (dog ingen spesialist på feltet) som mener at om det er nerve i klem og det ikke går seg til vil jeg ende med permanent dropfot. Og det er jo heller ikke så kult. Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Fordi lammelsene da det startet også var i rygg og ansikt og de ikke finner noe annet, så ville jeg tenkt i helt andre baner, f.eks. nevroborreliose. Har du hatt flåttbitt? (du kan ha hatt det uten å vite om det også) Dessverre er det norske helsevesenet altfor dårlig (!) på å oppdage og behandle flåttbårne sykdommer, så der ville jeg søkt mot utlandet. Anonymous poster hash: f863e...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Fordi lammelsene da det startet også var i rygg og ansikt og de ikke finner noe annet, så ville jeg tenkt i helt andre baner, f.eks. nevroborreliose. Har du hatt flåttbitt? (du kan ha hatt det uten å vite om det også) Dessverre er det norske helsevesenet altfor dårlig (!) på å oppdage og behandle flåttbårne sykdommer, så der ville jeg søkt mot utlandet. Anonymous poster hash: f863e...f8a Jeg har tatt blodprøver hos legen, og så på sykehuset 2 mnd etter, pluss spinalprøve som var helt negativ på alt, så tror ikke det er det heller. Og jeg har aldri oppdaget flåttbitt (men jeg har hatt flått på meg, kjente den gikk på magen min, så er rimelig sensitiv sånn sett) Nå som det er såpass ille kjenner jeg at jeg er stram over sete, så mistenker at det er noe der. Blir tullete av å ikke vite hva det er og dermed ikke få gjort noe med det Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har tatt blodprøver hos legen, og så på sykehuset 2 mnd etter, pluss spinalprøve som var helt negativ på alt, så tror ikke det er det heller. Og jeg har aldri oppdaget flåttbitt (men jeg har hatt flått på meg, kjente den gikk på magen min, så er rimelig sensitiv sånn sett) Nå som det er såpass ille kjenner jeg at jeg er stram over sete, så mistenker at det er noe der. Blir tullete av å ikke vite hva det er og dermed ikke få gjort noe med det Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3 Da ville jeg gått til en terapeut som kan sjekke om du kan ha veldige/lokale påvirkninger i undereks./sete som klemmer av nerver. Det kan være at f.eks. piriformismuskelen i setet klemmer på isjiasnerven som så påvirker muskulaturen i leggen og gir så økte spenninger der at nerver lokalt til legg/fot blir satt ut. Jeg ville også fått sjekket hos kiropraktor eller naprapat om du kan ha låsninger i benet/foten som kan påvirke. Ellers kan du også forsøke f.eks. elektroakupunktur på den muskelen som har lammelsen. Da bør du helst finne en fysioterapeut som også er akupunktur, eller som har utdanning i bruk av akupunktur på muskulatur, og som også setter strøm på nålene. Anonymous poster hash: f863e...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 Da ville jeg gått til en terapeut som kan sjekke om du kan ha veldige/lokale påvirkninger i undereks./sete som klemmer av nerver. Det kan være at f.eks. piriformismuskelen i setet klemmer på isjiasnerven som så påvirker muskulaturen i leggen og gir så økte spenninger der at nerver lokalt til legg/fot blir satt ut. Jeg ville også fått sjekket hos kiropraktor eller naprapat om du kan ha låsninger i benet/foten som kan påvirke. Ellers kan du også forsøke f.eks. elektroakupunktur på den muskelen som har lammelsen. Da bør du helst finne en fysioterapeut som også er akupunktur, eller som har utdanning i bruk av akupunktur på muskulatur, og som også setter strøm på nålene. Anonymous poster hash: f863e...f8a Tusen takk for godt svar! (Og dere andre og! ) Går til osteopat som har fiksa et annet problem jeg brukte nærmere 100.000 og 2 år på å fikse, men dette klarte han ikke finne ut av helt enda. Har gått til fysioterapeut som har satt nåler med strøm tidligere, så han kan jeg selvsagt oppsøke igjen! Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 Ps; har ikke vondt i isjias, men akkurat nå har jeg prikkinger i ansiktet og hodet også. Satt på kurs i hele går og så selskap på kvelden. Det var sitting en hel dag som fremprovoserte det første gang og. Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 Tusen takk for godt svar! (Og dere andre og! ) Går til osteopat som har fiksa et annet problem jeg brukte nærmere 100.000 og 2 år på å fikse, men dette klarte han ikke finne ut av helt enda. Har gått til fysioterapeut som har satt nåler med strøm tidligere, så han kan jeg selvsagt oppsøke igjen! Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3 Prøv den fysioterapeuten igjen. Verdt et forsøk. Få fysio til å jobbe både ut fra dermatom som er involvert, sete (spes. piriformis) og ikke minst også lokal stimulering med strøm på aktuell muskulatur som har koblet ut i legg/fot. Du må opp i sterk nok strøm lokalt til at du får sammentrekninger i muskelen av strømmen, hvis ikke har det ikke god nok effekt! Ser du skriver at du hadde prikkinger igjen i hode/ansikt igjen i går. Når du får det når du nå også er dårligere i foten igjen, så ville jeg ikke slått fra meg muligheten for flåttbårne infeksjoner (det finnes mange flere enn borrelia, og heller ikke den kommer nødvendigvis frem på norske tester, flere infeksjonstyper testes heller ikke for i Norge) eller annen type infeksjon eller systemsykdom. Ta deg også en ny legetime og fortell om forverringen samt at du nå også har hatt ny runde med prikkinger i hode/ansikt. Håper du finner ut av det! Anonymous poster hash: f863e...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 Prøv den fysioterapeuten igjen. Verdt et forsøk. Få fysio til å jobbe både ut fra dermatom som er involvert, sete (spes. piriformis) og ikke minst også lokal stimulering med strøm på aktuell muskulatur som har koblet ut i legg/fot. Du må opp i sterk nok strøm lokalt til at du får sammentrekninger i muskelen av strømmen, hvis ikke har det ikke god nok effekt! Ser du skriver at du hadde prikkinger igjen i hode/ansikt igjen i går. Når du får det når du nå også er dårligere i foten igjen, så ville jeg ikke slått fra meg muligheten for flåttbårne infeksjoner (det finnes mange flere enn borrelia, og heller ikke den kommer nødvendigvis frem på norske tester, flere infeksjonstyper testes heller ikke for i Norge) eller annen type infeksjon eller systemsykdom. Ta deg også en ny legetime og fortell om forverringen samt at du nå også har hatt ny runde med prikkinger i hode/ansikt. Håper du finner ut av det! Anonymous poster hash: f863e...f8a Må screenshotte alt dette, for mange ord og uttrykk for meg, men det høres ut som om du har peiling!! Takk for gode tips og råd, skal oppsøke han på mandag! Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 Må screenshotte alt dette, for mange ord og uttrykk for meg, men det høres ut som om du har peiling!! Takk for gode tips og råd, skal oppsøke han på mandag! Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3 Ja, ta kontakt med ham mandag. Men bestill deg også en ny legetime. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke sluppet tak i det nevrologiske pga. tilleggssymptomene fra ansikt/hode, og fått oppfølgingstime hos nevrolog i tilleggg. Ingenting i veien for å jobbe parallelt med hos fysio samtidig. Bra det er en fysio du har vært hos tidligere. Prøv å komme til så fort som overhodet mulig. Det er en risiko, slik legevennen din sier, at en dropfot kan bli varig, derfor er det viktig at du ikke lar det gå for lang tid. Håper du kommer raskt igang hos fysio. Den elektroakupunkturen kan også være med på å opprettholde funksjonen som er der slik at det blir lettere å ev. trene opp igjen. Så lege-nevrolog, og fysio. Vi har jo ikke lov å si hva vi jobber med her, men har jobbet med lignende symptomatikk, og da har jeg hatt desidert best resultat når jeg både har jobbet ut fra rygg/dermatom (gjerne elektroaku. rygg også), sete og pulsert strøm lokalt der lammelsene er. Ofte henger det sammen, og da får man bedre resultater om man jobber helhetlig. Skrev dette i tilfelle fysio bare jobber lokalt, men jeg vil tro han vil jobbe helhetlig helt fra ryggen og ut i foten. Vær aktiv selv og spør hvordan han tenker/jobber. (Hvis det skulle bli slik at du ikke finner ut av det og ikke blir bedre, snakk med lege/fysio, det finnes i dag ganske gode skinner til bruk ved dropfot, de er blitt mye bedre enn de som var tidligere.) Håper du finner ut av det og at du blir bra! Lykke til Anonymous poster hash: f863e...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #15 Skrevet 10. desember 2016 Ja, ta kontakt med ham mandag. Men bestill deg også en ny legetime. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke sluppet tak i det nevrologiske pga. tilleggssymptomene fra ansikt/hode, og fått oppfølgingstime hos nevrolog i tilleggg. Ingenting i veien for å jobbe parallelt med hos fysio samtidig. Bra det er en fysio du har vært hos tidligere. Prøv å komme til så fort som overhodet mulig. Det er en risiko, slik legevennen din sier, at en dropfot kan bli varig, derfor er det viktig at du ikke lar det gå for lang tid. Håper du kommer raskt igang hos fysio. Den elektroakupunkturen kan også være med på å opprettholde funksjonen som er der slik at det blir lettere å ev. trene opp igjen. Så lege-nevrolog, og fysio. Vi har jo ikke lov å si hva vi jobber med her, men har jobbet med lignende symptomatikk, og da har jeg hatt desidert best resultat når jeg både har jobbet ut fra rygg/dermatom (gjerne elektroaku. rygg også), sete og pulsert strøm lokalt der lammelsene er. Ofte henger det sammen, og da får man bedre resultater om man jobber helhetlig. Skrev dette i tilfelle fysio bare jobber lokalt, men jeg vil tro han vil jobbe helhetlig helt fra ryggen og ut i foten. Vær aktiv selv og spør hvordan han tenker/jobber. (Hvis det skulle bli slik at du ikke finner ut av det og ikke blir bedre, snakk med lege/fysio, det finnes i dag ganske gode skinner til bruk ved dropfot, de er blitt mye bedre enn de som var tidligere.) Håper du finner ut av det og at du blir bra! Lykke til Anonymous poster hash: f863e...f8a Tusen hjertelig takk! Skjønner du ikke vil si hva du driver med og det er ikke viktig heller, jeg ser at du vet hva du snakker om Skal til osteopat på mandag og få ordnet rygg/bekken som jeg sliter med fra før og jeg vet han virkelig vil fikse denne foten så skal høre om han har noen å anbefale annet enn han jeg tidligere har gått til! Tusen hjertelig takk! Anonymous poster hash: 9f8c4...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå