Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har endelig tatt mot til meg og krevd far for bidrag etter tre år uten pga vold og trusler. Det viser seg at far tjener mer enn jeg trodde pga overtid og skifttillegg. Skal dette regnes med som hans inntekt, eller er det bare grunnlønnen som telles? Lurer også på om jeg kan kreve bidrag tilbake i tid? Anonymous poster hash: 03c60...a08
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Har du ikke fått bidrag på TRE år??? Anonymous poster hash: f8d5c...55a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 En jeg kjenner måtte tilbakebetale barnebidrag for 5 år tilbake. Anonymous poster hash: 4cd2e...698
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Har du ikke fått bidrag på TRE år??? Anonymous poster hash: f8d5c...55a Nei, far til barna er voldelig og har gjort alvor av trusler tidligere, derfor har jeg ikke turt i søke om bidrag. Jeg innså til slutt at det spiller liten rolle, for truslene er overhengende uansett. Nå har jeg gjort det, og det ble selvfølgelig ikke godt mottatt. Anonymous poster hash: 03c60...a08
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Vet ikke, men dette regner jo nav ut for deg. Anonymous poster hash: 3929b...727
Mamma-til-3-jenter Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 Nei, far til barna er voldelig og har gjort alvor av trusler tidligere, derfor har jeg ikke turt i søke om bidrag. Jeg innså til slutt at det spiller liten rolle, for truslene er overhengende uansett. Nå har jeg gjort det, og det ble selvfølgelig ikke godt mottatt. Anonymous poster hash: 03c60...a08 Håper han må betale for de 3 åra du ikke har fått!!!!!
Hønemor30 Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 De tar utgangspunkt i årslønn. Og de går utifra ligningen. Nav regner ut dette for deg.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #8 Skrevet 7. desember 2016 Nei, de beregner ikke bare ut fra grunnlønnen hvis han faktisk har høyere inntekt med overtid og eventuelt andre tillegg. Overtid skal med hvis det er en påregnelig inntekt. Det vil si at overtid i så fall som hovedregel må ha forekommet flere måneder. Det blir vurdert i hver konkrete tilfelle. Du kan søke tilbake i tid, men det er en snever unntaksregel og det blir sjelden fastsatt tilbake i tid. Anonymous poster hash: 0a867...3ee
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 Tusen takk for svar. Jeg vet ikke om han jobber så mye overtid nå, men han gjorde det tidligere. Da forstår jeg det slik at skifttillegg skal regnes med, men ikke nødvendigvis OT. Jeg vet nav regner ut dette, jeg ble bare i dag gjort oppmerksom på at inntekten hans de siste årene har vært vesentlig høyere enn han har fortalt meg pga dette, og da ble jeg nysgjerrig. Takk for svar HI Anonymous poster hash: 03c60...a08
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har endelig tatt mot til meg og krevd far for bidrag etter tre år uten pga vold og trusler. Det viser seg at far tjener mer enn jeg trodde pga overtid og skifttillegg. Skal dette regnes med som hans inntekt, eller er det bare grunnlønnen som telles? Lurer også på om jeg kan kreve bidrag tilbake i tid? Anonymous poster hash: 03c60...a08 Overtid skal ikke tas med, kun grunnlønn og fast skifttillegg. Anonymous poster hash: 6a5e8...deb
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 Jo, overtid skal med hvis det etter en konkret vurdering anses som påregnelig. Det står i rundskrivet. Anonymous poster hash: 0a867...3ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå