Gå til innhold

Skjerpings til de som synes Snøfall gjør ungene redde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kritiserer Snøfall om å være for skummelt og ungene hadde mareritt kan takke seg selv.

Når julenissen drar frem boken om den onde trollmannen i den mørke skogen så VET en jo at på ett punkt i serien kommer noen til å dra inn dit. Når Winther blir skuffet og stjeler boken og står foran den mørke skogen VET en jo at i neste episode kommer han til å gå inn dit.

Så dere som har for unge eller engstelige barn kan takke dere selv når dere likevel setter på episoden.

Anonymous poster hash: c8963...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje noen trodde at NRK tenkte på ungene da de lagde ny julekalender. Tenk på det! At noen kunne tro det om NRK.

Anonymous poster hash: d2325...8e3
Skrevet

Kanskje noen trodde at NRK tenkte på ungene da de lagde ny julekalender. Tenk på det! At noen kunne tro det om NRK.

Herregud, det er jo ikke rart ungene vokser opp til å bli som Farmen-gutta da - ligger i skje, og griner av krangling...

Synes ungene det er skummelt så skrur man av, eller så dauer de nok ikke av å bli litt redde heller.

Folk er så hysteriske, jeg blir helt matt!

Og nrk har gjort en flott jobb, denne serien banker Tøflus, blånisser og annet fjas ned i støvla.

Anonymous poster hash: b2caf...f51

Skrevet

Kanskje noen trodde at NRK tenkte på ungene da de lagde ny julekalender. Tenk på det! At noen kunne tro det om NRK. Anonymous poster hash: d2325...8e3

Siden 90% av alle unger og foreldrene synes serien er flott vil jeg si de nådde målgruppen.

Skrevet

Jøss, snakk om ansvarsfraskrivelse da.

NRK har laget en fantastisk serie, ungen elsker den. Det er noen skumle elementer, og det har de opplyst om og anbefalt at de minste ser den sammen med en voksen.

Det er forskjell på hvor mye barn tåler, og hva de synes er skummelt.

Ditt barn synes det er skummel, javel da skrur du av. Så går du inn på NRK sine nettsider eller finner en DVD også ser du Amalies jul eller noe med ditt barn. Det er ditt ansvar som forelder, ikke NRK sitt.

Anonymous poster hash: a1d13...450

Skrevet

Helt enig med deg Hi.

Ta f. Eks Disney filmene. Finn en klassiker som ikke hr en skummel vending i filmen sin. Om man har (over)følsomme barn, så får du selv vurdere om de skal se på eller ikke.

Serien er, i mine og mine barns øyne, helt fantasrisk! Fenger til og med sønnen på 13! (Til tider😉)

Anonymous poster hash: cc6a2...b38

Skrevet

Har sett snøfall med 4-åringen, og han synes ikke den er skummel. "Nå har han blitt ond" påpekte han om Winter. Han er mest opptatt av om Selma får tilbake Casper 😉

Skrevet

Amen! Befriende å lese at det finnes foreldre som tenker det samme som meg når det gjelder denne julekalenderen!

Anonymous poster hash: ab8f0...76a

Skrevet

Herregud, det er jo ikke rart ungene vokser opp til å bli som Farmen-gutta da - ligger i skje, og griner av krangling...

Synes ungene det er skummelt så skrur man av, eller så dauer de nok ikke av å bli litt redde heller.

Folk er så hysteriske, jeg blir helt matt!

Og nrk har gjort en flott jobb, denne serien banker Tøflus, blånisser og annet fjas ned i støvla.

Anonymous poster hash: b2caf...f51

😂😂 så enig!

Anonymous poster hash: ab8f0...76a

Skrevet

Overhørte farmor leste eventyret om Hans og Grete for min niese her om dagen - og da var det omgjort, slik at heksen ikke ville spise Hans og Grete, slik at de ikke ble fetet opp, og stakk ut kyllingknokler for å lure heksen. For stakkars stakkars små barn om de ble litt skremt.

Vi lager en veik generasjon om vi fortsetter på dette viset.

Anonymous poster hash: 10301...631
Skrevet

Overhørte farmor leste eventyret om Hans og Grete for min niese her om dagen - og da var det omgjort, slik at heksen ikke ville spise Hans og Grete, slik at de ikke ble fetet opp, og stakk ut kyllingknokler for å lure heksen. For stakkars stakkars små barn om de ble litt skremt.Vi lager en veik generasjon om vi fortsetter på dette viset. Anonymous poster hash: 10301...631

Haha, heksen er nok bare misforstått og ensom, og fetingen av Hans minner om bulimi og tvangsspising så det må vi droppe.

Hva skjedde i farmors eventyr da?

Skrevet

Overhørte farmor leste eventyret om Hans og Grete for min niese her om dagen - og da var det omgjort, slik at heksen ikke ville spise Hans og Grete, slik at de ikke ble fetet opp, og stakk ut kyllingknokler for å lure heksen. For stakkars stakkars små barn om de ble litt skremt.

Leste en artikkel for ikke så lenge siden av en psykolog, det har jo aldri vært mer psykisk sykdom blant barn enn det er nå. Alle sier det er pga press, alt skal være så perfekt hele tiden og det er så vanskelig for ungdommene å leve opp til glansbildet vi har av hverandre gjennom sosiale medier.

Men denne psykologen skrev noe om sjokket ungdommene får når de plutselig oppdager livets realiteter. Verden er ikke bare sukkerspinn, regnbuer og enhjørninger.

Barn som vokser opp i Norge i dag har det så godt, og er så beskyttet, at de får sjokk når de skal stå på egne ben og møter litt motgang og vanskeligheter. 

Barn trenger å lære om flere ting, ikke bare glansbilder.

Anonymous poster hash: a1d13...450

Skrevet

Vi har en bok om Lille Rødhette hvor ulven stenger bestemor og Lille Rødhette inne i klesskapet til bestemor. Når jegeren kommer, blir ulven så redd at han stikker av, uskadd. Så slipper jegeren bestemor og Lille Rødhette ut av skapet, de spiser kake og alt er bra. Jeg blir så provosert av den boken.

Liker Snøfall godt, men kjenner en jente på 8 som ikke tør å se. Vi har yngre barn som sitter som fjetret. Hver sin smak - men folk må slutte å beskytte barna sine fra enhver ekte følelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...