Gå til innhold

Bilkjøring dagen derpå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Derspm jeg drikker 6 pærecider, grevens, la oss si fra kl 22 til 04.

Når er jeg kjørbar da.???

Anonymous poster hash: 81cae...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 8 timer etterpå.

Anonymous poster hash: 4900e...1ad

Skrevet

Finnes faktisk apper som beregner det der ut fra vekt og når i løpet av tidspunktet du drakk alkoholen. Vet ikke om jeg ville stolt på dem, men det er uansett grei info å finne om man søker på google også. Hvordan man kan beregne ca. 

Skrevet

Google promillekalkulator.

Utifra den er ikke jeg kjørbar før Kl 0000 natta etter. Men de tar ofte i litt ekstra. På en annen er jeg kjørbar etter Kl 22.

Ingen kan svare deg da vi ikke vet hvor mange kg du er.

Anonymous poster hash: 766b8...9a5

Skrevet

Hvis jeg MÅ kjøpe dagen derpå så kjøper jeg promilletester på Claes Olson :)

Skrevet

Med min vekt (80) kan jeg kjøre 15 timer etter jeg begynte å drikke, i følge min app. Så altså kl 13 neste dag. Men jeg ville ikke stolt blindt på den, ville oagt inn noen ekstra timer.

Legger jeg inn f.eks 60 kg blir det 6 timer ekstra.

Anonymous poster hash: 5f883...65b

Skrevet

Hvis du drikker frem til kl 4 på morgenen så er du ikke kjørbar før tidligst på kvelden igjen. Vil råde deg til å kjøpe promilletester.

Anonymous poster hash: b425f...f39

Skrevet

Promilletester er nok lurt. Skal på julefest, og så må jeg kjøre dagen etter. Hjem til jul. Satt å tengte på når jeg kunne planlegge å starte, ift juleferger og annkonst.

Tvilsom til sånne apper da.

Er for øvrig 167 cm og 95 kg.

Skrevet

Promilletester er nok lurt. Skal på julefest, og så må jeg kjøre dagen etter. Hjem til jul. Satt å tengte på når jeg kunne planlegge å starte, ift juleferger og annkonst.

Tvilsom til sånne apper da.

Er for øvrig 167 cm og 95 kg.

Skal du kjøre langt bør du jo være uthvilt og opplagt også, ikke nok at promillen har gått ned til 0,2.

Jeg bruker appen Alcodroid. Og så ville jeg dobbeltsjekket med forskjellige nettsider med promillekalkulator. Med din relativt høye vekt vil du nok ikke få veldig høy promille av 6 cider.

Skrevet

Skal du kjøre langt bør du jo være uthvilt og opplagt også, ikke nok at promillen har gått ned til 0,2.

Jeg bruker appen Alcodroid. Og så ville jeg dobbeltsjekket med forskjellige nettsider med promillekalkulator. Med din relativt høye vekt vil du nok ikke få veldig høy promille av 6 cider.

Det er nok ikke SÅ enkelt... Jeg er også overvektig. Men det er ikke fettet som bryter ned alkoholen. Så jeg blåser i en sånn greie for å være sikker.

Anonymous poster hash: 6be9f...f75

Skrevet

Det er nok ikke SÅ enkelt... Jeg er også overvektig. Men det er ikke fettet som bryter ned alkoholen. Så jeg blåser i en sånn greie for å være sikker.

Neida, alle bryter ned alkohol omtrent likt, men høyere vekt=mer blod å fordele promillen på. Altså vil en tjukkere person få lavere promille enn en tynn person, av samme alkoholinntak.

Skrevet

Neida, alle bryter ned alkohol omtrent likt, men høyere vekt=mer blod å fordele promillen på. Altså vil en tjukkere person få lavere promille enn en tynn person, av samme alkoholinntak.

Kun hvis den tjukkere personen har større blodvolum. Og det kan man ikke vite kun basert på overvekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...