Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Dumt spørsmål, men vil høre hvordan dere andre gjør det haha. På julaften og nyttårsaften kler man seg jo gjerne penere, og i kjole. Men hva har dere på føttene? Jul og nyttårsaften blir feiret sammen med familie og barn, og jeg går dermed ikke rundt med høye hæler eller noen andre sko innendørs..Samtidig ødelegger jo dette hele antrekket. Og i tillegg til det er disse nylonstrømpene grusomme å gå i, uten sokker eller lester i, rett på gulvet. Og har man sokker/lester på, ødelegger det HVERTFALL finantrekket. Så i år tenker jeg å bare ta en helt vanlig bukse på nyttårsaften + bluse. Hva er vitsen med overdreven finstas da uansett, da man gjerne må kle på seg full vinterklær hvis man skal ut å skyte raketter, og ellers sitter inne med barn hele kvelden.. Hvordan pynter dere dere til nyttårsfesten? Anonymous poster hash: 3329d...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Går selvfølgelig i pensko bpde på julaften og nyttårsaften. Er barn og familie en grunn til å ikke gå i pensko? Går i pensko til bukser og bluse og jeg da..... Kl 24 drar jeg på meg utebukse og jakke over finstasen. Er jo ikke se lange tida vi er ute - 30 min kanskje! Anonymous poster hash: 7c481...978
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Går aldri med sko hjemme. Anonymous poster hash: 4e31f...97e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 HI Altså, barna og familien er ikke grunnen til at jeg ikke går med finsko. At jeg er hjemme, innendørs, er grunnen. Er det i det hele tatt noen som går med pumps innendørs, selv om det er høytidsdager? Aldri opplevd det, derfor jeg spør.. Men det er jo så "Bortkastet" å pynte seg med kjole, for så å bare gå i sokkelesten, eller i dette tilfelle; nylonstrømper rett på gulvet... Anonymous poster hash: 3329d...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har det på i starten og går barbeint etterhvert. Anonymous poster hash: 78e06...ae8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Finkjole og ullsokker/tøfler. En går ikke på sko inne hos noen, spesielt ikke sko med hæler på parkett Anonymous poster hash: cd92b...da7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Finkjole og ullsokker/tøfler. En går ikke på sko inne hos noen, spesielt ikke sko med hæler på parkett Anonymous poster hash: cd92b...da7 Selvfølgelig gjør man det! Hvor bor du? Bak en stein? Anonymous poster hash: 1f2e1...575
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Nei, man går ikke med høyhælte sko inne hos andre folk i alle fall. Hadde noen prøvd seg på det på tregulvet vårt, hadde de fått klar beskjed. Not happening! Vi går i fine klær, men på sokkelesten. Min mor pleier å ha med tøfler Anonymous poster hash: 0231c...d64
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Nei, man går ikke med høyhælte sko inne hos andre folk i alle fall. Hadde noen prøvd seg på det på tregulvet vårt, hadde de fått klar beskjed. Not happening! Vi går i fine klær, men på sokkelesten. Min mor pleier å ha med tøfler Anonymous poster hash: 0231c...d64 Utrolig frekt og lite gjestmildt å nekte gjester å ha på sko som passer til antrekket. Enormt glad jeg ikke har mennesker som deg i min omgangskrets. Anonymous poster hash: 1f2e1...575
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 Vi går ikke med sko inne hos oss. Vi har lagt helt ny svindyr parkett, og pensko med spisse heler hadde rett og slett ødelagt gulver vi har brukt nesten 100.000 kr på i våres. Det skjer ikke. Anonymous poster hash: a93d9...844
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 Utrolig frekt og lite gjestmildt å nekte gjester å ha på sko som passer til antrekket. Enormt glad jeg ikke har mennesker som deg i min omgangskrets. Anonymous poster hash: 1f2e1...575 Back at you Selvopptatte gjester som ønsker å ødelegge gulvet for egen skjønnhets skyld har jeg selvsagt ikke bruk for :) Anonymous poster hash: 0231c...d64
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 Selvfølgelig gjør man det! Hvor bor du? Bak en stein?Anonymous poster hash: 1f2e1...575 Tydeligvis bak en høfligere stein enn deg. Aldri noensinne vært på fest hjemme hos noen hvor folk har på pensko inne, sko de trasker ute med for å komme inn og hvor hælene riper opp gulvet. Men at du ser fancy ut er vel viktigere enn å være en god gjest Anonymous poster hash: cd92b...da7
Sokkedyret Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 Har ikke opplevd å være i selskap hvor en IKKE går med pensko inne...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 Har ikke opplevd å være i selskap hvor en IKKE går med pensko inne... Vel, da er du muligens alene om det? Kanskje du vanker i slike kretser der folk skifter gulvene regelmessig for å henge med på de siste interiørtrendene samtidig som gjestene kan få vist så forfengelige de er med god samvittighet.... et ubevisst samarbeid for å rettferdiggjøre evigvarende runddans med oppussing :) Jeg har ikke vært i selskap der folk forventer å kunne gå med hverken utesko eller finsko med hæler inne, men så er ikke jeg så "fancy". Anonymous poster hash: 0231c...d64
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #15 Skrevet 10. desember 2016 Har ikke opplevd å være i selskap hvor en IKKE går med pensko inne... Så alle klakker rundt på parketten og går på gulveppet på spisse hæler? Sikkert stille og rolig i tillegg til flott for parketten Anonymous poster hash: cd92b...da7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #16 Skrevet 10. desember 2016 Har ikke opplevd å være i selskap hvor en IKKE går med pensko inne... Må bare le litt av ironien at du heter SOKKEdyret i denne kommentaren... Anonymous poster hash: cd92b...da7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #17 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har ikke et par pensko med så tynne heler at de ødelegger gulvet. Jeg starter alltid jul- og nyttårsaften med pensko, så går de av etter hvert. Og skoene er jo det som syns minst ved antrekket uansett, så å bruke det som unnskyldning for ikke å pynte seg ordentlig syns jeg er teit. Anonymous poster hash: 566d4...431
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #18 Skrevet 10. desember 2016 Har alltid på finsko inne når det er selskap. Når vi skal ut å se på fyrverkeriet så bytter jeg til vintersko. Anonymous poster hash: 66770...580
Yellow Brick Road Skrevet 10. desember 2016 #19 Skrevet 10. desember 2016 Har ikke opplevd å være i selskap hvor en IKKE går med pensko inne... Ikke jeg heller. En uhøytidelig samling av mennesker, ja. Men i selskap hvor folk pynter seg, har man alltid pensko på. Og ja, vi bruker pensko inne på julaften, nyttårsaften og andre spesielle anledninger, selv om det bare er familien som er samlet. Men, vi har også familie og venner som ikke stiller opp i tynne stiletthæler i private hjem - man velger golvvennlige sko og man går heller ikke utenfra og inn med pensko. Skoene har man med seg og skifter når man kommer inn.
TPK Skrevet 10. desember 2016 #20 Skrevet 10. desember 2016 Nei, vi går selvsagt uten sko inne, både hjemme og hos andre. Skal vi være i et lokale eller restaurant blir det jo noe annet. Og ja, vi går i bare strømpebukse, ser ikke problemet med det?
Elsker livet Skrevet 10. desember 2016 #21 Skrevet 10. desember 2016 Går ikke med pensko inne, hverken hjemme eller hos andre. I motsetning til en annen her oppe har jeg ikke opplevd selskap hjemme hos folk der gjester går med sko inne.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #22 Skrevet 10. desember 2016 Nei, ingen av oss gjør det, men svigermora mi sverger til det. For mange år tilbake hadde hun tenkt å bruke høyhælte sko inne hos oss, og mente laminatgulvet tålte. Da sa jeg klart i fra at ingen høyhælte her i huset uansett. Siden den gang bruker hun 3-5 cm høye sko. Anonymous poster hash: c2364...abc
Elsker livet Skrevet 10. desember 2016 #23 Skrevet 10. desember 2016 Nei, ingen av oss gjør det, men svigermora mi sverger til det. For mange år tilbake hadde hun tenkt å bruke høyhælte sko inne hos oss, og mente laminatgulvet tålte. Da sa jeg klart i fra at ingen høyhælte her i huset uansett. Siden den gang bruker hun 3-5 cm høye sko. Anonymous poster hash: c2364...abc Men utgjør de cm. noen forskjell i forhold til gulvet?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #24 Skrevet 10. desember 2016 Har heltre gulv og parkett i vårt hus. Når vi har selskap har en på sko inne. Parketten er ikke blitt ødelagt av dette, ikke trappen eller tregulvet heller. Når jeg skal i selskap tusler også jeg rundt med pensjonene på før vi går og når vi kommer hjem. Anonymous poster hash: 567df...fe8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #25 Skrevet 10. desember 2016 Jeg går aldri med finsko inne. Til kjolen har jeg strømpebukse å det får være fint nok. Anonymous poster hash: c6382...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå