Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Jeg tar ekstravakter på et sykehjem. Har aleneansvar for to gutter. For noen mnd siden måtte jeg gå fra jobb etter en time fordi skolen ringte og eldstegutten hadde blitt kraftig bitt av en hund på vei til skolen. Denne uka fikk jeg telefon før kveldsvakt om at minstegutten hadde magesmerter, så da måtte jeg ringe å si at jeg ble hjemme. Han ble bedre og var helt fin da jeg dro i dag tidlig. Så fikk jeg telefon fra eldstemann om at minstemann var dårlig igjen. Hørte bare en hysterisk gråt i bakgrunnen. Måtte reise hjem igjen, og sjefen ble småsur. Han sa at det var veldig dumt når jeg satte meg opp på vakter, for så og måtte reise hjem. Har vært hos legen med han nå for å utelukke at det er noe infeksjon. Jeg skjønner at jeg setter de i en vanskelig situasjon, mye styr og få tak i erstatning. Jeg ble så lei meg. :-( Så dårlig samvittighet og så flau, og så får jeg den. Anonymous poster hash: 43a49...5bd
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Jeg tar ekstravakter på et sykehjem. Har aleneansvar for to gutter. For noen mnd siden måtte jeg gå fra jobb etter en time fordi skolen ringte og eldstegutten hadde blitt kraftig bitt av en hund på vei til skolen. Denne uka fikk jeg telefon før kveldsvakt om at minstegutten hadde magesmerter, så da måtte jeg ringe å si at jeg ble hjemme. Han ble bedre og var helt fin da jeg dro i dag tidlig. Så fikk jeg telefon fra eldstemann om at minstemann var dårlig igjen. Hørte bare en hysterisk gråt i bakgrunnen. Måtte reise hjem igjen, og sjefen ble småsur. Han sa at det var veldig dumt når jeg satte meg opp på vakter, for så og måtte reise hjem. Har vært hos legen med han nå for å utelukke at det er noe infeksjon. Jeg skjønner at jeg setter de i en vanskelig situasjon, mye styr og få tak i erstatning. Jeg ble så lei meg. :-( Så dårlig samvittighet og så flau, og så får jeg den. Anonymous poster hash: 43a49...5bd Har du noen til å passe barna? Sjefen bør skjønne at du ikke kan forutse når sykdom hos barn oppstår. Høres ikke ut som sjefen din har barn, evt har h*n glemt hvordan det kan være. Jeg jobber også ekstravakt på sykehjem og en gang måtte jeg ringe to timer før vakta mi startet å si at jeg ikke kunne komme siden min datter falt i bhg og jeg måtte ta henne til lege. Jeg beklaget i etterkant til jobb hvis det ble vanskelig, men fikk full forståelse og de sa at det måtte jeg ikke tenke på. Anonymous poster hash: 6ec67...7f8
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Har samboer som ikke er far til barna. Han jobbet kveld selv mandag så han kunne ikke passe han da. Han kan ikke ta ut sykedager for barna mine. Barnefaren bor på andre siden av landet... Har dessverre ingen andre i nærheten som kan steppe inn. Det er det verste jeg vet og være borte fra jobb grunnet sykdom. Når de i tillegg blir sure, så blir jeg helt kvalm. Nå sitter jeg med en guffen følelse. Anonymous poster hash: 43a49...5bd
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Har samboer som ikke er far til barna. Han jobbet kveld selv mandag så han kunne ikke passe han da. Han kan ikke ta ut sykedager for barna mine. Barnefaren bor på andre siden av landet... Har dessverre ingen andre i nærheten som kan steppe inn. Det er det verste jeg vet og være borte fra jobb grunnet sykdom. Når de i tillegg blir sure, så blir jeg helt kvalm. Nå sitter jeg med en guffen følelse. Anonymous poster hash: 43a49...5bd Har dere bodd sammen i mer enn 12 mnd kan du overføre halvparten av dagene dine til stefar. Da kan han være hjemme på lik linje som deg 😊 Det har vi gjort og ofte så er det han som er hjemme da jeg jobber i helsevesenet og han har kontorjobb. Dvs han kan flexe mer enn meg og ta med seg arbeid som må gjøres hjem. Anonymous poster hash: 926c1...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå