Gå til innhold

Hjelp meg litt her nå! Ang graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger bare få litt innspill og tanker rundt dette.

Trodde jeg bomma 1-2 dager på eggløsning nå sist. Vi hadde samleie på søndag, trodde eggløsning var over da. Mensen har vært litt "rar" de siste månedene. Den begynner med veldig små småblødninger før den "tar av", men den har alltid kommet til riktig tidspunkt.

I dag (4 døgn etter samleie) har jeg fått noen småblødninger. Det er ikke mensen, for den skal jo ikke komme nå. Kan jeg ha hatt eggløsning likevel på søndag og blitt grvid? At dette er en festeblødning? Eller er det for tidlig?

Har av ulike årsaker ikke hatt samleie siden i sommer så har ikke vært gravid fra før heller..

Vi har blitt lett gravid før. To av barna kom på første forsøk, den tredje etter 6 mnd med prøving. Det er 6 år siden sist, så jeg husker ingenting av dette, så håpte på noen erfaringer😄

Når er det tidligeste jeg kan teste? Noen dager før jeg skulle hatt mensen?

Anonymous poster hash: dcc85...e6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjelden festeblødning er så tidlig som 4 dager etter el, men det kan selvfølgelig skje. Ang el så slipper egget 12-72 timer etter at en evt el test er positiv.

Du kan nok teste 2-3 dager før evt mens.

Anonymous poster hash: e97ed...610

Skrevet

Sjelden festeblødning er så tidlig som 4 dager etter el, men det kan selvfølgelig skje. Ang el så slipper egget 12-72 timer etter at en evt el test er positiv.

Du kan nok teste 2-3 dager før evt mens.

Anonymous poster hash: e97ed...610

Har uke tatt el-test, har sett litt på nettet når el kommer ift mensen. Problemet er at jeg ikke heeelt vet når den begynte pga de småblødningene før.

Jeg tenker også det er tidlig med festeblødning, men har ikke noen annen forklaring til at jeg plutselig skal blø nå! Mensen er forventet neste fredag, har aldri kommet så tidlig før.

Akkurat denne måneden vi har startet prøving (selv om jeg tror vi begynte litt sent ift eggløsning), så kommer dette og for meg håp igjen :P Jaja, ser det om mensen kommer neste uke! så får vi prøve å treffe bedre neste måned😂

Skrevet

Har uke tatt el-test, har sett litt på nettet når el kommer ift mensen. Problemet er at jeg ikke heeelt vet når den begynte pga de småblødningene før.

Jeg tenker også det er tidlig med festeblødning, men har ikke noen annen forklaring til at jeg plutselig skal blø nå! Mensen er forventet neste fredag, har aldri kommet så tidlig før.

Akkurat denne måneden vi har startet prøving (selv om jeg tror vi begynte litt sent ift eggløsning), så kommer dette og for meg håp igjen :P Jaja, ser det om mensen kommer neste uke! så får vi prøve å treffe bedre neste måned😂

Har *ikke tatt el-test skulle det stå

Skrevet

Dytt

Skrevet

Fortsatt svak blødning.

Ville ringe legen (er ikke normalt for meg å blø på denne tiden i syklusen), men legekontoret var stengt pga sykdom, orker ikke legevakt pga dette. :/

Kroppen bare kødder med meg. 😖

Skrevet

Dette er ikke en akuttsituasjon så å ringe legevakten er å kaste bort tiden deres :) Ta en test og er den negativ så vent 4-5 dager før du tar en ny. Kan være at du er så kort på vei at en blodprøve ikke vil vise noe og dessuten så får man ikke svar på blodprøven med en gang. Legekontorer bruker vanlige graviditetstester.

Anonymous poster hash: 96b38...6f4

Skrevet

Dette er ikke en akuttsituasjon så å ringe legevakten er å kaste bort tiden deres :) Ta en test og er den negativ så vent 4-5 dager før du tar en ny. Kan være at du er så kort på vei at en blodprøve ikke vil vise noe og dessuten så får man ikke svar på blodprøven med en gang. Legekontorer bruker vanlige graviditetstester.

Anonymous poster hash: 96b38...6f4

Tenkte bare å høre med legen hva som skjer med kroppen min. Kan jo ikke være gravid? Eller? 😁

Skrevet

Sikkert bare litt hormonkluss. Jeg har alltid hatt stabil syklus på 28-30 dager. Aldri mellomblødninger etc

Men denne syklusen jeg er i nå har vært helt uten om det vanlige for min del.

Jeg begynte å spotte på dag 19 og spottet ca 4-5 dager før det ga seg. Nå er jeg på dag 34 og har enda ikke fått mens. Ingen symptomer på at den skal komme heller.

Jeg er IKKE gravid, da mannen et sterilisert.

Jeg tenker at desember er en hektisk mnd for de fleste og at det kanskje er stress som klusser til syklusen? Du kan sikkert ta en test 12-14 dager etter samleie.

Festeblødning har jeg ingen erfaring med selv, men tenker at det kanskje er mer logisk at den kommer noe senere. Fra dag 7 eller noe.

Noen kan få litt småblødninger i forbindelse med eggløsning. Kan d være det du opplever nå?

Anonymous poster hash: b40b6...3e4

Skrevet

Sikkert bare litt hormonkluss. Jeg har alltid hatt stabil syklus på 28-30 dager. Aldri mellomblødninger etc

Men denne syklusen jeg er i nå har vært helt uten om det vanlige for min del.

Jeg begynte å spotte på dag 19 og spottet ca 4-5 dager før det ga seg. Nå er jeg på dag 34 og har enda ikke fått mens. Ingen symptomer på at den skal komme heller.

Jeg er IKKE gravid, da mannen et sterilisert.

Jeg tenker at desember er en hektisk mnd for de fleste og at det kanskje er stress som klusser til syklusen? Du kan sikkert ta en test 12-14 dager etter samleie.

Festeblødning har jeg ingen erfaring med selv, men tenker at det kanskje er mer logisk at den kommer noe senere. Fra dag 7 eller noe.

Noen kan få litt småblødninger i forbindelse med eggløsning. Kan d være det du opplever nå?

Anonymous poster hash: b40b6...3e4

Du har nok rett. Må bare overbevise meg selv at jeg IKKE er gravid, at det er helt umulig! Ellers blir jeg så skuffa når mensen kommer:/ Etter en pp... 🙄er litt flau over meg selv altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...