Gå til innhold

Noen som har erfaring med eggløsningstester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er tredje syklusen jeg bruker eggløsningstester, men nå skjønner jeg ingenting. Håper noen som har erfaring kan hjelpe meg!

Jeg starter å teste noen dager før testsettet sier at jeg skal teste. De to tidligere syklusene har teststreken hatt ganske sterk farge hele tiden, og den dagen den har vært positiv, har den vært like sterk eller nesten like sterk (minimal forskjell). Jeg temper, så temperaturstigningen har bekreftet at eggløsningen har skjedd da (selv om streken har vært bittelitt svakere enn kontrollstreken).

Nå er jeg i første syklus etter MA og utskrapning og jeg skjønner ingenting. Eggløsningstestene er nemlig helt annerledes enn før. Idag er femte dagen jeg tester. Første dag var teststreken forholdsvis sterk, slik jeg er vant til fra tidligere sykluser. Så hadde jeg to dager med knapt synlige teststreker (veldig svake, altså) og det har jeg aldri opplevd før. Igår hadde jeg en veldig sterk teststrek, men ikke like sterk som kontrollstreken og ikke like sterk som de som tidligere har vært positive, men ikke langt unna. Idag er teststreken knapt synlig igjen, svakere enn noen gang. 

Er syklusen min i ulage etter aborten eller hadde jeg kanskje egentlig positiv test igår? (Siden jeg har så mange svake tester som er mye svakere enn jeg er vant til, lurer jeg på om også den positive testen vil bli svakere enn jeg er vant til?) Utifra syklus forventer jeg positiv test igår, idag eller imorgen, men hadde egentlig mest tro på idag. Har også kjent bekkenløsningssmerter idag, som jeg pleier å kjenne rundt tiden når jeg har eggløsning.

Hvordan tolke dette? 

Anonymous poster hash: a089b...d1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte tester fra billigtester, og når mine var positive i 7 dager på rad så var det fordi jeg var gravid...

Anonymous poster hash: 84b38...d6a

Skrevet

Med hva temper du? Hva sier maskinen der?

Anonymous poster hash: 3942c...626

Skrevet

Jeg bruker eggløsningsteststrimler fra billigtester og så bruker jeg et termometer med to desimaler fra Babyplan. Temperaturen er lav slik den er før eggløsning. Når temperaturen stiger igjen, vet jeg jo at eggløsningen har skjedd, men da er det også for sent, så vi bør få "gjort det" mest mulig før temperaturen stiger, men kan ikke begynne med å gjøre det ofte for tidlig heller...

Er så usikker på om jeg skal tolke den ganske sterke igår som positiv, siden jeg utifra mine vanlige sykluser forventer eggløsning mandag (eller søndag eller tirsdag), eller om jeg bare skal fortsette å teste og vente på at en test skal bli virkelig sterk. Det kan jo kanskje også være at jeg har hatt en LH-topp idag tidlig som jeg gikk glipp av siden jeg tar testene på kvelden?

Skrevet

Jeg bruker eggløsningsteststrimler fra billigtester og så bruker jeg et termometer med to desimaler fra Babyplan. Temperaturen er lav slik den er før eggløsning. Når temperaturen stiger igjen, vet jeg jo at eggløsningen har skjedd, men da er det også for sent, så vi bør få "gjort det" mest mulig før temperaturen stiger, men kan ikke begynne med å gjøre det ofte for tidlig heller...

Er så usikker på om jeg skal tolke den ganske sterke igår som positiv, siden jeg utifra mine vanlige sykluser forventer eggløsning mandag (eller søndag eller tirsdag), eller om jeg bare skal fortsette å teste og vente på at en test skal bli virkelig sterk. Det kan jo kanskje også være at jeg har hatt en LH-topp idag tidlig som jeg gikk glipp av siden jeg tar testene på kvelden?

I og med at tempen er lav så er du ikke gravid og ja, heller ikke hatt eggløsning

Kan godt være at du har eggløsning i dag da.

Er så vanskelig å si 😕😕

Prøv å kartlegg ca dag i syklus for eggløsning

Anonymous poster hash: 3942c...626

Skrevet

Hvis det er første syklus etter en MA kan du regne med at den er i ulage. Gi det en uke eller to, evt vent frem til neste mens. Ha sex ca to-tre ganger i uken frem til det, så skal du uansett treffe eggløsning rimelig greit (fertil periode er 4-5 dager før).

Anonymous poster hash: d24fb...ced

Skrevet

Vanligvis har jeg eggløsning på dag 11 og det er kommende mandag. Utifra det burde jeg få positiv test idag eller imorgen. På bakgrunn av tidligere sykluser blir teststreken sterkere når det nærmer seg eggløsning for så å bli svakere igjen, men idag er den knapt synlig.

Ja, det er første syklus etter MA. Har hatt mensen og tenkte at kroppen da var i rute igjen, men det er den kanskje ikke? Vil alt være tilbake ved det normale neste syklus?

Skrevet

Første syklus etter MA var ikke som vanlig. Hadde hverken stolt på tester eller temp.

Anonymous poster hash: d5d41...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...