Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 10-åringen blir bare mer og mer kresen. Alt er "liker ikke". Vil bare spise alt som er usunt. Så nå har vi satt ned beinet. Hun spiser det hun får servert. De tingene hun sier hun ikke liker (og det er mange), har vi på mindre mengder av, men må spise det hun har fått. I dag har vi hatt kylling, ris og salat til middag. Hun har kun spist ris og noen ytterst få biter med kylling. Hun har fått beskjed om å spise kyllingen og den lille mengden med salat. Hvis ikke får hun ikke åpne godterikalenderen i dag. Greit? Anonymous poster hash: a7dd1...6ac
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Nei, det syns jeg ikke er greit. Konsekvensen får være at ho ikke får noe annet mat enn Det ho får servert. Jeg personlig hadde vært litt forsiktig med å tvinge ungen min til å spise.noen er sære i matveien og kan ikke noe for det Anonymous poster hash: 1a05a...bb7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 Nei, jeg synes det er feil! Greit så servere maten, og ikke gi noe annet/ekstra. Å bli straffet fordi man ikke liker maten blir i mine øyne helt feil! La henne heller da bare spise ris og bitte litt kylling og vær fornøyd med det. Hold heller fast med at det ikke er lov å si "liker ikke" Anonymous poster hash: 9483a...401
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 Vet fu forskjell på straff og konsekvens? Anonymous poster hash: 33a76...aa8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 Ikke greit å tvinge barn til å spise. Ta på som nå på tallerkenen, så må hun smake på alt uten å "gjøre seg til", men hun bør få velge selv hvor mye hun vil spise av de forskjellige tingene. Anonymous poster hash: e557e...8fa
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Dette er en straff. Konsekvensen av kresenhet er å gå sulten fram til neste måltid. Anonymous poster hash: 989ea...942
Elsker livet Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Det ser jeg mer på som en straff. Jeg syns ikke man skal straffe for mangelfullt matinntak.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 Jeg skjønner deg godt. Føles ikke helt riktig at hun skal få godteri når hun ikke spiser ordentlig mat... Anonymous poster hash: d4a57...b49
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 Synes det er greit jeg. Spise mat før godteri. Anonymous poster hash: d326d...e4b
Gjest Muji81 Skrevet 8. desember 2016 #10 Skrevet 8. desember 2016 Tja...jeg ville ikke gjort det. Å bruke mat som straff eller belønning er ikke så lurt. Blir feil begge veier. Hvis du ikke spiser får du mindre mat, hvis du spiser masse middag får du også godteri... I dagens fedmesamfunn er det nok ekstra viktig å ikke belønne barn med godteri. Har heller ikke tro på å tvinge barn til å like alt. Smake er påbudt. Spise noe fra middagen likeså. Jeg lager alltid middag med noe som garantert spises. Så smakes det på en asparges og squash innimellom.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #11 Skrevet 8. desember 2016 Synes det er innafor dersom det er kresenheten egentlig er trass, of maten er noe hun har spist tidligere. Mine barn får heller ikke godteri dersom de ikke spiser tilstrekkelig vanlig mat, uansett hvor liten godteribiten er Anonymous poster hash: 282c0...9bd
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #12 Skrevet 8. desember 2016 Og du tror dette fører til matglede og et godt naturlig forhold til mat? På hvilken måte? Anonymous poster hash: 45072...855
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #13 Skrevet 8. desember 2016 Droppe heller alt usunt helt og la henne gå så lenge mellom måltidene at hun blir skikkelig sulten. Spiser hun ikke så spiser hun ikke. Da blir hun enda mer sulten til neste måltid. Anonymous poster hash: 446ab...c02
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #15 Skrevet 9. desember 2016 Hadde aldri tvunget barna mine til å spise . Men de hadde ikke fått annerledes middag enn det som blir servert. Med mindre jeg lager noe jeg vet de virkelig ikke liker. Anonymous poster hash: 4a425...e89
Yellow Brick Road Skrevet 9. desember 2016 #16 Skrevet 9. desember 2016 Det er i alle fall ingen konsekvens, det er en straff. Hadde det dreid seg om større mengde godterier, som f.eks lørdagsgodt etc, så hadde det vært noe annet. Her i huset skal alltid mat spises før sånne ting. Men en liten sjokoladebit eller litt godteri i kalenderen, blir noe annet. Hun må i alle fall få lov til å åpne den. Og hun har jo spist, ris og kylling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå