Gå til innhold

bf klikka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte om noe han satt i bilen ville ikke svare. Prøvde å lukke døra men jeg tok den opp fa jeg følte jeg måtte ha svar.

Han gikk da ut av bilen tok meg hardt i armen og dyttet meg bort til en parkert bil. To av barna var vitne.

Jeg sendte mld til skolen og ringer bv om noen timer.

Si meg at jeg gjør det riktige.

Anonymous poster hash: 3696d...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikka fordi han gikk ut for å få deg vekk? Å ringe barnevernet fordi? Pga du eglet opp til krangel med din handling. "Kjempesmart"

Anonymous poster hash: e5d3f...783

Skrevet

Jeg forsto ikke helt jeg.. Skjønner at hendelsen har gått sterkt inn på deg, og godt mulig du er i et forhold som ikke er bra, men hva har du tenkt å si til barnevern og skole, hva forventer du at de skal gjøre?

Anonymous poster hash: 505ca...245

Skrevet

Nå var det jo du som la opp til konflikt da du ikke respekterte at du fikk ett svar. Han ønsket ikke å svare deg og kanskje du hadde rett på et svar, men å forfølge saken med barna som vitner var ditt dårlige valg. Du burde vist deg som en voksen, latt han dra og så ta det opp igjen når det var kun dere to eller eventuelt på familievernkontoret.

Anonymous poster hash: a0144...cda

Skrevet

Sikkert ikke det svaret du vil ha, men utifra det lille du skriver her synes jeg ikke dette er noe å ringe bv og melde skolen om.. Han ville åpenbart ikke snakke om dette foran barna og prøvde å komme seg ut av situasjonen og det burde du simpelthen respektert. Du kunne ringt ham senere eller sendt sms. I stedet drar du opp døren for å presse ham til å svare. Jeg ville selv blitt sint på deg. Selvfølgelig skulle ikke han ha dratt deg vekk og dyttet deg, men at du tar ikke nei for et svar og er klar for "kamp" foran barna og at du nå skal melde bv og skole pga dette, får meg til å tenke at du er en dramaqueen og han har fått nok. Så jeg personlig synes dere begge må ta dere sammen - du også.

Anonymous poster hash: 8b530...299

Skrevet

Han sendte en mld i forkant der han sa han ikke kunne kjøre og hente barna på skole noe som er avtale.

Jeg henviste til avtalen da jeg er i jobb.

Det var da han klikka. Han har vært agresiv mot ett barn på skolen før så bv er allerede i bildet.

Skrevet

Nå var det jo du som la opp til konflikt da du ikke respekterte at du fikk ett svar. Han ønsket ikke å svare deg og kanskje du hadde rett på et svar, men å forfølge saken med barna som vitner var ditt dårlige valg. Du burde vist deg som en voksen, latt han dra og så ta det opp igjen når det var kun dere to eller eventuelt på familievernkontoret.

Anonymous poster hash: a0144...cda

Hva da med jobben? Han svarer ikke. Er mye mer bak over mange år.

Skrevet

Han beyter alt av avtaler som er gjort gjennom familievernkontoret. Selvsagt kunne jeg bare latt han dra og ringt jobben i dag sagt jeg ikke kom. Vi har ett felles hus som han nå har sittet på i 2år da jeg har vært for redd for hans sinne.

Jeg vil ha denne mannen ut av mitt liv.

Han skriver mld om hva jeg burde gjøre med mitt liv osv...

Han sa selv han klikka.

Han sin helg, men skrev at pga økonomi måtte jeg ta de. Ikke spørsmål om jeg kunne. Greit det men hvorfor kjøpte han da leker til 9000 noen dager før?

Jeg står også mitt i flytting da eier skal selge her jeg leier. Leier pga han mener han eier hele huset.

Sa tidligere at prøvde jeg meg på huset ville han drepe meg.

Skrevet

Hadde aldri overlatt barna til han.

Anonymous poster hash: 4a05b...f24

Skrevet

Han beyter alt av avtaler som er gjort gjennom familievernkontoret. Selvsagt kunne jeg bare latt han dra og ringt jobben i dag sagt jeg ikke kom. Vi har ett felles hus som han nå har sittet på i 2år da jeg har vært for redd for hans sinne.

Han sa selv han klikka.

Han sin helg, men skrev at pga økonomi måtte jeg ta de. Ikke spørsmål om jeg kunne. Greit det men hvorfor kjøpte han da leker til 9000 noen dager før?

Jeg står også mitt i flytting da eier skal selge her jeg leier. Leier pga han mener han eier hele huset.

Du er rimelig blåst om du terger en mann som har truet med å drepe det.

Her skal du anmelde han for drapstrusler, hyre advokat slik at du får det du har krav på.

Å terge han foran barna dine er totalt idioti når du vet mannen er gal.

Håper nesten dette er trolling, dette er galskap.

Anonymous poster hash: b09d5...a95

Skrevet

Hadde aldri overlatt barna til han.

Anonymous poster hash: 4a05b...f24

Har ikke vært redd for egne barn. Har kjent denne mannen i 25 år. Men ser at verden rakner rundt han. Han må ha til en avtale med banken for å beholde huset 1 år til men avhengig av at jeg skriver under.

Jeg kan kun nekte han barna gjennom bv.

Skrevet

Du må kontakte advokat og få hjelp til å komme deg ut av dette!!!

Anonymous poster hash: 05886...ef1

Skrevet

Du må kontakte advokat og få hjelp til å komme deg ut av dette!!!

Anonymous poster hash: 05886...ef1

Skal det. Gjett om!

Skrevet

Har ikke vært redd for egne barn. Har kjent denne mannen i 25 år. Men ser at verden rakner rundt han. Han må ha til en avtale med banken for å beholde huset 1 år til men avhengig av at jeg skriver under.

Jeg kan kun nekte han barna gjennom bv.

Ikke gi han noen ny avtale.

Selg huset og del pengene.

Det er nok at dere deler ungene

Anonymous poster hash: dd605...cf9

Skrevet

Det er nesten kul umulig å forstå hva du skriver. Ufullstendige setninger og en drøss pronomen man ikke klarer å skille.

Gjør deg bedre forstått så får du flere svar.

Anonymous poster hash: a811b...cae

Skrevet

Ikke skriv under!!! Tving frem et salg, eller i det minstd at han må kjøpe deg ut til markedspris. Jeg tror du gjør lurt i å ikke bo i huset uansett, det virker som mannen er knyttet til det, og da får du ihvertfall ikke fred. Når det gjelder avtaler, jeg hadde ikke lagt opp til avtaler med han hvor jeg var avhengig av hans hjelp for å få min hverdag til å gå opp. Dvs, fortell barnevernet at han bryter avtaler (dokumenter) og at du ser deg nødt til å gå fra jobb, da han er så labil at du føler du må gå mellom han og ungene for å beskytte dem. Han kan umulig få samvær med ungene når han er så ustabil? I tillegg ville jeg kun gått med på en avtale hvor han har ungene når du har fri, slik at du kan være i beredskap...

Huff, for en lei situasjon HI! Du gjør helt klart det riktige!!!!

Anonymous poster hash: acecf...6f5
Skrevet

Ikke skriv under!!! Tving frem et salg, eller i det minstd at han må kjøpe deg ut til markedspris. Jeg tror du gjør lurt i å ikke bo i huset uansett, det virker som mannen er knyttet til det, og da får du ihvertfall ikke fred. Når det gjelder avtaler, jeg hadde ikke lagt opp til avtaler med han hvor jeg var avhengig av hans hjelp for å få min hverdag til å gå opp. Dvs, fortell barnevernet at han bryter avtaler (dokumenter) og at du ser deg nødt til å gå fra jobb, da han er så labil at du føler du må gå mellom han og ungene for å beskytte dem. Han kan umulig få samvær med ungene når han er så ustabil? I tillegg ville jeg kun gått med på en avtale hvor han har ungene når du har fri, slik at du kan være i beredskap...

Huff, for en lei situasjon HI! Du gjør helt klart det riktige!!!!

Og HI, be om møte med banken, uten han, og forklar situasjonen. Fortell dem at du har verdier i huset som du ikke får ut pga han. Spør dem til råds om hva du skal gjøre. Og SKAFF DEG ADVOKAT!!! Du kan kreve leie av mannen dersom dere eier huset sammen. Det erikke rett at han skal kunne brølape seg ut av situasjonen sin!!!!

Skrevet

Han sa selv han klikka.

Dette er stoff for politiet.

Anonymous poster hash: 820bd...92d

Skrevet

Står begge i skjøtet på huset? Hvis ikke trenger du nok en advokat hvis du skal få noe der.

I forhold til å avlyse samvær, så er dessverre dette et privilegie samværsforeldren har.

Når det gjelder utelukkende episoden i dag, så overreagerer du med ditt handlingsmønster. I tillegg skjønte ikke jeg heilt hva du gjorde der hvis du allerede skulle være på jobb og dermed ikke kunne levere...

Anonymous poster hash: 80608...ec8

Skrevet

Jeg mener HI gjorde det riktige med å kontakte skole og barnevern i dag sett ut fra helheten i situasjonen med denne mannen. Hun burde kanskje ikke åpnet døren når han ikke ville svare, men det er en bagatell. Det at han reagerer så fysisk som han gjør med å da hoppe ut av bilen og bli fysisk mot henne og kjøre henne opp mot en annen bil - og ikke minst at han gjør det foran barna! - er en enorm overreaksjon fra hans side, ikke fra His side!

Med tanke på at dette er en mann som truer henne både på livet og økonomisk, så var det helt på sin plass å varsle om denne episoden. Hi trenger å få dokumentert så mange episoder som mulig for på sikt å kunne beskytte seg selv og barna sine best mulig.

Spesielt alvorlig blir det når mannen bruker fysisk makt mot henne foran barna!

Hi, du gjorde det helt riktige i dag da du varslet både skole og barnevernet!

Men, du må skaffe deg advokat så fort som mulig!

Ikke utsett det, du må bare komme i gang med det. Ta tak i det selv om du også står midt i en flytting ellers.

Du må også kontakte politiet. Når mannen kommer med drapstrusler for å beholde huset og alle verdiene, da er det på tide å anmelde ham og forhåpentligvis få ham i fengsel.

Fremover, prøv å ikke provosere ham mer. Få deg en advokat så fort som overhodet mulig, la det være hovedprioriteten din, og la deretter så mye som mulig av kommunikasjon med mannen gå gjennom advokaten. Gjør avtaler om samvær på mail eller sms der du kan slik at du har ting skriftlig. Ta vare på all kommunikasjon, og før gjerne også en dagbok hvor du skriver ned alle episoder der mannen sabotterer ift. barna, samvær, er psykisk eller fysisk voldelig, kommer med trusler osv. Har du muligheten, ta opp noen av samtalene du har med mannen uten at han merker det.

Anonymous poster hash: a7b50...f5b
Skrevet

Hei. Vært en lang dag. Ringte bv har de inne fra før pga hans sinne. Bv tok dette meget alvorlig og anmelder han til mandag.

Kontaktet jobben og min sjef lar meg jobbe kun 3 timer om dagen så jeg får levert og hentet barn.

Ang huset så ringte jeg banken og ba de selge det på tvangsauksjon.

Skal kontakte advokat på mandag jeg står som 50% eier i skjøtet.

Tøfft nå rett før jul og midt i flytting, men det går min vei.

Hun i bv som fikk mine øyne opp. Psykisk mishandlet i 25 år. De tok det ekstra sterkt opp da jeg ikke turde å anmelde selv.

Hi

Skrevet

Her overfalt bf meg med barnet til stede, på offentlig plass med vitner til stede.

Han ble anmeldt, meldt til barnevernet og barnehage av et av vitnene. Jeg kom inn til avhør, forklarte det som hadde skjedd. Jeg skaffet advokat og fikk innsyn i papirene, altså de tre avhørene (Min, bf og anmelder, hvor jeg og anmelder hadde stort sett sagt det samme) og saka ble likevel henlagt. Barnevernet dro også på hjemmebesøk til bf (mens barnet hadde samvær med meg...) og et hjemmebesøk til meg og konkluderte med at omsorgsevnen var til stede, og de kom ikke til å gjøre noen tiltak. Familievernkontoret sendte ham til sinnemestring. 

Bare for å nevne min opplevelse med de ulike instansene. 

Anonymous poster hash: 61a6d...eac
Skrevet

Hei. Vært en lang dag. Ringte bv har de inne fra før pga hans sinne. Bv tok dette meget alvorlig og anmelder han til mandag.

Kontaktet jobben og min sjef lar meg jobbe kun 3 timer om dagen så jeg får levert og hentet barn.

Ang huset så ringte jeg banken og ba de selge det på tvangsauksjon.

Skal kontakte advokat på mandag jeg står som 50% eier i skjøtet.

Tøfft nå rett før jul og midt i flytting, men det går min vei.

Hun i bv som fikk mine øyne opp. Psykisk mishandlet i 25 år. De tok det ekstra sterkt opp da jeg ikke turde å anmelde selv.

Hi

Du kan være stolt av deg selv og det du har gjort i dag, HI! Jeg fikk frysninger når jeg leste oppdateringen din nå! Bra jobba!!! :)

Der ser du at du absolutt gjorde det rette da du kontaktet skolen og barnevernet etter det som skjedde. Barn tar skade av å se en forelder utøve fysisk eller psykisk vold mot den andre.

Du er sterk, så selv om det nå er tøffe tak, så er det tydelig at du vil komme deg gjennom det.

Få deg en god advokat og ta vare på deg selv fremover. Snakk med familie og venner som står deg nær slik at de er oppdatert om det som skjer. Da kan kanskje de også være litt mer oppmerksom i tiden som kommer mtp. ev. reaksjoner fra mannen når han blir anmeldt.

Hvis mannen gjør noe som helst som enten muntlig eller fysisk truer din sikkerhet, da går du rett til politiet. Ikke ta noen sjanser fremover! Allier deg med de som står deg nær i ev. kritiske perioder.

Vær stolt av deg selv for å ha kommet deg unna den mannen og alt du har gjort i dag! :)

Klem <3

Skrevet

Her overfalt bf meg med barnet til stede, på offentlig plass med vitner til stede.

Han ble anmeldt, meldt til barnevernet og barnehage av et av vitnene. Jeg kom inn til avhør, forklarte det som hadde skjedd. Jeg skaffet advokat og fikk innsyn i papirene, altså de tre avhørene (Min, bf og anmelder, hvor jeg og anmelder hadde stort sett sagt det samme) og saka ble likevel henlagt. Barnevernet dro også på hjemmebesøk til bf (mens barnet hadde samvær med meg...) og et hjemmebesøk til meg og konkluderte med at omsorgsevnen var til stede, og de kom ikke til å gjøre noen tiltak. Familievernkontoret sendte ham til sinnemestring. 

Bare for å nevne min opplevelse med de ulike instansene. 

Det er forferdelig at de noen steder fremdeles er så dårlige på å takle familievold og vold mot ekspartner. Men de er i ferd med å snu, og noen steder er de begynt å bli flinkere til å håndtere slike saker. Det betyr dessverre at det ikke er likhet for loven, spesielt siden kapasiteten i ulike politidistrikt også varierer og dermed er med på å styre hvillke saker som blir henlagt og ikke.

Håper HI er langt heldigere enn det du har vært!

Skrevet

Det er forferdelig at de noen steder fremdeles er så dårlige på å takle familievold og vold mot ekspartner. Men de er i ferd med å snu, og noen steder er de begynt å bli flinkere til å håndtere slike saker. Det betyr dessverre at det ikke er likhet for loven, spesielt siden kapasiteten i ulike politidistrikt også varierer og dermed er med på å styre hvillke saker som blir henlagt og ikke.

Håper HI er langt heldigere enn det du har vært!

Min største feil var at jeg ikke tok inn advokat før etter saka ble henlagt (Fikk brev om det bare noen dager etter) for i følge advokaten hadde jeg en svært god sak, og han forsto ikke hvordan det ble henlagt når han la sammen min og anmelders forklaring i avhørene. I "beste" fall kom bf til å få en liten bot på et par tusen kroner, og hendelsen på rullebladet. Jeg valgte derfor å ikke klage på henleggelsen da jeg ikke ville bruke penger på advokat for "så lite". Synd, for det angrer jeg på i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...