Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Jobber i en særlig uavhengig stilling, har jeg krav på å ha ferien uforstyrret ? Kunder ringer bestillinger til meg tross for at de er informert at jeg har ferie, får jobb mail som det forventes svar på. Har jeg lov til å sette på autosvar på mobilen og henvende alle til hovedkontoret ? Og la være å svare epost til ferien er over ? Slitsomt å alltid være tilgjengelig, trenger en pause nå Anonymous poster hash: 18a33...a8a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Får du ekstra betalt for å være tilgjengelig da? Anonymous poster hash: 56437...5b5
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 I mange jobber må du selv avtale med noen andre om hvem som skal passe dine oppgaver når du har ferie. Du kan ikke bare slå av telefonen og droppe å svare på mail. Kunder og andre må henvises til noen som kan hjelpe dem. Anonymous poster hash: 13913...072
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 Hovedkontoret kan hjelpe kundene men de ringer meg allikavel, jeg går ikke ekstra betalt da jeg har fastlønn. I grunn aldri helt fred, blir ikke det litt feil ? Tjener ikke mer en 360.000 i året så er ikke som dette er en topp stilling. Syns ikke det er verdt det lenger, har begynt å se etter ny jobb der man ikke trenger å bruke kvelder, helger og ferier. Anonymous poster hash: 18a33...a8a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 Så lenge du ikke har en stilling som innebærer at du skal være tilgjengelig døgnet rundt eller at du er sjef/leder så trenger du heller ikke svare når du har fri. Har du firmatelefon som eneste telefon kanskje? Anonymous poster hash: 198f4...ab2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Hovedkontoret kan hjelpe kundene men de ringer meg allikavel, jeg går ikke ekstra betalt da jeg har fastlønn. I grunn aldri helt fred, blir ikke det litt feil ? Tjener ikke mer en 360.000 i året så er ikke som dette er en topp stilling. Syns ikke det er verdt det lenger, har begynt å se etter ny jobb der man ikke trenger å bruke kvelder, helger og ferier. Anonymous poster hash: 18a33...a8a Du kan ikke regne med at kunder ol holder orden på når du jobber. Så lenge telefonnummeret er åpent må du regne med at det blir brukt. Snakk med sjefen din om hvordan dere kan ordne det på en ok måte. Anonymous poster hash: 13913...072
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Hovedkontoret kan hjelpe kundene men de ringer meg allikavel, jeg går ikke ekstra betalt da jeg har fastlønn. I grunn aldri helt fred, blir ikke det litt feil ? Tjener ikke mer en 360.000 i året så er ikke som dette er en topp stilling. Syns ikke det er verdt det lenger, har begynt å se etter ny jobb der man ikke trenger å bruke kvelder, helger og ferier. Anonymous poster hash: 18a33...a8a Hvordan i all verden kan det påstås at du har en særlig uavhengig stilling med en årslønn på 360.000????? Anonymous poster hash: f1137...115
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 Fordi at jeg har full frihet til å planlegge, gjennomføre arbeidet og bestemmer selv når arbeidsdagen starter/slutter så lenge jeg jobber 40 timer i uken. Men en har vel krav på uforstyrret ferie selvom det heter særlig uavhengig stilling ? Venter spent på om noen kan svare på spørsmålet før jeg tar det opp med sjefen. Anonymous poster hash: 18a33...a8a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 Fordi at jeg har full frihet til å planlegge, gjennomføre arbeidet og bestemmer selv når arbeidsdagen starter/slutter så lenge jeg jobber 40 timer i uken. Men en har vel krav på uforstyrret ferie selvom det heter særlig uavhengig stilling ? Venter spent på om noen kan svare på spørsmålet før jeg tar det opp med sjefen. Anonymous poster hash: 18a33...a8a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #10 Skrevet 8. desember 2016 Det er ingen sammenheng mellom særlig uavhengig stilling og ferie. Du har rett på helt fri i ferien din. Mobilsvar på og ikke se på eposten. Ta det opp med lederen din. Anonymous poster hash: 50006...66a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå