Gå til innhold

Ok å bare bli vekke etter en krangel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser et mønster, hvordan det er etter at jeg og kjæresten har krangla. Vært sammen ca ett år, bor ikke sammen.

Han blir sint ved krangel, fyker ut av døra og jeg hører ingenting på flere dager.

Jeg sender sms og ringer men får ikke svar. Så møtes vi til slutt og det blir ikke mer prata om.

Er dette i orden?

Jeg føler det er skikkelig egoistisk. Han viser ikke at han lurer på hvordan det går med meg, prøve å skvære opp, si unnskyld om det er på sin plass og sånn.

Eller er det bare slik noen mennesketyper er? Skal det aksepteres? La han være i fred?

Anonymous poster hash: cd20e...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Det er umoden oppførsel. Om du vil akseptere det er opp til deg. Personlig ville jeg aldri ha satset på en fremtid med en person som oppførte seg på den måten. Voksne mennesker svelger en kamel og går inn for å ordne opp (med mindre det virkelig dreier seg om noe alvorlig), furting og silent treatment bør man vokse fra når man er ferdig med tenårene. 

Anonymous poster hash: 6c275...c90
Skrevet

Få se.. Dårlig emosjonstegulering, må rømme fra vanskene i stedet for å ordne opp. Ser ikke behovet for å reparere etter krangling.

Dette er ikke gullfuglen. Folk som krangler slik Får sjeldent gode, varige forhold

Anonymous poster hash: 7214d...2dc

Skrevet

For meg er dette grunn nok til å avslutte forholdet. Jeg har hatt en sånn mann, og dette finner jeg meg ikke i mer.

Anonymous poster hash: 317cd...435

Skrevet

Og husk: få ALDRI barn med ham!

Skrevet

Det hadde jeg ikke funnet meg i nei.

Etter neste krangel så lar du være å sende sms eller ringe, tenker det fort blir litt ekkelt da han et vant til at det er du som sørger for at ting blir bra igjen.

Jeg hadde i alle fall latt være og i tillegg så hadde vi vært ferdig!

Anonymous poster hash: 59213...253

Skrevet

Ja han er en "ensom ulv" og klarer seg fint alene. Vi er veldig forskjellige slik og har mer behov for bekreftelse og omsorg.

Stort sett vært bagateller vi har krangla om. Hva om vi krangler om noe mer alvorlig en gang? Hva gjør han da?

Lurer på hvordan jeg skal ta det opp og hva jeg kan forlange/forvente?

Hvem skal bestemme når diskusjonen er ferdig? Hva kan jeg forvente av kontakt i etterkant av krangel?

Skrevet

Om noe slikt hadde skjedd med en kjærest av meg, da hadde jeg tatt det opp etter første gang og hadde forventet at han lærte av det. Gjentok det seg en gang til ville jeg gitt klar beskjed om at hvis det skjer igjen har vi ikke noe å bygge forholdet på. Og tredje gang hadde han ikke lenger vært min kjærest.

Det første året man er sammen bruker man som regel å vise seg fra sin beste side. Du har nå sett ham fra hans beste side. Han takler ikke bagatellmessige uenigheter, han er ekstremt konfliktsky, han rømmer fra konflikter og etterpå later han som om det ikke finnes problemer. I tillegg bruker han tausheten som en form for avvisning, en form for passiv agressjon og en måte å kontrollere deg.

Dette er det beste du noengang vil få av ham.

Er det slik du vil ha livet ditt?

Og som en over sier - IKKE få barn med ham!!!

Ta det opp med ham, si at dette er så alvorlig at dere må snakke ordentlig om det, fortell hvor bekymret du blir for forholdets fremtid, fordi du ikke kan leve med en person som rømmer unna absolutt alt av uenighet, også bagateller. Du greier ikke å se for deg at han vil være der hvis dere møter større utfordringer når han ikke greier å oppføre seg modent i bagatellmessige diskusjoner. Spør ham hvorfor han rømmer unna alt, og hvorfor han synes det er greit å holde helt avstand i dagevis etterpå. Spør ham hva han føler i de situasjonene og hvordan han tenker endre dette.

Er han villig til parterapi så kan du vurdere fortsettelsen, men uten hadde jeg ikke orket. Et slikt elendig forhold vil bare skape mye større problemer på sikt. Alternativt kan du selvfølgelig leve livet ditt for å behage ham og aldri ha egne meninger og alltid bare please ham...

Anonymous poster hash: 0a703...c21
Skrevet

Dere burde ikke være sammen.

Ikke fordi han stikker av men fordi dere alt har krangla flere ganger og har bare vært sammen ett år.

Dere passer ikke sammen.

Anonymous poster hash: edd5b...d93

Skrevet

Jeg ser det er mye rett i det dere skriver..

Jeg har heller aldri fått en "unnskyld", alltid jeg som har "feil".

I morgen er det dag 3 etter krangelen våres, så hører noe kanskje i morgen ;)

Skrevet

Jeg ser det er mye rett i det dere skriver..

Jeg har heller aldri fått en "unnskyld", alltid jeg som har "feil".

I morgen er det dag 3 etter krangelen våres, så hører noe kanskje i morgen ;)

Og så fortsetter du forholdet som før... ?

Anonymous poster hash: 0a703...c21

Skrevet

Ja han er en "ensom ulv" og klarer seg fint alene. Vi er veldig forskjellige slik og har mer behov for bekreftelse og omsorg.

Stort sett vært bagateller vi har krangla om. Hva om vi krangler om noe mer alvorlig en gang? Hva gjør han da?

Lurer på hvordan jeg skal ta det opp og hva jeg kan forlange/forvente?

Hvem skal bestemme når diskusjonen er ferdig? Hva kan jeg forvente av kontakt i etterkant av krangel?

Hvis dere er så forskjellige, tror du virkelig på at dere vil få det godt sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...