Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere dager har jeg vært syk, vet ikke om det er forkjølelse eller influensa.

I tre netter har jeg nesten ikke sovet, jeg har svettet 3/4 ganger i løpet av ei natt.

Jeg er så lei og vil at det skal gå over.

Bruker otrivin og Paracet når jeg må.

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 348b9...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikke mye,helst vann

C vitaminer

Ta tiden til hjelp. God bedring 😋😊

Anonymous poster hash: 30964...35d

Skrevet

Samme her, har vært syk over en uke nå! Mannen i snart tre uker, har fått bronkitt. Så stemningen er på topp her hjemme, med tre viltre unger og syke voksne 😜

Anonymous poster hash: fc6f3...e8b

Skrevet

Skjønner at det er kjedelig! Hold deg varm, drikk appelsinjuice og ta C-vitamin og ta det med ro så godt du kan.

Må også si at jeg blir litt oppgitt, jeg leser og hører ofte om folk som klager etter å ha vært syk i noen dager. Jeg har vært syk i over 10 år med influensafølelse i kroppen, utmattelse, muskelverk, vondt i ledd, hodepine, kvalme, svimmelhet, søvnløshet osv. Ingen utsikt til bedring, jeg har ME. Jeg holder ut med samme symptomer som ved influensa i år etter år og så blir folk SÅ lei etter bare noen dager som syk. Det er faktisk litt provoserende. Er ikke ment som noe angrep på deg, bare et forsøk på å sette ting i perspektivet. Du blir frisk snart.

Anonymous poster hash: 6764c...7b9

Skrevet

Skjønner at det er kjedelig! Hold deg varm, drikk appelsinjuice og ta C-vitamin og ta det med ro så godt du kan.

Må også si at jeg blir litt oppgitt, jeg leser og hører ofte om folk som klager etter å ha vært syk i noen dager. Jeg har vært syk i over 10 år med influensafølelse i kroppen, utmattelse, muskelverk, vondt i ledd, hodepine, kvalme, svimmelhet, søvnløshet osv. Ingen utsikt til bedring, jeg har ME. Jeg holder ut med samme symptomer som ved influensa i år etter år og så blir folk SÅ lei etter bare noen dager som syk. Det er faktisk litt provoserende. Er ikke ment som noe angrep på deg, bare et forsøk på å sette ting i perspektivet. Du blir frisk snart.

Siden du har me så kan ikke andre være lei av å ha influensa i tre dager? Henger ikke på greip. Kjenner jeg mister sympati for kronisk syke som deg. De som mener at de har enerett på å være lei, syk og tappet for energi.

Anonymous poster hash: 1516b...171

Skrevet

Siden du har me så kan ikke andre være lei av å ha influensa i tre dager? Henger ikke på greip. Kjenner jeg mister sympati for kronisk syke som deg. De som mener at de har enerett på å være lei, syk og tappet for energi.

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev at jeg skjønner at det er kjedelig. Selvfølgelig er det greit å være lei når man er syk, men når man er SÅ lei etter tre dager som influensasyk, mener jeg at det er greit å få satt det i perspektiv. Av influensa blir man tross alt frisk etter rundt en uke.

Dette dreier seg ikke om å ha enerett til å klage som kronisk syk, det dreier seg om å innse at influensa er noe som går over, at det er kjipt mens det pågår, men det kunne tross alt vært mye verre, og at man bare må gjøre det beste ut av det mens det er slik, så er det snart over.

Skrevet

Tenkte det samme som deg. Evigvarende sutring (særlig fra ME-syke) gir mindre og mindre sympati. Skulle tro at mange kronisk syke mister evnen til å annerkjenne andre sine situasjoner og at de mister mange av sine empatiske evner.

Anonymous poster hash: 434c1...7e1

Skrevet

Beklager at jeg syter, men har aldri vært så syk som nå. Pluss at siden januar har jeg slitet med bihulebetennelse, så nesespray har vært flittig i bruk, og nå dette så er jeg drittlei.😪

Jeg har full medfølelse, det er sikkert ikke lett å ha me, og jeg håper at du forstår meg å. Man må ha forståelse med hverandre.

Hi

Skrevet

Vil det hjelpe å drikke pukka-te, forresten??

Skrevet

Beklager at jeg syter, men har aldri vært så syk som nå. Pluss at siden januar har jeg slitet med bihulebetennelse, så nesespray har vært flittig i bruk, og nå dette så er jeg drittlei.😪

Jeg har full medfølelse, det er sikkert ikke lett å ha me, og jeg håper at du forstår meg å. Man må ha forståelse med hverandre.

Hi

Har du fått nesespray med kortison til langtidsbruk av legen? Husker dessverre ikke hva den heter, men brukes ved neseplager ved allergi. Den kan hjelpe. Hvis ikke finnes det også tabletter som får slimhinnene til å bli mindre hovne, Rinexin, på resept. Dette var altså mot kronisk bihulebetennelse. Ellers bør du bruke masse saltvannsnesespray.

Skrevet

Har du fått nesespray med kortison til langtidsbruk av legen? Husker dessverre ikke hva den heter, men brukes ved neseplager ved allergi. Den kan hjelpe. Hvis ikke finnes det også tabletter som får slimhinnene til å bli mindre hovne, Rinexin, på resept. Dette var altså mot kronisk bihulebetennelse. Ellers bør du bruke masse saltvannsnesespray.

Har vært hos ØNH og fått nesespray som jeg brukte i omtrent 2 mnd, da måtte jeg slutte. Det ble bedre, plagene ble borte i tre uker før de kom igjen. Begynte med nesespray og var sløv hele tiden, så sluttet med den.

Fikk tips på apoteket om å bruke saltvannsspray og den har hjulpet.

Men hvor lenge kan jeg bruke den?

Jeg føler at jeg ødelegger nesen min ned alle disse sprayene.

Hi

Skrevet

Har vært hos ØNH og fått nesespray som jeg brukte i omtrent 2 mnd, da måtte jeg slutte. Det ble bedre, plagene ble borte i tre uker før de kom igjen. Begynte med nesespray og var sløv hele tiden, så sluttet med den.

Fikk tips på apoteket om å bruke saltvannsspray og den har hjulpet.

Men hvor lenge kan jeg bruke den?

Jeg føler at jeg ødelegger nesen min ned alle disse sprayene.

Hi

Saltvannsspray kan du bruke så mye og ofte du vil. Bruk det mye! Jeg vet ikke hvor lenge du kan bruke sprayen fra ØNH, men hvis det er samme som jeg fikk, gikk jeg på den lenge, nærmere ett år, kanskje mer.

Etter at jeg sluttet med ønh-sprayen, har jeg passet på å bruke otrivin med en gang jeg blir forkjølet, så det ikke skal sette seg i bihulene. Bruker da tre sprayer daglig i ca fem dager- en uke og så begynner jeg å trappe ned med flere timer mellom hver dose for å unngå nesetettheten som gjerne kommer når man slutter brått etter ti dager. Var mye plaget med bihulebetennelse, men etter den lange perioden på kortisonnesespray, har jeg sluppet antibiotikakurer.

God bedring!

Skrevet

Saltvannsspray kan du bruke så mye og ofte du vil. Bruk det mye! Jeg vet ikke hvor lenge du kan bruke sprayen fra ØNH, men hvis det er samme som jeg fikk, gikk jeg på den lenge, nærmere ett år, kanskje mer.

Etter at jeg sluttet med ønh-sprayen, har jeg passet på å bruke otrivin med en gang jeg blir forkjølet, så det ikke skal sette seg i bihulene. Bruker da tre sprayer daglig i ca fem dager- en uke og så begynner jeg å trappe ned med flere timer mellom hver dose for å unngå nesetettheten som gjerne kommer når man slutter brått etter ti dager. Var mye plaget med bihulebetennelse, men etter den lange perioden på kortisonnesespray, har jeg sluppet antibiotikakurer.

God bedring!

Den jeg fikk fra ØNH heter mometasone og på pakken står det at den ikke skal brukes mer en to mnd etter åpningen.

Etter to mnd sluttet jeg, den hjalp meg mye.

Tre uker uten den, før jeg måtte begynne igjen. Men den gjorde meg plutselig sløv, så jeg måtte slutte.

Nå bruker jeg bare saltvannsspray flere ganger om dagen.

Og begynt med otrivin pga influensaen.

Tusen takk💞

Skrevet

Den jeg fikk fra ØNH heter mometasone og på pakken står det at den ikke skal brukes mer en to mnd etter åpningen.

Etter to mnd sluttet jeg, den hjalp meg mye.

Tre uker uten den, før jeg måtte begynne igjen. Men den gjorde meg plutselig sløv, så jeg måtte slutte.

Nå bruker jeg bare saltvannsspray flere ganger om dagen.

Og begynt med otrivin pga influensaen.

Tusen takk💞

Kom på at den jeg brukte, heter Nasonex. Du kan jo spørre legen om å få den, hvis det ikke er samme virkestoff som o den du brukte, da.

Skrevet

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev at jeg skjønner at det er kjedelig. Selvfølgelig er det greit å være lei når man er syk, men når man er SÅ lei etter tre dager som influensasyk, mener jeg at det er greit å få satt det i perspektiv. Av influensa blir man tross alt frisk etter rundt en uke.

Dette dreier seg ikke om å ha enerett til å klage som kronisk syk, det dreier seg om å innse at influensa er noe som går over, at det er kjipt mens det pågår, men det kunne tross alt vært mye verre, og at man bare må gjøre det beste ut av det mens det er slik, så er det snart over.

Jeg leste deg du skrev. Og det du skrev var et ekkelt tilsvar om din diagnose og lidelser som er mye verre en hi sin. Å bruke seg selv for å fremme et eksempel og skulle skape perspektiv er sjelden sjarmerende. Det sees kun ut som dobbeltsyting og selvmedlidenhet. Samt at innlegget ditt er formulert på en måte so gjør det til at det virker som om du og alle andre me-syke burde ha enerett på å være lei.

Skrevet

Må også si at jeg blir litt oppgitt, jeg leser og hører ofte om folk som klager etter å ha vært syk i noen dager. Jeg har vært syk i over 10 år med influensafølelse i kroppen, utmattelse, muskelverk, vondt i ledd, hodepine, kvalme, svimmelhet, søvnløshet osv. Ingen utsikt til bedring, jeg har ME. Jeg holder ut med samme symptomer som ved influensa i år etter år og så blir folk SÅ lei etter bare noen dager som syk. Det er faktisk litt provoserende. Er ikke ment som noe angrep på deg, bare et forsøk på å sette ting i perspektivet. Du blir frisk snart.Anonymous poster hash: 6764c...7b9

Jammen i alle dager...! Selv om du har det ille året rundt, er det jo ikke mindre ille for de som får influensa!! Når kroppen ikke er vant til å ha det slik er de jo nesten verre!

Blir rett og slett provosert av DEG jeg!

Andres smerte er jo ikke mindre vond selv om du har det vondt!

Svigermor er kronisk syk, men klager lite, kun innimellom. Nå har jeg skikkelig tannverk som holder meg oppe om natta, men det vil jo ikke si at jeg ikke kan klage selv om svigermor er kronisk syk med leddsykdom?! Ei heller motsatt. Kom ned fra din høye hest, TAKK.

Anonymous poster hash: 3edee...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...