Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #26 Skrevet 8. desember 2016 Jeg kjøper nesten bare dyre ting, det er fordi jeg har alt jeg trenger så det må være noe helt spesielt hvis jeg har lyst på det! Handler ikke ofte og gir mye til veldedighet. Jeg hadde satt stor pris på en symbolsk gave! Håper ikke andre oppfatter meg som snobbete, merkeklærene jeg har er så dyre at de er uten merke på😬😝 Anonymous poster hash: 5ac80...8fa
Luksusdyret Skrevet 8. desember 2016 #27 Skrevet 8. desember 2016 Jula handler ikke om at man skal gi det folk trenger. Det er bare en bonus. Det handler om å gi en gjennomtenkt gave til en du er glad i. Anonymous poster hash: 93088...a73 Signerer den. Trodde det hele med gaver var å gi noe mottaker ønsker, ikke hva han eller hun trenger. Det er vel ikke vanlig å gi vaskekluter, støvsugerposer, oppvaskbørster og lignende i julegave til folk selv om de fleste trenger slike ting i hus?
Luksusdyret Skrevet 8. desember 2016 #28 Skrevet 8. desember 2016 Det er ingen gave til mottaket. Kun for eget ego. Enten gir man gaver til hverandre eller så blir man enige i å droppe det og motar ikke gave selv heller. Anonymous poster hash: 31b37...8d4 Signerer den også. Å gi til veldedighet i eget navn og si at det er en gave til en tredjeperson som ikke kan nyttiggjøre seg gaven, er ikke gave til denne tredjepersonen, men selvforherligelse. "Gave med mening" er også et uttrykk jeg blir kvalm av. Så gaven har kun mening når du gir til ukjente folk, og det er ikke en gang sikkert at gaven kommer frem og ikke blir borte i administrasjonskostnader, tyveri osv? Å gi sin niese hjemmestrikket genser med Elsa på som hun har ønsket seg lenge, har ingen mening? Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #29 Skrevet 8. desember 2016 Voluspaa duftelys Beck søndergaardskjerf Ellers noe fra brødrene Pedersen? Anonymous poster hash: 0b3d5...6e0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #30 Skrevet 8. desember 2016 Signerer den også. Å gi til veldedighet i eget navn og si at det er en gave til en tredjeperson som ikke kan nyttiggjøre seg gaven, er ikke gave til denne tredjepersonen, men selvforherligelse. "Gave med mening" er også et uttrykk jeg blir kvalm av. Så gaven har kun mening når du gir til ukjente folk, og det er ikke en gang sikkert at gaven kommer frem og ikke blir borte i administrasjonskostnader, tyveri osv? Å gi sin niese hjemmestrikket genser med Elsa på som hun har ønsket seg lenge, har ingen mening? Virkelig?Man gir ikke i eget navn... man gir i mottakers navn, og hos feks UNICEF er det fysiske gaver, som klær til syriske barn, man kjøper.. å bli kvalm av gaver med mening synes jeg er veldig merkelig.. Anonymous poster hash: 402b4...326
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #31 Skrevet 8. desember 2016 Man gir ikke i eget navn... man gir i mottakers navn, og hos feks UNICEF er det fysiske gaver, som klær til syriske barn, man kjøper.. å bli kvalm av gaver med mening synes jeg er veldig merkelig.. Anonymous poster hash: 402b4...326 Og... har noen sagt at andre gaver ikke gir mening?? Men for all del.. kjøp et duftlys til 300kr istedet om det er bedre: Anonymous poster hash: 402b4...326
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #32 Skrevet 8. desember 2016 Du må kjenne mottakeren du skal gi til 😉 En snobbete dame vil neppe sette pris på en slik flott gave 😂 Jeg hadde blitt kjempeglad 😊 Anonymous poster hash: ea517...f13 Så dømmende! Anonymous poster hash: 24c6e...307
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #33 Skrevet 8. desember 2016 Nettopp derfor hun burde få en slik gave, få satt ting i perspektiv Anonymous poster hash: 402b4...326 En gave skal vel gis for å glede mottaker? ikke for å straffe noen som liker noe annet enn deg? Anonymous poster hash: cedfe...ea1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #34 Skrevet 8. desember 2016 Og... har noen sagt at andre gaver ikke gir mening?? Men for all del.. kjøp et duftlys til 300kr istedet om det er bedre: Anonymous poster hash: 402b4...326 Når en kaller en bestemt type gaver for "gaver med mening" betyr det dermed at andre gaver ikke har det. Anonymous poster hash: cedfe...ea1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #35 Skrevet 8. desember 2016 Når en kaller en bestemt type gaver for "gaver med mening" betyr det dermed at andre gaver ikke har det. Anonymous poster hash: cedfe...ea1 Haha, nå gjør du deg dum 🙈 Anonymous poster hash: 402b4...326
Luksusdyret Skrevet 8. desember 2016 #36 Skrevet 8. desember 2016 Man gir ikke i eget navn... man gir i mottakers navn, og hos feks UNICEF er det fysiske gaver, som klær til syriske barn, man kjøper.. å bli kvalm av gaver med mening synes jeg er veldig merkelig.. Anonymous poster hash: 402b4...326 ' Hvordan kan man gi en gave i annens navn uten samtykke? Selskapet som formidler gaven må jo ha kontaktinfo, gjerne personnummer og diverse for giver. Og da begynner mas om å gi flere og flere ganger i fremtiden. Man kan ikke pålegge giver å melde seg ut av noe a la bokklubb, eller bli utsatt for tigging fordi noen annen har gitt en gave i deres navn. Jeg er ikke kvalm av "gaver med mening" som dere kaller dem, altså veldedighet - veldedighet er vel og bra, men det må komme fra hjertet, at giveren SELV ønsker å gi. Veldedighet skal ikke være tvang og noe som prakkes på andre. Det jeg reagerte på, er formuleringen "gaver med mening" som brukes av svært mange om veldedighet - utrolig lite treffende beskrivelse, samtidig som de fleste sier at det er tanken som teller. Har man da ikke noe tanke når man gir gave til sine nærmeste? Siden man avgrenser gaver med mening (veldedighet) mot andre, "materialistiske" gaver? For en femåring som har ønsket seg en bestemt dukke veldig lenge, gir gaven stor mening. Selv om det er bagatell for oss voksne.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #37 Skrevet 8. desember 2016 Og... har noen sagt at andre gaver ikke gir mening?? Men for all del.. kjøp et duftlys til 300kr istedet om det er bedre: Anonymous poster hash: 402b4...326 Selvfølgelig er det bedre. Da får den man skal kjøpe gave til faktisk en gave. Gi så mye du vil til veldedighet, men ikke si det er en gave til tante, søster eller lignende. Det er det ikke. Jeg gir til leger uten grenser hver mnd. skulle jeg da skrive at januar pengene var til lillebror, februar pengene til svigermor, mars pengene til tantebarn osv osv Anonymous poster hash: 31b37...8d4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #38 Skrevet 8. desember 2016 Hjemmestrikkede raggsokker. Grytekluter du selv har heklet eller sydd. Anonymous poster hash: 40e81...9b0 Neppe noe en snobbete dame vil sette pris på... Anonymous poster hash: d518b...e0c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #39 Skrevet 8. desember 2016 Jula handler ikke om at man skal gi det folk trenger. Det er bare en bonus. Det handler om å gi en gjennomtenkt gave til en du er glad i. Anonymous poster hash: 93088...a73 Da er spørsmålet: er snobbete folk lett å bli glad i? Anonymous poster hash: 40e81...9b0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #40 Skrevet 8. desember 2016 En god vin med fine vinglass til?... Anonymous poster hash: 543ec...d88
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #41 Skrevet 8. desember 2016 Neppe noe en snobbete dame vil sette pris på... Anonymous poster hash: d518b...e0c Nei, men det ville kanskje lære henne å være mindre snobbete. Å gi av sin tid er da en større gave en å kun gi ut fra mottakerens ønskeliste. Anonymous poster hash: 40e81...9b0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #42 Skrevet 8. desember 2016 Samme problemet her også, gruer meg hvert år til hennes gave. Har enda ikke hørt om en gave hun var fornøyd med. Holder register på hva hun har fått gjør hun også. Skriver nøye ned hva hun får fra hvem og ca prislappen på det. 😒 holder å bli gal. Neste år får hun ikke gave. Anonymous poster hash: 3583a...581
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #43 Skrevet 8. desember 2016 Frisørsalonger selger gavepakker på shampoo og conditioner/hårkur nå til jul. Det får man til 500kr. Anonymous poster hash: 4dc36...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå