Gå til innhold

HPV-vaksinen noen som har peiling.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

på hvorfor det bare er jenter mellom 20 og 25 som kan ta den gratis og hvorfor tilbudet varer i kun 2 år? Er det sånn at tilbudet om vaksinen kommer til å vare evig, bare at staten vil kreve betaling for den tjenesten etter disse to årene. Eller vil de rett og slett bare bruke oss som labrotter for så å se om det vil gi noe positiv/negativ virkning senere i livet?

 

De som er naive og tror blindt på alt og alle, kan like gjerne spare meg for sine meninger. Det har tross alt skjedd flere ganger før gjennom tidene, hvis man bare kan litt historie. Kan være jeg overreagerer litt, men det skal jo si seg slik at de som døde av fugleinfluensa hadde fått i seg vaksinen de og :)

 

Kan heller ikke la vær å ta den i om med at jeg ligger i den truede gruppen. Det har blitt påvist unormal celle bevegelse hos meg til en liten grad! Er takknemlig for svar og tips til hvem-jeg-kan-få-svar-hos :D 



Anonymous poster hash: 91980...1a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger! Jeg lurer ogå veldig

 

Anonymous poster hash: 46064...083

Skrevet

 

på hvorfor det bare er jenter mellom 20 og 25 som kan ta den gratis og hvorfor tilbudet varer i kun 2 år? Er det sånn at tilbudet om vaksinen kommer til å vare evig, bare at staten vil kreve betaling for den tjenesten etter disse to årene. Eller vil de rett og slett bare bruke oss som labrotter for så å se om det vil gi noe positiv/negativ virkning senere i livet?

 

De som er naive og tror blindt på alt og alle, kan like gjerne spare meg for sine meninger. Det har tross alt skjedd flere ganger før gjennom tidene, hvis man bare kan litt historie. Kan være jeg overreagerer litt, men det skal jo si seg slik at de som døde av fugleinfluensa hadde fått i seg vaksinen de og :)

 

Kan heller ikke la vær å ta den i om med at jeg ligger i den truede gruppen. Det har blitt påvist unormal celle bevegelse hos meg til en liten grad! Er takknemlig for svar og tips til hvem-jeg-kan-få-svar-hos :D

 

Anonymous poster hash: 91980...1a3

Det er ingen som tvinger deg til å ta den.

 

Anonymous poster hash: a84d4...8c8

Skrevet

 

på hvorfor det bare er jenter mellom 20 og 25 som kan ta den gratis og hvorfor tilbudet varer i kun 2 år? Er det sånn at tilbudet om vaksinen kommer til å vare evig, bare at staten vil kreve betaling for den tjenesten etter disse to årene. Eller vil de rett og slett bare bruke oss som labrotter for så å se om det vil gi noe positiv/negativ virkning senere i livet?

 

De som er naive og tror blindt på alt og alle, kan like gjerne spare meg for sine meninger. Det har tross alt skjedd flere ganger før gjennom tidene, hvis man bare kan litt historie. Kan være jeg overreagerer litt, men det skal jo si seg slik at de som døde av fugleinfluensa hadde fått i seg vaksinen de og :)

 

Kan heller ikke la vær å ta den i om med at jeg ligger i den truede gruppen. Det har blitt påvist unormal celle bevegelse hos meg til en liten grad! Er takknemlig for svar og tips til hvem-jeg-kan-få-svar-hos :D

 

Anonymous poster hash: 91980...1a3

Er det noen vits å ta den hvis du allerede har celleforandringer (hpv viruset)

 

Anonymous poster hash: aa5fa...737

Skrevet

De under 20 har vel fått tilbud om den gjennom vaksinasjonsprogrammet. De over 25 har antagelig vært seksuelt aktive såpass lenge at de allerede har blitt smittet av viruset.

 

Det er en veldig dyr vaksine, så de tilbyr den vel ikke til voksne kvinner bare for å gjøre det, er ikke nesten alle voksne kvinner allerede smittet av viruset? Klippet fra NHI:

 

Det er beregnet at opptil 80% av alle voksne mennesker en eller annen gang har vært smittet av dette viruset



Anonymous poster hash: ce3ab...2bb
Skrevet

Mine jenter får den ikke fordi jeg er alt for skeptisk til de negative sidene ved den.

 

Anonymous poster hash: 772b1...fc3

Skrevet

Er det noen vits å ta den hvis du allerede har celleforandringer (hpv viruset)

 

Anonymous poster hash: aa5fa...737

 

Ja det er det (skrivefeil: mente celleforandringer). Denne vaksinen skal blant annet kunne hindre risikoen for utviklingen av viruset. mer kan jeg ikke si. Kan hende legen min tar feil, men det er det jeg vet hittil. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 91980...1a3

Skrevet

 

De under 20 har vel fått tilbud om den gjennom vaksinasjonsprogrammet. De over 25 har antagelig vært seksuelt aktive såpass lenge at de allerede har blitt smittet av viruset.

 

Det er en veldig dyr vaksine, så de tilbyr den vel ikke til voksne kvinner bare for å gjøre det, er ikke nesten alle voksne kvinner allerede smittet av viruset? Klippet fra NHI:

 

Det er beregnet at opptil 80% av alle voksne mennesker en eller annen gang har vært smittet av dette viruset

 

Anonymous poster hash: ce3ab...2bb

 

 

Jo, men vaksinen skal så vidt jeg har skjønt kunne redusere utvikling av viruset! Vi får håpe isåfall det!

 

Anonymous poster hash: 91980...1a3

Skrevet

Mine jenter får den ikke fordi jeg er alt for skeptisk til de negative sidene ved den.

 

Anonymous poster hash: 772b1...fc3

å ja, hva slags negative sider da?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 91980...1a3

Skrevet

Det er ingen som tvinger deg til å ta den.

 

Anonymous poster hash: a84d4...8c8

 

 

Det er ingen som tvinger deg til å svare! Jeg tror jeg har utdypet meg tydelig på hvorfor jeg er på den annen side avhengig av å ta den dersom det er noe vits i!!!!

Ellers så hadde jeg ikke spurt!

 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 91980...1a3

Skrevet

 

Det er ingen som tvinger deg til å svare! Jeg tror jeg har utdypet meg tydelig på hvorfor jeg er på den annen side avhengig av å ta den dersom det er noe vits i!!!!

Ellers så hadde jeg ikke spurt!

 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 91980...1a3

Du lurer på om myndighetene ønsker å bruke oss som labrotter og insinuerer at vaksinen er gratis i to år for å manipulere oss til å ta den. Det virket som om du føler deg presset til å ta vaksinen; det er du altså ikke. Skjønner ikke helt hva som var feil med mitt svar?

 

Du forsøker å fyre opp under vaksineskepsis. Hvis du vil bli tatt på alvor, må du legge dokumentasjon på bordet, ikke bare komme med beskyldninger mot myndighetene slik du gjør i hi.

 

Anonymous poster hash: a84d4...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...