Gå til innhold

Hønehjørnet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange her som er medlem?

Jeg blir rystet av en del innlegg der inne. Fullstendig offentlig med nesten 30 000 medlemmer. Igår var det avisoppslag om facebookgruppen der en ekspert advarte mot utlevere for mye spesielt hva angår barn og partner, mem folk der inne eier fremdeles ikke skam. Jeg følger med fordi jeg synes det er interessant, men ofte blir jeg fortvila. Hvis man har et alvorlig medisinsk problem så er ikke facebook rette plassen og ta det. Hva er deres tanker? Jeg tenker at mine tanker er rimelig åpenbare, men det må jo finnes de som kan forvare dette også? Er det sånn det har blitt?

 

Anonymous poster hash: 430a3...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken avis? Er veldig mange unge i den gruppa .

 

Anonymous poster hash: 62ed2...941

Skrevet

Hvilken avis? Er veldig mange unge i den gruppa .

 

Anonymous poster hash: 62ed2...941

Tror det var dagblad.

Ja, det er mange unge der, men også mange mødre. Det rykker skikkelig i tastaturfingrene av og til, men jeg kan bare ikke begynne å kommentere der inne.

 

 

Anonymous poster hash: 430a3...599

Skrevet

Utrolig underholdende.

 

Forøverig blottlegger de ikke ungene en brøkdel sammenlignet med bloggere.

 

Anonymous poster hash: 9e5af...9a9

Skrevet

Utrolig underholdende.

 

Forøverig blottlegger de ikke ungene en brøkdel sammenlignet med bloggere.

 

Anonymous poster hash: 9e5af...9a9

Jo da det er ille. Alt fra detaljwrt beskrivelse av sykdom, sinneproblemer, spisevegring, steforeldre, biologiske foreldre osv. Gjerne med bilder også. Det er like ille som bloggerne.

 

 

Anonymous poster hash: 430a3...599

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Fascinerende med mødre som skriver på Facebook at sønnen lukter kattepiss.

I går var det en tråd som het"hvilke psykiske plager har du". Og folk ramset opp i fleng. De fleste hadde 3 eller flere og mange var oppe i 4-6 lidelser. Og det her legger de ut på ei side med 30 000 medlemmer???

Skrevet

Fascinerende med mødre som skriver på Facebook at sønnen lukter kattepiss.

I går var det en tråd som het"hvilke psykiske plager har du". Og folk ramset opp i fleng. De fleste hadde 3 eller flere og mange var oppe i 4-6 lidelser. Og det her legger de ut på ei side med 30 000 medlemmer???

Ja. Til tross for at det advares om å skrive om egne diagnoser. Mange unnskyldte det med at åpenhet er viktig.

 

 

Anonymous poster hash: 430a3...599

Skrevet

Fascinerende med mødre som skriver på Facebook at sønnen lukter kattepiss.

I går var det en tråd som het"hvilke psykiske plager har du". Og folk ramset opp i fleng. De fleste hadde 3 eller flere og mange var oppe i 4-6 lidelser. Og det her legger de ut på ei side med 30 000 medlemmer???

Vi kan jo trøste oss med at det blir mange som ikke får livs- og uføreforsikring, forsikringsselskapene er flinke til å innhente denne typen info selv om man i egenerklæring påstår seg frisk og fin. Det koser meg voldsomt.

 

Anonymous poster hash: dc554...bb9

Skrevet

Vi kan jo trøste oss med at det blir mange som ikke får livs- og uføreforsikring, forsikringsselskapene er flinke til å innhente denne typen info selv om man i egenerklæring påstår seg frisk og fin. Det koser meg voldsomt.

Anonymous poster hash: dc554...bb9

Skadeglede er sann glede <3

 

Anonymous poster hash: 8ea9c...0f1

Skrevet

Det er en lukket gruppe, at folk står frem med sine psykiske lidelser med fult navn å profil står mer respekt for enn ALLE anonyme brukere her inne!

 

Hvorfor er det verre og være anonym å gjemme seg bak anonym knappen enn å fremstå med problemstillingen med fult navn ? Skal man gjemme seg fra virkeligheten da ?

 

Synes det er mange der som opplyser om litt vel mye men det får være opp til hver enkelt hvor naturlig det føles.

Skrevet

Ja. Til tross for at det advares om å skrive om egne diagnoser. Mange unnskyldte det med at åpenhet er viktig.

 

 

Anonymous poster hash: 430a3...599

 

Jeg tenker.. så flott at vi har kommet dit at folk syns det er greit å fortelle hele verden om sine psykiske lidelser.

 

Også tenker jeg.. så utrolig ugreit det er å utlevere andres problemer. Det er noe den enkelte bør gjøre selv. Det er utrolig graverende at folk med fullt navn forteller i detalj om livet til barna sine, og andre som de kjenner. Det er jo ikke noe problem å identifisere den de snakker om, når de står frem med bilde og fullt navn.

 

Hvis svigerinnen min hadde lagt ut om meg inne på en slik side hadde jeg anmeldt henne for ærekrenkelse og brudd på privatlivets fred.

 

 

Anonymous poster hash: a6550...a15

Skrevet

Det er en lukket gruppe, at folk står frem med sine psykiske lidelser med fult navn å profil står mer respekt for enn ALLE anonyme brukere her inne!

 

Hvorfor er det verre og være anonym å gjemme seg bak anonym knappen enn å fremstå med problemstillingen med fult navn ? Skal man gjemme seg fra virkeligheten da ?

 

Synes det er mange der som opplyser om litt vel mye men det får være opp til hver enkelt hvor naturlig det føles.

30.000 er en hel norsk by. Ingenting er "lukket" med å fortelle hele byen om diagnoser og privatliv. Da er det offentlig. Å utlevere barn og stebarn og andre til 30.000 mennesker er forkastelig.

 

Anonymous poster hash: 22508...c95

Skrevet

Det er en lukket gruppe, at folk står frem med sine psykiske lidelser med fult navn å profil står mer respekt for enn ALLE anonyme brukere her inne!

 

Hvorfor er det verre og være anonym å gjemme seg bak anonym knappen enn å fremstå med problemstillingen med fult navn ? Skal man gjemme seg fra virkeligheten da ?

 

Synes det er mange der som opplyser om litt vel mye men det får være opp til hver enkelt hvor naturlig det føles.

Det er en lukket gruppe som er åpen for alle damer som vil bli med. Det er 30 000 medlemmer. Flere enn det bor i byen jeg bor i MED barn. Det du skriver der inne kunne du like godt gått med på en plakat igjennom sentrum. Det er ikke privat. Og mange av de "problemstillingene" som dukker opp bør taes med lege eller annet fagpersonell. De har også taushetsplikt og det er det jo en grunn til? Folk deler i hytt og pine, men aner de konsekvensene? Som ei nevner her; forsikringsselskap, skole, arb.plass, ny arb.plass, barnevern, nav osv. Det er mye sensitivt som deles og kanskje ikke det rammer direkte den som skriver det, men det finnes folk rundt som kanskje det ikke er så greit for? Det handler om å tenke litt lenger enn her og nå.

 

Anonymous poster hash: 430a3...599

Skrevet

Det er ikke en lukket gruppe. Hvem som helst kan invitere hvem som helst til å bli medlem i gruppen. Jeg er selv ikke medlem, men siden jeg har fått invitasjon fra en av de 30 000 som er medlem der, så kan jeg lese alt som står der inne (får det opp i feeden min) selv om jeg ikke er medlem. 

 

Jeg er absolutt for åpenhet om f.eks psykiske lidelser, men ikke fullstendig og ukritisk blottlegging av seg selv i sosiale medier. 

Disse jentene som svarer på disse spørsmålene som eks. "har du en psykisk lidelse" gjør jo at fordommene vi har opprettholdes. Det virker jo helt mot sin hensikt. 

 

Det er noe annet å skrive et godt gjennomtenkt og reflektert innlegg om seg selv og sykdommen sin, gjerne i den mening at det kanskje kan være til hjelp for andre i samme situasjon. Det jeg har observert inne på hønehjørnet er at alle bare snakker om seg selv bare for å snakke om seg selv. Meg meg meg meg meg. 

 



Anonymous poster hash: dcca3...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...