Gå til innhold

Å være sjef og dattereren som ansatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn er det blitt på jobben vår. Sjefen har ansatt sin datter, i tillegg til et tantebarn og en svigerinne. Vi andre synes det er vanskelig. Sertifikatet er også et krav, men datteren hennes har ikke det. Det blir en sårbar situasjon når vi står midt oppi en situasjon som gjør at hun må ta rattet og ikke kan. Datteren får også fri når hun må, mens flere andre får beskjed om at de har dårlig arbeidsmoral dersom de ber om å bytte vakter eller få avspasere med timer de har i bank.

Finnes det noen regler for dette?

Anonymous poster hash: 8173f...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vel et verneombud eller en tillitsvalgt?

Anonymous poster hash: 80e8f...4e4

Skrevet

Det finnes ingen lovverk på dette, til det er det for mange familiebedrifter

Men på min arbeidsplass er det ikke lov. Jeg er butikksjef og jeg får ikke ansette familie uten at det et godkjent av områdesjef (og det skal litt til å få det godkjent altså). Men det er en intern regel i vår bedrift.

Anonymous poster hash: a5a7b...cad

Skrevet

Dette er i kommunen. Jeg mener det er feil når et av kravene er seritifikat på bil, men hun ikke har det. Flere andre fikk avslag når de søkte pga det, mens hun får jobben. Skaper en del snakk og negativ stemning.

HI

Skrevet

Dette er i kommunen. Jeg mener det er feil når et av kravene er seritifikat på bil, men hun ikke har det. Flere andre fikk avslag når de søkte pga det, mens hun får jobben. Skaper en del snakk og negativ stemning.

HI

Da er det jo null problem å ta det med sjefen sin sjef..

Anonymous poster hash: 80e8f...4e4

Skrevet

Det er prøvd å ta det med sjefen, endte med skyllebøtte til den det gjaldt.

Skrevet

Dette er en sak for fagforeningene! Og dersom det er u kommunen er det lett og gå til sjefen sin sjef!

Skrevet

I offentlige stillinger er det regler for ansettelse, så der kan man klage på en ansettelse man er uenig i. Men om andre ansatte kan klage, vet jeg ikke. Mulig det bare er de som blir forbigått som kan klage. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...