Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Vi har vært venninner i 12 år, mem noen ganger føler jeg at jeg får mest lyst å avslutte vennskapet, samtidig er det ikke så lett da vi har noen felles nære venninner. Eks på hendelser som skjedde samme dag da jeg møtte henne på restaurant: - Jeg fortalte at datteren min har god energi fra morgen til kveld. Likevel foreslo hun at jeg kanskje burde ta henne til lege for å forsikre at hun fikk i seg alle næringsstoffer - Hun spurte hvordan vi feiret 2-årsdagen hennes og hvem vi hadde til gjester. Da jeg fortalte at vi hadde et vennepar og nærmeste familie så hun på meg med et skikkelig skuffet blikk. Hun lurte på om ikke hun var en nær venninne av meg og hvorfor hun ikke ble invitert. Jeg forsvarte hvorfor vi ikke inviterte henne, men hun tok det tungt. - Hun reagerte på at hun ikke fikk bursdagsgave hos meg et år hun ikke feiret bursdagen. Jeg sa til henne "Jeg gir primært gaver til venninner som feirer bursdagen". Da begynte hun å si at "Ja, men Anne feiret ikke bursdagen sin i fjor og da ga du henne bursdagsgave". Dette er bare en liten del av ting hun blåser opp. Det er tilbakevendende diskusjoner mellom oss og jeg blir så møkk lei. Jeg opplever henne som barnslig. Jeg er 30 år og har nok å bruke energien på enn å diskutere bagateller til henne. Hva ville du gjort? Droppet eller fortsatt vennskapet? Anonymous poster hash: 2979b...125
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Har hun egne barn? Har hun vært slik før?Kan jo være at om du har fått barn og hun fortsatt er singel og barnløs at hun er redd for å bli skviset ut av livet og andre venner med barn.Av de eksemplene du fortalte er jo sånn tanke ikke urimelig. Anonymous poster hash: 1c6fc...5d7
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Tja, jeg synes vel egentlig ikke at hun i eksemplene du kommer med er så urimelig jeg. Kanskje du må se litt på deg selv og, ikke bare vennninnen din (er hun det?det høres egentlig ikke sånn ut) Anonymous poster hash: 08d2b...c3f
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Skal tydeligvis skremmende lite til for å drive deg til vanvidd Anonymous poster hash: e7d51...b52
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 Jeg må jo innrømme at jeg synes du høres litt kjip ut. Anonymous poster hash: 248f8...f3a
Mrs Smith Skrevet 9. desember 2016 #6 Skrevet 9. desember 2016 Hun har tydeligvis lav selvfølelse. Skjønner det er slitsomt, siden det bare er bagateller hun kikker på. Hun er urimelig, ikke du. Ville ikke kuttet helt, men kanskje hatt minst mulig kontakt.
Tough Shit Skrevet 9. desember 2016 #7 Skrevet 9. desember 2016 Jeg synes du virker ganske smålig og det lukter litt overdramatisering her.
Nyttårs barn Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 (endret) Kan jo tenkes at venninnen din er litt sensitiv og lett føler seg forbigått. Er det ikke hyggelig at hun bryr seg om ungen din og gjerne ville være i bursdagen? Når det gjelder bursdagsgave, så lurer jeg jo på om du får av henne. For da ville jeg nok gitt noe tilbake. Endret 9. desember 2016 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Syns hun virker totalt skrullete. Voksne folk driver ikke og fisker etter invitasjoner, gaver og lignende. Anonymous poster hash: 894d3...603
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 Syns hun virker totalt skrullete. Voksne folk driver ikke og fisker etter invitasjoner, gaver og lignende. Anonymous poster hash: 894d3...603 Takk for at du skjønner! Det er det jeg også mener. Jeg er lei av at det er så mange saker som jeg anser som bagateller blåser hun opp og jeg må bruke tid og energi på å forklare meg/diskutere. Jeg merker jeg unngår henne mer og mer. Hun spurte om vi skulle møtes før jul og da sa jeg at jeg ikke hadde mulighet (selv om jeg i utgangspunktet har det) Anonymous poster hash: 2979b...125
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 Jeg synes du virker ganske smålig og det lukter litt overdramatisering her. Venninna mi er veldig spesiell. Jeg snakker sant, selv om det kanskje høres for utrolig ut. En gang var vi samlet en gjeng hos ei anna venninne med spleiselag på maten. Hun hadde med seg en ost som avtalt. Dagen etter kom hun og ringte på døra for å hente restene av osten sin. Det sier litt om tankegangen hennes. Jeg blir flau på hennes vegne Anonymous poster hash: 2979b...125
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 Syns liksom ikke alt det venninna de stiller spørsmål ved er helt uberettiget... Alt kommer an på situasjonen. Dersom vennen din er barnløs og singel og alle andre rundt henne er etablerte med barn... Så skjønner jeg kanskje hvorfor hun reagerer dersom du inviterer par eller par med barn i ditt barns bursdag, men ikke henne. Litt sånn du er ikke verdt tiden min.. Ikke noe gøy å føle seg dumpet og ensom. For meg høres det ut som om hun ser på deg som sin nærmeste, imens du ser på hun som en bekjent.. Da er det jo en skjevhet i venninne forholdet. Klart er enig om at syting ikke er veien å gå frem, men hun spør jo ganske ærlige spørsmål... For hvorfor gir du gave til enkelte uten at de har bursdagsfest, men ikke til denne vennen? Jo fordi du anser henne som en litt perifer venn. Så kanskje det er du som burde være ærlig med henne? At du ikke klarer å opprettholde et slikt vennskap som hun tror hun har med deg? Men klart enig hvis det kun er syting hver gang du møter henne, men greit å gå litt i seg selv også. Anonymous poster hash: 58e73...489
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 Takk for at du skjønner! Det er det jeg også mener. Jeg er lei av at det er så mange saker som jeg anser som bagateller blåser hun opp og jeg må bruke tid og energi på å forklare meg/diskutere. Jeg merker jeg unngår henne mer og mer. Hun spurte om vi skulle møtes før jul og da sa jeg at jeg ikke hadde mulighet (selv om jeg i utgangspunktet har det) Anonymous poster hash: 2979b...125 Ville ha faset henne ut. Livet er for kort til å leke med energityver. Anonymous poster hash: 894d3...603
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 Syns liksom ikke alt det venninna de stiller spørsmål ved er helt uberettiget... Alt kommer an på situasjonen. Dersom vennen din er barnløs og singel og alle andre rundt henne er etablerte med barn... Så skjønner jeg kanskje hvorfor hun reagerer dersom du inviterer par eller par med barn i ditt barns bursdag, men ikke henne. Litt sånn du er ikke verdt tiden min.. Ikke noe gøy å føle seg dumpet og ensom. For meg høres det ut som om hun ser på deg som sin nærmeste, imens du ser på hun som en bekjent.. Da er det jo en skjevhet i venninne forholdet. Klart er enig om at syting ikke er veien å gå frem, men hun spør jo ganske ærlige spørsmål... For hvorfor gir du gave til enkelte uten at de har bursdagsfest, men ikke til denne vennen? Jo fordi du anser henne som en litt perifer venn. Så kanskje det er du som burde være ærlig med henne? At du ikke klarer å opprettholde et slikt vennskap som hun tror hun har med deg? Men klart enig hvis det kun er syting hver gang du møter henne, men greit å gå litt i seg selv også. Anonymous poster hash: 58e73...489 Hva med at folk blir voksne og innser at de ikke er noens søster? Eller at andre har relasjoner som de selv ikke er medlem av?? Anonymous poster hash: 894d3...603
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #15 Skrevet 10. desember 2016 Syns liksom ikke alt det venninna de stiller spørsmål ved er helt uberettiget... Alt kommer an på situasjonen. Dersom vennen din er barnløs og singel og alle andre rundt henne er etablerte med barn... Så skjønner jeg kanskje hvorfor hun reagerer dersom du inviterer par eller par med barn i ditt barns bursdag, men ikke henne. Litt sånn du er ikke verdt tiden min.. Ikke noe gøy å føle seg dumpet og ensom. For meg høres det ut som om hun ser på deg som sin nærmeste, imens du ser på hun som en bekjent.. Da er det jo en skjevhet i venninne forholdet. Klart er enig om at syting ikke er veien å gå frem, men hun spør jo ganske ærlige spørsmål... For hvorfor gir du gave til enkelte uten at de har bursdagsfest, men ikke til denne vennen? Jo fordi du anser henne som en litt perifer venn. Så kanskje det er du som burde være ærlig med henne? At du ikke klarer å opprettholde et slikt vennskap som hun tror hun har med deg? Men klart enig hvis det kun er syting hver gang du møter henne, men greit å gå litt i seg selv også. Anonymous poster hash: 58e73...489 Takk for konstruktiv tilbakemelding. Jeg er den eneste i vennegjengen som har barn til tross for at jeg er 29 år og vennene mine er jevngamle. Det var ett år hun ikke ga meg gave, men jeg nevnte det ikke til henne for det er jo bare en bagatell. Dermed blir det også dobbeltmoral at hun reagerer så sterkt når det er henne det er snakk om. Hun sier at JEG godt kan begynne å se litt mellom fingrene på tung, men jeg tenker det kan hun gjøre. Siden hun ble skuffa over at jeg ikke inviterte henne i bursdagen så inviterte vi kun henne som "plaster på såret" (vet ikke hva jeg skal kalle det). Jeg bakte to kaker. Hun viste ingen takknemlighet for det. Jeg tenker JEG så mellom fingrene som inviterte henne etter hun sa hun var skuffa. Hun har nettopp flyttet fra kjæresten så hun har ikke hatt det lett. Anonymous poster hash: 2979b...125
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #17 Skrevet 10. desember 2016 Hva med at folk blir voksne og innser at de ikke er noens søster? Eller at andre har relasjoner som de selv ikke er medlem av?? Anonymous poster hash: 894d3...603 Takk! Der traff du spikeren på hodet. HI Anonymous poster hash: 2979b...125
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #18 Skrevet 10. desember 2016 Jeg ville nok faset ut deg jeg, hi Dette sier du bare for å provosere meg. Gi meg gode grunner til hvorfor du ville droppet meg 😊 Anonymous poster hash: 2979b...125
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #19 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har i alle fall utfordringer nok i livet til at jeg ikke hadde giddet. Folk som er needy og som ser problemer i bagateller har jeg ikke overskudd til. Anonymous poster hash: 894d3...603
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2016 #20 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har i alle fall utfordringer nok i livet til at jeg ikke hadde giddet. Folk som er needy og som ser problemer i bagateller har jeg ikke overskudd til. Anonymous poster hash: 894d3...603 Signerer den! Jeg har også nok utfordringer i livet mitt til at jeg skal slite med folk som henger seg opp i bagateller. Hvordan få venninna mi til å skjønne det? Vi har flere felles venner derfor blir det veldig vanskelig å evt kutte henne ut. Anonymous poster hash: 2979b...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå