Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Når min mor kommer på besøk har hun alltid med et eller annet til barnebarna. det er jo hyggelig..men det er ofte rett i middagstid og er alltid masse godteri o.l. Har prøvd å si ifra, men hun blir så sint. Når barna er hos henne en gang i blandt har hun aldri tid til å sette seg ned med de osv..bare styrer rundt. Barna er litt lei seg for dette. har prøvd å snakke med henne, men hun blir bare sint. Hun ble sint på meg fordi barna var furtne i butikken når de ikke får det de vil ha sa hun. Her er det klare grenser og de er aldri furtne i butikken. Jeg sa at det er jo ikke barna sin feil. Jeg har snakket med de.men det er hun som må sette grenser.. hun sløser med penger, og det er ikke så bra at barna lærer den type pengebruk synes jeg da. iallefall ikke når vi har klare grenser og det virker som hun bare motarbeider oss.Hun kjøper mengder...blader, godteri, hobbyting osv.. men har aldri tid til de.. så virker på meg som hun "kjøper" seg ut av at hun egentlig ikke orker/gidder å finne på ting med de. Ikke en eneste gang har hun orket/ sagt ja til å bli med oss på noe hyggelig når vi har spurt. Det kan gjelde f.eks en tur i skogen, picnic på stranden eller lignende. Barna er litt lei seg for dette. Hva gjør jeg? Det hjelper ikke å si noe. Nå har jeg prøvd flere ganger, men det ender bare i krangling som er så utrivelig: (( Anonymous poster hash: f2212...92b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 ?fortvilet: ( Anonymous poster hash: f2212...92b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 ? Anonymous poster hash: f2212...92b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 Jeg leser innlegget ditt som at essensen er: Bestemor mangler evne til å sette seg inn i hva andre føler når hun gjør eller sier ting. Hun tror dessuten at det er greit å være sint over ting som virkelig ikke angår henne, og uttrykke dette overfor voksne mennesker som selvfølgelig står fritt til å bestemme over seg selv og sine barn. Hun ønsker ikke delta på trivelige ting med deg og familien, men vil gjerne overøse barna med materielle ting. Slutt å omgås i særlig grad, da. Anonymous poster hash: 3f193...a96
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 "Hun blir så sint"? Da får du beholde roen, la henne bli sint, men nekte å gi deg selv om det er "ubehagelig krangel". Fortsett å si det samme, helt helt rolig, si at det spiller ingen rolle hvor furtne noen er: de FÅR IKKE LOV å spise godteri i middagstida. Og så videre. Hold på ditt uansett sak, la henne bare hisse seg opp, men gjenta rolig at dine barn følger dine regler. Jeg syns ikke din mor virker frisk... Anonymous poster hash: 6d230...8bf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Tror du egentlig må legge bort alle forventninger og prøve å bringe dette videre til barna. Heller ta det positivt de gangene hun. Innom og gir barna noe. Noen bestforeldre er bare slik og skal vi holde ut tror jeg vi bare må ta de som de er, selv hvor vondt vi syns det er. Selv hadde jeg en mormor som gav oss penger, og da var bestemor jobben ferdig for hennes del. Aldri ett spm om hvordan vi hadde det, eller gratulerer med dagen. Jeg sluttet å håpe hun skulle endre seg, det gjorde også min mor og da ble det mye enklere. Jeg har aldri hatt ett godt forhold til henne, hun var min mormor men det stoppet igrunn der også. Min farmor var stikk motsatt. Hun hadde ikke penger å gi, men hun hadde tid og tok seg tid. Hun endret aldri planer, men tok oss med i planene sine om vi plutselig måtte passes eller ville komme på besøk. Jeg tror nok min mor syns det var veldig sårt å se at svigermor var slik hun ønsket sin mor skulle være, men hun endret tanktegangen sin etterhvert som årene gikk og fikk ett veldig nært forhold til min farmor selv om de var så ulike som det går ann å bli. Jeg tror min mor gjorde seg opp en mening om hvordan bestemor hun vil bli utifra hvordan mine bestforeldr var. Hun har blitt som min farmor, en bestmor som har tid og kjærlighet. Selv gjorde jeg opp min mening om hvordan bestmor jeg ville være når jeg skulle bli bonusbestmor. Jeg vil alltid ha tid og jeg vil ikke si det ikke passer at hun kommer. Selv om jeg ikke er gammel og ikke har gamle barn, så skal jeg ha masse tid til barnebarnet. Jeg tenker at jeg må ikke endre mine planer selv om hun plutselig vil komme, hun kan bli med på det vi skal. Om det så er kjedelige ting som hagearbeid, kjøre ved til hytta osv. Vi kan gjør dette til hyggelige ting, selv om de kanskje er kjedelige. Alt må ikke vær tilrettlagt barnebarn, jeg må ikke stå på pinne hele tiden. Men jeg skal våre der, jeg skal ha tid og kjærlighet slik som min farmor hadde. Jeg husker husvask med min farmor var veldig gøy. Gamle damen som hørte på høy musikk og danset rundt med vaskekosten. Så det skal ikke så mye til for å gi gode minner. Anonymous poster hash: 3ed96...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå