Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Er med i den jentegruppa for ebay på facebook og ser mange som etterlyser linker til ebay med bilde av ting de vil kjøpe. Får de svar om at det selges på Nille til 5 kr så er ikke det bra nok for det MÅ kjøpes fra ebay. Hva er greia? Alle kjøper jo julegavene derfra også og skryter og er så fornøyd for kuppene sine. Jo takk for at dere fyller mange norske hjem med giftig søppel i jula! Anonymous poster hash: 689dd...1e2
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Og du er med i den gruppa av hvilken grunn når du mener at alt fra eBay er giftig søppel? Anonymous poster hash: 09433...aa5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Jeg er litt enig. Er også medlem der og ser at mange etterlyser tips om hva de kan kjøpe. Altså ut at de tydeligvis trenger/egentlig har lyst på noe. Nå er jeg ikke enig med deg at eBay er bare drit da. Har bla kjøpt ordentlige perler der. Mye artig. Og gull verdt når man må skaffe 96 kalendergaver. Har dog ikke kjøpt julegavene derifra. Anonymous poster hash: 32b2b...a9c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Jeg er litt enig. Er også medlem der og ser at mange etterlyser tips om hva de kan kjøpe. Altså ut at de tydeligvis trenger/egentlig har lyst på noe. Nå er jeg ikke enig med deg at eBay er bare drit da. Har bla kjøpt ordentlige perler der. Mye artig. Og gull verdt når man må skaffe 96 kalendergaver. Har dog ikke kjøpt julegavene derifra. Anonymous poster hash: 32b2b...a9c Jeg sier ikke at alt på ebay er elendig men disse jentene i gruppa kjøper jo bare hva som helst de kommer over som koster under 50 kr og da sier det seg selv at det ikke er kvalitet. Gidder man å lete litt, lese seg opp på varen og samtidig ikke forventer å få alt gratis får man selvfølgelig mye bra fra ebay også. Men hver dag legger sjokkerte brukere ut bilde av varen de har fått og en skuffet tekst om at varen ikke leverte til forventingene på grunn av at størrelse. Når jeg da sjekker linken står det jo størrelse på varen oppført på siden, men det gidder jo ikke folk å sjekke. De ser bare på bilde og pris. Anonymous poster hash: 689dd...1e2
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Helt enig. Galskap. Og hva er greia med alle de trashye klærne? Legger ut bilde av seg selv i ny kjole som viser alt av pupper og lår, og vil ha skryt. Anonymous poster hash: c6489...31d
vimsa3 Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Jeg tok opp det en gang det var snakk om sminke sa det var giftig og ræl fra Kina ble kastet ut fra gruppen. Alt er selvfølgelig ikke det men det som koster 1-2-3-4 kroner er rett og slett bare søppel
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Jeg tok opp det en gang det var snakk om sminke sa det var giftig og ræl fra Kina ble kastet ut fra gruppen. Alt er selvfølgelig ikke det men det som koster 1-2-3-4 kroner er rett og slett bare søppel Her er jeg litt uenig. Jeg har også kjøpt mye forskjellig på Ebay, og man kan faktisk få ting i lik kvalitet som hvis man kjøper det i butikken, bare til billigere penge. Jeg har et eksempel fra i år, hvor vi hadde en som skulle starte i første klasse. Han ønsket en meget spesifikk ryggsekk, som kostet 800 kroner i butikken. På Ebay kostet den 160 kroner, inkludert frakt. Samme type, samme kvalitet. Bare billigere. Ebay er genialt! Anonymous poster hash: a3017...012
vimsa3 Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Her er jeg litt uenig. Jeg har også kjøpt mye forskjellig på Ebay, og man kan faktisk få ting i lik kvalitet som hvis man kjøper det i butikken, bare til billigere penge. Jeg har et eksempel fra i år, hvor vi hadde en som skulle starte i første klasse. Han ønsket en meget spesifikk ryggsekk, som kostet 800 kroner i butikken. På Ebay kostet den 160 kroner, inkludert frakt. Samme type, samme kvalitet. Bare billigere. Ebay er genialt! Anonymous poster hash: a3017...012 Selvsagt jeg skrev at det finnes og har kjøpt mye merke klær og diverse både nye og brukte. Jeg tenker mer på de tingene du for kjøpt fra wish appen blant annet. Ræl fra Kina. Og da snakker vi ordentlig helse farlig ræl
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Har kjøpt masse fint på e-bay, jeg, men enig i at det er mye dritt også!! Anonymous poster hash: 031e7...412
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 Jeg kjøper av prinsipp ingenting på eBay. Både fordi man ikke har noen sikkerhet eller garanti i motsetning til varer som er godkjent solgt i Norge. Dessuten er det jo sosial dumping og utnytting av fattige mennesker. Vi som har så god råd kjøper ting som er verdt kanskje 100 kr for 7 kr på eBay. Wtf? I tillegg er jeg imot bruk- og kastmentaliteten. Mitt inntrykk er at akkurat som med Nille og Europris og lignende kjøper folk mye på eBay. Kvalitet heller enn kvalitet. Det er jo så billig så man kan bare kaste det. Uten å tenke på CO2-avtrykk osv. Jeg handler så og si aldri på Nille, HM osv heller. Jeg kjøper lite og sjelden, og når jeg kjøper ting vil jeg de skal vare lenge. Jeg prøver også å kjøpe lokale varer, mest av miljøhensyn. Anonymous poster hash: bc2f3...f3e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 Jeg kjøper av prinsipp ingenting på eBay. Både fordi man ikke har noen sikkerhet eller garanti i motsetning til varer som er godkjent solgt i Norge. Dessuten er det jo sosial dumping og utnytting av fattige mennesker. Vi som har så god råd kjøper ting som er verdt kanskje 100 kr for 7 kr på eBay. Wtf? I tillegg er jeg imot bruk- og kastmentaliteten. Mitt inntrykk er at akkurat som med Nille og Europris og lignende kjøper folk mye på eBay. Kvalitet heller enn kvalitet. Det er jo så billig så man kan bare kaste det. Uten å tenke på CO2-avtrykk osv. Jeg handler så og si aldri på Nille, HM osv heller. Jeg kjøper lite og sjelden, og når jeg kjøper ting vil jeg de skal vare lenge. Jeg prøver også å kjøpe lokale varer, mest av miljøhensyn. Anonymous poster hash: bc2f3...f3e "Kvantitet heller enn kvalitet" skulle det selvsagt stå. Autokorrekt Anonymous poster hash: bc2f3...f3e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #12 Skrevet 11. desember 2016 Jeg kjøper av prinsipp ingenting på eBay. Både fordi man ikke har noen sikkerhet eller garanti i motsetning til varer som er godkjent solgt i Norge. Dessuten er det jo sosial dumping og utnytting av fattige mennesker. Vi som har så god råd kjøper ting som er verdt kanskje 100 kr for 7 kr på eBay. Wtf? I tillegg er jeg imot bruk- og kastmentaliteten. Mitt inntrykk er at akkurat som med Nille og Europris og lignende kjøper folk mye på eBay. Kvalitet heller enn kvalitet. Det er jo så billig så man kan bare kaste det. Uten å tenke på CO2-avtrykk osv. Jeg handler så og si aldri på Nille, HM osv heller. Jeg kjøper lite og sjelden, og når jeg kjøper ting vil jeg de skal vare lenge. Jeg prøver også å kjøpe lokale varer, mest av miljøhensyn. Anonymous poster hash: bc2f3...f3e Veldig enig i denne! Nå har jeg snoket inne på Ebay-fb-siden, og hjelpes. Snakk om å handle inn mye uten tanke på hvor tingene blir laget, og hvordan, og med hvilke materialer. Rett og slett skremmende hvor lite reflekterte folk er. Anonymous poster hash: 81ade...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå