Gå til innhold

Vi er helt desperate nå


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har kommet i et dårlig miljø med alkohol, rus, kriminalitet og vold. Vi er helt desperate. Vi vurderer nå å faktisk flytte, men han sier at han da kommer til å flytte inn hos en kompis og ikke bli med. Kan han det, eller kan vi tvinge ham til å være med..? Han er 14

 

Anonymous poster hash: 74c0b...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bestemmer over han til han er 18.Etter det blir det værre...😳

 

Anonymous poster hash: 0cbbf...985

Skrevet

Slutt å trolle..

 

Anonymous poster hash: c27cc...2f3

Skrevet

Bruk tvang mens dere kan. 



Anonymous poster hash: c229d...dad
Skrevet

 

Bruk tvang mens dere kan.

 

Anonymous poster hash: c229d...dad

Samme tenker jeg. Dere bestemmer. Han kan ikke bo hos en kompis. Få politi, barnevern, skole og alle mulige med på laget.

 

Anonymous poster hash: 48904...263

Skrevet

Dere må jobbe med forholdet til ham. Hvordan har dere greid å få et så dårlig forhold til ham feks.



Anonymous poster hash: 96518...a0c
Skrevet

Flytt nå. Ikke vent. Han kan ikke bli boende igjen hos en kamerat. Og få hjelp. Rusmiljøet tar imot alle med åpne armer, men er ikke like raus etter en stund. Gutten din må finne noe annet som engasjerer han og gir mening for han.

 

Anonymous poster hash: 7797a...ea7

Skrevet

Hi her

Takk! Vi må bare komme oss vekk herfra

 

Anonymous poster hash: 74c0b...7f7

Skrevet

Han er 14år! Selvsagt kan dere tvinge han med!!!!!

 

 

 

Når du spør ett slikt spørsmål og forteller at han har problemer, så sier noe meg at dere trenger hjelp utenifra som familie! Snakk med noen! Barnevern, helsesøster, lege kan hjelpe dere i gang med å få hjelpen dere trenger.. Bare å flytte løser ingenting



Anonymous poster hash: be771...781
Skrevet

Hvordan de har klart å få så dårlig forhold til gutten??? For et IDIOTISK spørsmål!!! Dette skjer selv i de beste hjem med de beste foreldrene! Koble inn barnevernet og hele pakke og skremt vettet av gutten. Dere bestemmer, ikke ham. Dere vil få hjelp. Er helt grusomt å stå med en tenåring som " slår seg vrang" på den måten. Jo før jo heller, før det går for langt.

 

Anonymous poster hash: 77fda...688

Skrevet

 

Han er 14år! Selvsagt kan dere tvinge han med!!!!!

 

 

 

Når du spør ett slikt spørsmål og forteller at han har problemer, så sier noe meg at dere trenger hjelp utenifra som familie! Snakk med noen! Barnevern, helsesøster, lege kan hjelpe dere i gang med å få hjelpen dere trenger.. Bare å flytte løser ingenting

 

Anonymous poster hash: be771...781

Samme tenker jeg. Tafatt lederskap gir også utrygghet...

 

Anonymous poster hash: 48904...263

Skrevet

Dere må jobbe med forholdet til ham. Hvordan har dere greid å få et så dårlig forhold til ham feks.

 

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Den var unødvendig. Hva vet du om forholdet de har med sønnen sin?

Skrevet

Sønnen vår har kommet i et dårlig miljø med alkohol, rus, kriminalitet og vold. Vi er helt desperate. Vi vurderer nå å faktisk flytte, men han sier at han da kommer til å flytte inn hos en kompis og ikke bli med. Kan han det, eller kan vi tvinge ham til å være med..? Han er 14

 

Anonymous poster hash: 74c0b...7f7

Dere kan og skal tvinge ham til å bli med dere selvsagt. Dersom han rømmer, henter dere ham tilbake, gang på gang. Få hjelp hos barnevernet og kommunen om nødvendig. Vis at dere ikke gir dere, og at det er dere som bestemmer. Gi ham tillitt, men sjekk også om han overholder det dere har blitt enige om. Sist, men ikke minst, følg med på hvem han holder seg sammen med, og om mulig - få kjennskap til hvem foreldrene er.

Skrevet

Ta kontakt med BUP og barnevernet for hjelp. Siden gutten dessverre har mistet respekten for dere og ikke skjønner eget beste, så vil nok kanskje en tredjepart være det dere har behov for. Flytte vekk er nok jeg dessverre redd bare er en midlertidig løsning, siden denne typen miljø finnes over alt og sjansen er stor for å falle inn i det andre plasser...

 

Anonymous poster hash: b6578...ecb

Skrevet

Den var unødvendig. Hva vet du om forholdet de har med sønnen sin?

En gutt rømmer ikke inn ii rusmiljø og viser liten respekt for foreldrene om de har et godt forhold?

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Skrevet

 

En gutt rømmer ikke inn ii rusmiljø og viser liten respekt for foreldrene om de har et godt forhold?

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Ikke vær så naiv

 

 

Anonymous poster hash: 578a2...f7d

Skrevet

En gutt rømmer ikke inn ii rusmiljø og viser liten respekt for foreldrene om de har et godt forhold?

 

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Jo, det kan han. Han kan også ha andre søsken som er helt motsatt. Det kommer an på personligheten til den enkelte, interesser, søken etter spenning osv osv.

 

Det er ikke noe oppskrift på hvem som havner i dårlige miljøer. De kommer fra alle slags hjem og samfunnslag.

Skrevet

 

En gutt rømmer ikke inn ii rusmiljø og viser liten respekt for foreldrene om de har et godt forhold?

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Du er så skummelt naiv at ungene dine kunne gjort hva som helst under nesen din uten at du så det...

 

 

Anonymous poster hash: a5a6b...674

Skrevet

Jo, det kan han. Han kan også ha andre søsken som er helt motsatt. Det kommer an på personligheten til den enkelte, interesser, søken etter spenning osv osv.

 

Det er ikke noe oppskrift på hvem som havner i dårlige miljøer. De kommer fra alle slags hjem og samfunnslag.

Alle slags hjem og samfunnslag ja. Men fellesnevneren er nok dessverre ofte foreldre med lite rammer og kontroll, og liten/feil oppfølging.

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Skrevet

Du er så skummelt naiv at ungene dine kunne gjort hva som helst under nesen din uten at du så det...

 

 

Anonymous poster hash: a5a6b...674

Jeg er naiv? Fordi? Hehe... Saklig? Har man et bra forhold, riktig oppfølging og god kommunikasjon så forhindrer det mye tull. 

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Skrevet

Alle slags hjem og samfunnslag ja. Men fellesnevneren er nok dessverre ofte foreldre med lite rammer og kontroll, og liten/feil oppfølging.

 

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Du virker litt lite opplyst..

Skrevet

Jo, det kan han. Han kan også ha andre søsken som er helt motsatt. Det kommer an på personligheten til den enkelte, interesser, søken etter spenning osv osv.

 

Det er ikke noe oppskrift på hvem som havner i dårlige miljøer. De kommer fra alle slags hjem og samfunnslag.

Søsken som er helt motsatt, men da skal jo heller ikke ungene følges opp likt av foreldrene. Påstår du at foreldre har null skyld når unger havner utpå? Så det miljøet de er vokst opp med (hjemmet) har ingen påvirkning, men miljøet utenfor (rusmiljøet feks) har full påvirkning?

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Skrevet

Du virker litt lite opplyst..

Ja, da har vi vel det til felles da.

 

Anonymous poster hash: 96518...a0c

Skrevet

Typisk dibberne å framholde at det ikke spiller NOOOOEN som helst rolle hva mor og far gjør. Neida, barn er så forskjellige så, det kan skje hva som helst. Vips er den lykkelige, veltilpassede ungdommen med gode venner og kjærlige foreldre blitt en kriminell heroinist helt utav det blå. For barn er nemlig forskjellige! Hvis de har raserianfall og knuser heimen, er det fordi det er forutbestemt at de bare er sånn. De som har "snille" barn bare innbiller seg at de er mye flinkere enn andre. Men sannheten er jo at barna deres er født greie. For en griseflaks! At folk gidder å oppdra unger i det hele tatt skjønner jeg ikke, de blir jo som de blir uansett. Barn er forskjellige, nemlig! Men oppdragerstiler er visst ikke så forskjellige. Der er det poteito potato.

 

Anonymous poster hash: 48904...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...