Gå til innhold

Apropos Skam (hvorfor ser dere på det?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri sett på det, men det er jo ikke til å unngå å få med seg at alle digger det. Hvorfor det? Er det ikke bare en gjeng med tenåringer? Er det virkelig så gøy?

Lurer på om jeg burde se det også, men det frister liksom ikke over hodet å se på tenåringsproblemer 🙈 Men man må jo nesten få det med seg, siden alle synes serien er så fantastisk. Eller?

Anonymous poster hash: 4957d...18a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var nesten nettopp ungdom selv og serien beskriver så innmari godt hvordan livet som ungdom er i 2016. Syns det er interessant å se livet mitt "utenifra" :)

Anonymous poster hash: db56a...ddb
Skrevet

Jeg ser på det jeg liker. Jeg liker SKAM.

Anonymous poster hash: 7ccb5...3a3

Skrevet

Jeg ser på det jeg liker. Jeg liker SKAM.

Anonymous poster hash: 7ccb5...3a3

Ja, og det er veldig fint, men hvorfor? ☺️

Skrevet

Litt morsomt og litt skummelt at så lite har endret seg på 16 år. Ungdommen har jo akkurat de samme problemene da som nå.

Anonymous poster hash: 77d69...5b7

Skrevet (endret)

Jeg skulle bare se en episode på tirsdag for å sjekke hva det var alle snakket om.

Endte med at seg satt oppe til 03.30 den natten og 02.30 den påfølgende natten med Skam-maraton. Ble ajour igår og har fulgt med på nettsiden for oppdateringer siden.

Det er umulig å ikke bli engasjert, det er fantastisken og ekte historier kombinert med utrolig flinke skuespillere som er perfekte i sine roller.

Nå har jeg sommerfugler i magen i håp om at det skjer noe fint mellom Even og Isak ikvel. Finere par skal du lete lenge etter.

....og jeg er 40-ish.

En fantastisk serie som fortjener alles oppmerksomhet.

Sukk, skulle ønske jeg var ung igjen :)

Endret av It's all about me!
Skrevet

Fordi det er en dritgod dramaserie som har universell appell. Noe av det beste som er laget på norsk TV

Anonymous poster hash: 86724...643

Skrevet

Publiseringsmetoden er genial.  i er der NÅR det skjer, og vi vet aldri NÅR det skjer.

Jeg hadde ikke engasjert meg så mye hvis jeg ikke hadde fulgt med på det som legges ut på nettsiden.

Det er også et ekstremt smart manus. Det er hele tiden symboler og hint og scener som kan tolkes, og de gir så pass lite informasjon at publikum selv må gjette. Det gjør folk helt tussete. Og diskusjonene rundt hva som skjedde, og hva som skal skje videre er minst like engasjerende som selve innholdet i serien.

Skuespillerne er fantastisk gode, og den kjemien Even og Isak har er helt ufattelig sterk. Det gjør at vi som seere rett og slett blir helt sugd inn i deres historie - uavhengig av kjønn og alder.

Også er det tematikken. SKAM tar opp utrolig viktige temaer, og det gjøres på en slik måte at vi møter oss selv og fordommene våre i døra gang på gang på gang.

Hvor mange var det for eksempel som tenkte at Mahdi var muslim, og at han ville være homofob? Eller at ana var mot homofili? Og hvem leste psykisk lidelse inn i Even lenge før det ble bekreftet, og derfor mente at Isak måtte holde seg unna? Den siste fordommen ble galant konfrontert av Magnus, og jeg håper at det i dag, eller i alle fall før serien er over, vises at det går helt greit å være sammen med en som er alvorlig psykisk syk.

Anonymous poster hash: 673fe...05e
Skrevet

Jeg har aldri sett på det, men det er jo ikke til å unngå å få med seg at alle digger det. Hvorfor det? Er det ikke bare en gjeng med tenåringer? Er det virkelig så gøy?

Lurer på om jeg burde se det også, men det frister liksom ikke over hodet å se på tenåringsproblemer Men man må jo nesten få det med seg, siden alle synes serien er så fantastisk. Eller?

Det er vel lettere å se litt for å finne ut om du liker den?

Jeg synes den er utrolig flott. Hadde ikke sett noe skam før jeg så et badeklipp i sesong 3, da ble jeg hekta

Anonymous poster hash: 0a04b...60d

Skrevet

Jeg ser ikke på. For jeg er voksen.

Anonymous poster hash: 90661...06d
Skrevet

Du er så innmari kul asså.............

Anonymous poster hash: 0a04b...60d

Skrevet

Skuespillerne. De er helt fantastiske. Spesielt Noora.

Manuset er dødstøft.

Musikken er treffende.

Og har jeg nevnt skuespillerne? 😄

Må bare oppleves.

Start på sesong 1, og GLED deg til sesong 2. Jeg lover deg, du kommer ikke til å angre.

Og jeg er 35, altså. Husmor, ser helst Downton Abbey og Morse. Men Skam har fanget hjertet mitt.

Anonymous poster hash: 78426...614

Skrevet

Samme her...

Har sett noen episoder.. og har nok med mitt eget liv og orker ikke å sette meg inn i det.

Syns det er slitsomt med sms som blir skrevet inne på skjermen hvis du skjønner

Anonymous poster hash: 78057...ef8

Skrevet

Det gir meg et innblikk i tenåringenes verden nå i 2016 som jeg ellers ikke ville fått.

Anonymous poster hash: 89ae2...6f2

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Fortell deg selv det, du😛

Skrevet

Jeg er også 40. Veldig likt som egen ungdomstid.

Anonymous poster hash: cf54a...155

Skrevet

Neimen.. er du her igjen?

Og stadig med nye, spenstige argumenter..

Skrevet

Skuespillerne. De er helt fantastiske. Spesielt Noora.

Manuset er dødstøft.

Musikken er treffende.

Og har jeg nevnt skuespillerne?

Må bare oppleves.

Start på sesong 1, og GLED deg til sesong 2. Jeg lover deg, du kommer ikke til å angre.

Og jeg er 35, altså. Husmor, ser helst Downton Abbey og Morse. Men Skam har fanget hjertet mitt.

Anonymous poster hash: 78426...614

Jeg må si at jeg synes Tarjei som spiller Isak er uovertruffen. Den beste skuespilleren vi har i Norge i dag. Det er helt vanvittig hvordan han klarer å uttrykke følelser uten å si et ord. På en god andreplass kommer Henrik som spiller Even.

Josefine, som spiller Noora er også flink. Men jeg ble ikke grepet av serien før sesong 3. Det er litt på grunn av tematikken, men aller mest på grunn av skuespillet til Isak og Even.

Skrevet

Jeg er 38 og elsker Skam. Kan kjenne meg så godt igjen fra min egen ungdomstid, så det er litt nostalgi med i bildet for min det. Fantastisk laget serie med dyktige unge skuespillere - MÅ SES!

Anonymous poster hash: 68a4d...9f0
Skrevet

Neimen.. er du her igjen?

Og stadig med nye, spenstige argumenter..

Jeg er ganske sikker på at jeg har postet denne til deg før, men denne gangen syns jeg at du faktisk skal se på den.. kanskje du ser det morsomme i det.. :D :D :D

http://www.bing.com/videos/search?q=skam+r%c3%b8nning&&view=detail&mid=8EDC3FDCE98BAE560F588EDC3FDCE98BAE560F58&FORM=VRDGAR

Skrevet

Lurer på om jeg burde se det også, men det frister liksom ikke over hodet å se på tenåringsproblemer Men man må jo nesten få det med seg, siden alle synes serien er så fantastisk. Eller?

Hva liker du å se på da? Jeg er ganske sikker på at slike kritiske spm kan stilles om alle serier? 

"Hvorfor ser du på game of thrones? Frister liksom ikke å se på drager, kriging og mord."

"Hvorfor ser alle på Breaking Bad? Frister liksom ikke å se på en eldre fyr som tror han er så kul igjen." 

"Hvorfor ser alle på Stranger things? Frister liksom ikke å se på slike overnaturlige greier."

Man må som regel bare sjekke ut serien selv, og enten liker man den eller ikke. Det er ikke stort vanskeligere enn det. Andres subjektive mening betyr svært lite for akkurat det. Det har du jo vist allerede, siden du enda ikke har prøvd å se på den, tross at "alle" gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...