Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Jeg et dessverre kommet i en situasjon der jeg har vært sykmeldt i snart et år. En bilulykke gjør at jeg ikke har greid å jobbe min vanlige 100%-stilling. Jeg kjenner at jeg blir mer og mer stresset..😨 Det haster med å bli frisk. Sykepengene stopper i januar. Jeg VIL jobbe 100% som normalt, men er veldig usikker på om jeg greier det i januar😔 Skal på dialogmøte med arbeidsgiver, lege og NAV. Gruer meg veldig. Hva kommer til å skje der? Hvilke alternativer har jeg? Jeg er så engstelig.. Er det noen av dere som har lignende erfaringer? Hjelp!😔 Anonymous poster hash: 94f6a...e68
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Hvis du ikke klarer å jobbe så går du over på aap og blir avklart i hvilken grad du kommer til å klare å jobbe. Mulig det går an å jobbe redusert i begynnelsen og øke etterhvert. Det du skal vite er at pengene ikke stopper opp. Men du går evnt over på aap hvis du ikke er klar for å jobbe. Men det skal legen vurdere for deg. Anonymous poster hash: aac5b...794
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Glemte å skrive at jeg var 100% sykmeldt i starten og har gradvis økt på med arbeid. I dag er jeg 40% sykmeldt...(og vet ikke om jeg rekker å komme opp til 100% i januar..)😔😔 Anonymous poster hash: 94f6a...e68
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Hvis du ikke klarer å jobbe så går du over på aap og blir avklart i hvilken grad du kommer til å klare å jobbe. Mulig det går an å jobbe redusert i begynnelsen og øke etterhvert. Det du skal vite er at pengene ikke stopper opp. Men du går evnt over på aap hvis du ikke er klar for å jobbe. Men det skal legen vurdere for deg. Anonymous poster hash: aac5b...794 Anonymous poster hash: 94f6a...e68
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Hvis du ikke klarer å jobbe så går du over på aap og blir avklart i hvilken grad du kommer til å klare å jobbe. Mulig det går an å jobbe redusert i begynnelsen og øke etterhvert. Det du skal vite er at pengene ikke stopper opp. Men du går evnt over på aap hvis du ikke er klar for å jobbe. Men det skal legen vurdere for deg. Anonymous poster hash: aac5b...794 Takk for svar! Jeg er bare så engstelig... Er alene med tre barn og har alltid jobbet. Dette føles så skummelt... Det innebærer vel reduksjon i inntekt også? Åhhhh jeg befinner meg i en VELDIG uønsket situasjon😥😔 Anonymous poster hash: 94f6a...e68
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 Mest sannsynlig får du aap for de resterende 60% du ikke jobber med en aktivitetsplan som inneholder behandling og opptrening med mål å jobbe fullt igjen. Dette hvis legen mener det er lurt og navkontakten din er enig. Anonymous poster hash: 6f781...656
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Tror man må være mer enn 50 prosent arbeidsufør før man får aap. Ville ringt å hørt idag Anonymous poster hash: 1ac7f...d6c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 Veldig rart at ikke lege eller Nav har hjulpet deg før her. Du har krav på aap, men bør søke veldig snart da det er lang behandlingstid! Anonymous poster hash: a2a6a...4de
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 Forsikringsutbetalung kommer vel kanskje ikke umiddelbart? De er ubrukelige de forsikringene. Masse sympati herfra. Det blir nok en inntektsreduksjon hvis du ikke kommer i full jobb, men regn på det du, ikke sikkert det blir så galt allikevel. Tenk på ting som bostøtte, reduserte satser i bhg/sfo etc. Anonymous poster hash: 2c757...52b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #10 Skrevet 8. desember 2016 For å få aap må du være minst 50 % ufør. Så hvis du bare er 40% arbeidsufør nå så får du ikke noe for de 40 % du ikke klarer å jobbe når sykepengene går ut. Da vil du kun sitte med lønnsinntekt fra arbeidsgiver. Kontakt NAV med en gang og hør hva du skal gjøre. Anonymous poster hash: 30f62...6d9
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #11 Skrevet 8. desember 2016 Sykepengene går ut i januar så har du ikke søkt om aap allerede? Eller fått hjelp til å sette deg inn i hva som skjer når det året er omme? Du må få hjelp til dette nå, gå på nav eller ring de og spør! Anonymous poster hash: 0ad0f...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå