Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 I går kom det nok et gjenpartsbrev i posten. Dvs nr 8. Han kom hjem fra jobben i går kveld og gikk rett å la seg. Unngår meg altså. Jeg tenkte at det var på tide å ta det opp. Da han stod opp idag, ga jeg han posten fra i går. Inkludert konvolutten som inneholdt gjenpartsbrevet. Han åpnet og jeg spurte hva det var. Søppel sa han og pakket det godt sammen. Kan jeg få se da jeg da. Han stappet det godt ned i søpla og sa "bare se du". Jeg tok opp papirene og spurte hva det var. Om han hadde søkt forbrukslån. Det er ikke no sa han da. Jeg sa at jeg skjønner at han da løy til meg sa han sa at den konvolutten jeg oppdaget først som inneholdt lånepapirer var reklame. Han sa den gikk i søpla og at han ikke hadde noe forbrukslån. Sa at han hadde bare søkt. Jeg spurte hva han skulle med de pengene. Vet ikke svarte han da. Jeg spurte deretter om jeg kunne få innsyn i økonomien hans ettersom jeg finner det vanskelig å stole på han ettersom han åpenbart løy meg rett opp i trynet. Han mente jeg ikke hadde noe med hva han gjorde. Vi er riktig nok ikke gift. Men vi har vært samboere i 7 år og eier bolig sammen. Mens jeg prøvde å snakke med han, bare gikk han rundt og prøvde å unngå samtalen. Måtte gå rundt etter han. Så bare dro han på jobb. Jeg sa at ikke trengte å komme hjem etter jobb for jeg orker ikke å ha han her når han ikke kan være ærlig og ikke er interessert i å prate med meg. Det skaper så dårlig stemning og løser ingenting. Barna trenger ikke å gå oppi det. Blir så fortvila! Og føler meg så fanget her ettersom jeg ikke har noe sted å dra før etter sommeren. Anonymous poster hash: ec772...131
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Jeg håper du mener det du sier når du ber han om å ikke komme hjem. Tomme trusler er noe av det mest patetiske som finnes i en konflikt. Over til temaet. Jeg skjønner frustrasjonen din og tror nok han skjuler en hel del. Jeg ville kanskje ha begynt å forhøre med i banken eller med en økonomisk rådgiver. Du må sørge for å få sikret DIN økonomi, raskt. Så kan du, om du ønsker å Berge forholdet, ta kontakt med familievernkontoret. Anonymous poster hash: aa142...1dd
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Jeg håper du mener det du sier når du ber han om å ikke komme hjem. Tomme trusler er noe av det mest patetiske som finnes i en konflikt. Over til temaet. Jeg skjønner frustrasjonen din og tror nok han skjuler en hel del. Jeg ville kanskje ha begynt å forhøre med i banken eller med en økonomisk rådgiver. Du må sørge for å få sikret DIN økonomi, raskt. Så kan du, om du ønsker å Berge forholdet, ta kontakt med familievernkontoret. Anonymous poster hash: aa142...1dd Jeg vil ikke ha han hjem etter jobb ikveld. Det er ikke noe poeng at han er her om han ikke vil snakke med meg likevel. Jeg blir bare stressa og sliten av å ha han her. Dette stjeler så mye energi når vi aldri kan bli ferdig med noe fordi han ikke kan være ærlig og ikke kan snakke med meg. Jeg også tror han skjuler noe ettersom han ikke vil gi meg innsyn og sier at jeg ikke har noe med hva han gjør. Hadde han hatt rent mel i posen og bare hadde søkt, men ikke tatt opp noe lån så hadde det vel ikke vært så vanskelig å vise meg det. Istedenfor blir han sur, går til motangrep. Jeg forstår det ikke. Jeg hadde forstått det om han hadde blitt beskyldt for noe han ikke hadde gjort og hvis det var ubegrunnede mistanker. Men jeg har jo tatt han på fersken i å både lyve og søke en masse forbrukslån. Han sa han hadde søkt via en sånn side som søker i mange banker. Dette forholdet kan jeg ikke fikse alene og jeg ser jo da at vi ikke har noen fremtid. Samtidig så er det så vanskelig når jeg ikke har noen sjanse til å få kjøpt han ut av huset nå som jeg kun har kontantstøtte og barnetrygd som inntekt. Han kommer også til å nekte å la meg kjøpe han ut. Akkurat som han gjorde sist. Han ville for alt i verden at jeg ikke skulle ha huset fordi han har brukt mye tid på oppussing her. (Det har jeg også bare for å ha det sagt) Men han har gjort mer enn meg. I tillegg så kommer det til å bli rettsak om ungene. Det har jeg ikke råd til heller. Kommer fort opp i over 100.000kr og jeg har ikke de pengene. HI Anonymous poster hash: ec772...131
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Jeg vil ikke ha han hjem etter jobb ikveld. Det er ikke noe poeng at han er her om han ikke vil snakke med meg likevel. Jeg blir bare stressa og sliten av å ha han her. Dette stjeler så mye energi når vi aldri kan bli ferdig med noe fordi han ikke kan være ærlig og ikke kan snakke med meg. Jeg også tror han skjuler noe ettersom han ikke vil gi meg innsyn og sier at jeg ikke har noe med hva han gjør. Hadde han hatt rent mel i posen og bare hadde søkt, men ikke tatt opp noe lån så hadde det vel ikke vært så vanskelig å vise meg det. Istedenfor blir han sur, går til motangrep. Jeg forstår det ikke. Jeg hadde forstått det om han hadde blitt beskyldt for noe han ikke hadde gjort og hvis det var ubegrunnede mistanker. Men jeg har jo tatt han på fersken i å både lyve og søke en masse forbrukslån. Han sa han hadde søkt via en sånn side som søker i mange banker. Dette forholdet kan jeg ikke fikse alene og jeg ser jo da at vi ikke har noen fremtid. Samtidig så er det så vanskelig når jeg ikke har noen sjanse til å få kjøpt han ut av huset nå som jeg kun har kontantstøtte og barnetrygd som inntekt. Han kommer også til å nekte å la meg kjøpe han ut. Akkurat som han gjorde sist. Han ville for alt i verden at jeg ikke skulle ha huset fordi han har brukt mye tid på oppussing her. (Det har jeg også bare for å ha det sagt) Men han har gjort mer enn meg. I tillegg så kommer det til å bli rettsak om ungene. Det har jeg ikke råd til heller. Kommer fort opp i over 100.000kr og jeg har ikke de pengene. HI Anonymous poster hash: ec772...131 I og med at dere begge eier huset, så kan han ikke nektes tilgang til det. Skal dere gjennom samlivsbrudd, så får dere selge huset eller den som har råd til det overta. Rettsak ang barna? Seriøst? Klarer dere ikke finne en løsning uten rettsak? Jeg taket at så lenge han ikke kjøper masse rart han egentlig ikke har råd til, så er det en god indikasjon på at han ikke har tatt opp noe lån og faktisk sier sannheten når han kaster alle lånepapirene i søpla. Anonymous poster hash: eb2ec...156
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Du må få navnet hans av huset! Du kan fint ordne en avtale som gir han pengekrav, men du må få navnet hans av huset, før utleggspsntene kommer. Fu bør også ordne deg ny bankid så du er sikker han ikke låner o ditt navn, Anonymous poster hash: 1197e...07c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Sjekk om du har krav på fri rettshjelp og skaff deg advokat nå. Anonymous poster hash: 330f8...7e2
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Da må DU flytte og HAN kjøpe deg ut. Enkelt og greit. Hvis han nekter må huset selges. Du må faktisk få deg en jobb hvis du ikke kan forsørge deg selv. Anonymous poster hash: 7bdaa...722
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 De 100.000 til en rettssak har ikke han heller... Kom deg ut. Det du opplever er uholdbart. Salg av huset vil gi deg startkapital. Anonymous poster hash: 9e70f...14c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Du sier du ikke kan komme deg ut før etter sommeren. Men du kan det hvis du virkelig vil. Det er kanskje ikke det som er mest fornuftig akkurat når det kommer til økonomi, men nå har elendigheten i forholdet gått så langt at det er bedre med en ny start. Har du ikke råd til huset nå? Flytt ut. Lei frem til du kan flytte inn i det andre huset/leiligheten du da kunne bo i. Blir du fortsatt i forholdet i 8-9-10 måneder til så kan mye skje, og du blir garantert en skygge av deg selv før den tid fordi dette sliter så ille på deg. Du har prøvd alt med denne mannen. Det er ikke mer å prøve. Det er ikke noe å reparere. Han viser helt tydelig at han driter i både deg og barna. Han bryr seg ikke. Om han skaper faenskap når du flytter ut - javel. Men det kommer han til å gjøre uansett. Bedre å ta det nå mens du har litt mer energi enn å vente til du er ødelagt enda mer. Mtp. barn så er det også bedre at du flytter nå, jo yngre barna er, jo mindre samvær får han til å begynne med. Det er bedre å ha et lite sted og fred og harmoni i det trekvart året som kommer, enn å leve i konstant enorm konflikt og store bekymringer for hva mannen finner på videre. Han er helt tydelig ekstremt konfliktsky og i kombinasjonen med hans psykiske problemer så er det ikke bra for hverken deg eller barna å bo med ham. Han er ikke en del av noen av deres liv, han bare bor der fordi det er praktisk for ham. Og fordi han slipper ta ansvar og kan gjøre som han vil på ditt hotell, så vil han protestere vilt og lage faenskap når han ikke lenger får bo på ditt (for ham,praktiske) hotell. Selvfølgelig gjør han det. Men han vil ikke gjøre det noe mindre neste år. Ta kampen og ta den nå. Vil han ikke selge huset, vel, da krever du tvangssalg. Som alenemor kan det også være at du har krav på tidligere barnehageplass, noe som kan gjøre at du raskere kan komme ut i jobb igjen. Anonymous poster hash: 4068e...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå