Gå til innhold

Melkespreng!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt mail til ammehjelpen men klarer snart ikke vente lenger. Har veldig vondt i ene brystet, det er en stor og hard klump og litt varmt men ikke rødt. Jeg har hatt babyen på brystet flere ganger, men hører ikke at han svelger. Jeg har massert, pumpet og forsøkt håndmelking, men får ut maks noen dråper. Hva mer kan jeg gjøre? Jeg bruker god tid og føler meg ikke stresset, men vondt er det! Babyen er forresten 5mnd om det har noe å si, han har god sugeteknikk og jeg har aldri hatt såre brystvorter.

Anonymous poster hash: 6aae9...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå i dysjen å ha strålen med varmt vann på brystet.

Anonymous poster hash: 006ef...d89

Skrevet

Har prøvd varmt omslag nå, det funket ikke. Har syk 3åring hjemme i dag, så får ikke hoppet i dusjen enda heller 😯 takk for svar!

Hi

Skrevet

Nå har jeg fått dusjet. Det hjalp litt, men absolutt ikke nok! Fortsatte med pumpen etterpå, men det kommer fortsatt minimalt ut og puppen er skikkelig asymetrisk, halve er myk og normal mens andre halvdel buler ut og er hard. Nå lar jeg det være i 2 timer og prøver på nytt igjen da.

Hi

Skrevet

Ring lege eller helsesøster å få resept på Syntocinon, lettere å få åpnet tette melkeganger da. De sier det er vanskelig å få tak i nå, men jeg hentet for et par uker siden og da hadde de akkurat fylt opp her i sør.  Les også om tette melkeganger så du kan se de ulike rådene. Det beste er å legge til babyen med haken mot kulen og prøve å stryke over den under amming eller å massere den opp under varmt vann i dusjen, det kan kreve litt. Har du riktig str på trakten til pumpa da? Ellers blir det vanskelig å få tømt med pumpe iallefall. Det kan ta tid å massere opp og du må nok tømme flere ganger. 

Skrevet

Ring lege eller helsesøster å få resept på Syntocinon, lettere å få åpnet tette melkeganger da. De sier det er vanskelig å få tak i nå, men jeg hentet for et par uker siden og da hadde de akkurat fylt opp her i sør. Les også om tette melkeganger så du kan se de ulike rådene. Det beste er å legge til babyen med haken mot kulen og prøve å stryke over den under amming eller å massere den opp under varmt vann i dusjen, det kan kreve litt. Har du riktig str på trakten til pumpa da? Ellers blir det vanskelig å få tømt med pumpe iallefall. Det kan ta tid å massere opp og du må nok tømme flere ganger.

Er det ikke litt for kort tid med problemet til at jeg kan få resept på den medisinen? Jeg tenkte jeg kunne ringe i morgen om det fortsatt ikke er bedre. Jeg sto lenge i dusjen og masserte forsiktig fra kulen og mot brystvorten. Da kom det ut litt og den verste sprengen ga seg. Jeg har brukt pumpen flere ganger tidligere og fått tømt begge puppene uten problemer, så jeg regner med at størrelsen på trakten er riktig (?). Skal prøve å legge babyen til med haken mot kulen, det blir en skikkelig yoga-øvelse, men det er nok det eneste jeg ikke har prøvd enda (utenom medisin) takk for hjelpen!

Hi

Skrevet

Yeah!! 😁 måtte en sulten gutt til, tålmodighet og yoga-stilling :P det tok en halv time med aktiv suging før melken kom, og det var utrolig smertefullt! Men nå er puppen normal!😀 takk for gode tips!

Hi

Skrevet

Er det ikke litt for kort tid med problemet til at jeg kan få resept på den medisinen? Jeg tenkte jeg kunne ringe i morgen om det fortsatt ikke er bedre. Jeg sto lenge i dusjen og masserte forsiktig fra kulen og mot brystvorten. Da kom det ut litt og den verste sprengen ga seg. Jeg har brukt pumpen flere ganger tidligere og fått tømt begge puppene uten problemer, så jeg regner med at størrelsen på trakten er riktig (?). Skal prøve å legge babyen til med haken mot kulen, det blir en skikkelig yoga-øvelse, men det er nok det eneste jeg ikke har prøvd enda (utenom medisin) takk for hjelpen!

Hi

Syntocinon kan være kjekk å ha i bakhånd, men det er flott at du fikk løst det uten. Hipp hurra for yoga-amming :) godt det hjalp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...