Gå til innhold

Dere med migrene diagnose,klarer dere å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min migrene er ekstremt mye verre nå enn for noen år siden. Jeg har ikke rett til dagpenger siden jeg har vært selvstendig næringsdrivende. Mannen min tjener godt, så derfor ikke noe grunn til å søke sosialstønad. Det er jo ganske strengt.

For å få AAP må man være sykemeldt i 1 år, og har ikke opparbeidet meg nok til å få noe særlig.

Har arbeidet mest deltid pga migrenen.

Noen som kan komme med noen råd med tanke på økonomi for meg i fremtiden? Har fått behandling for migrenen i mange år, og prøver alternative behandlinger også, uten at det hjelper. Det er et smertehelvete.

Jeg har ikke uføre forsikring heller, og tenker at hvis jeg skaffer meg det nå, så vil jo migrene diagnosen ødelegge for meg, med tanke på at forsikringsselskapene pleier ikke å dekke en diagnose du allerede har fått...

Anonymous poster hash: cb721...65d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får AAP og vet ikke hva du har krav på men snakk mer med nav?

Jeg har ikke vært i jobb på snart 2 år pga migrenen. Hadde før migrene innimellom men januar 2015 så ble migrenen daglig og ca døgnet rundt. Jeg lå bare i senga så klarte ikke jobbe. Hadde ingen diagnose på migrenen da min type ikke er helt som vanlig migrene og ingen leger hadde tatt meg seriøst før. Så fikk ikke hjelp før jeg endelig fikk diagnosen migrene i januar 2016. Da fikk jeg først en forebyggende medisin som gjorde meg verre, men så fikk jeg en som gjorde meg bedre. Men ikke bra nok til å jobbe dessverre. Jeg har ennå ukentlig migrene, men ikke daglig. Plusset på en annen migrenemedisin nylig da jeg ikke vil øke dosen på den første pga bivirkningene. Men desseverre så gjør den medisin nr 2 meg veldig trøtt, og jeg tar en veldig lav dose av den. Men den hjelper bittelitt, sikkert mer om jeg øker dosen. Men jeg sover så mye pga den. Det går sikkert over men skal ta det opp med legen i morgen. Blir jeg aldri bedre så blir jeg nok ufør, har noen andre diagnoser og.

Jeg antar at du har prøvd flere forskjellige forebyggende medisiner? Hvis ikke så kom deg til en dyktig nevrolog og få medisin :) Bli med i denne gruppen for mer hjelp om du er på facebook https://m.facebook.com/profile.php?id=60548816547

Anonymous poster hash: af2b1...c2a

Skrevet

Nei, jeg er foreløpig på AAP. Har du prøvd botox hi?

Anonymous poster hash: 5fd80...830
Skrevet

Søsteren min fikk minstesats på aap selv om hun ikke hadde vært sykemeldt et år, var noe med ar sykdommen har vært der hele tiden. Det finnes en del unntak i alle reglene til nav, så de kan godt hende de ha krav på aap selv om du ikke passer inn i hovedregelen.

Anonymous poster hash: 79d02...414

Skrevet

Søsteren min fikk minstesats på aap selv om hun ikke hadde vært sykemeldt et år, var noe med ar sykdommen har vært der hele tiden. Det finnes en del unntak i alle reglene til nav, så de kan godt hende de ha krav på aap selv om du ikke passer inn i hovedregelen.

Altså, hun har aldri jobbet 100% pga sykdom. Hun har hatt deltidsstillinger

Skrevet

Jeg har andre diagnoser også som tilsammen gjør at jeg er ufør da.

Var hardt rammet av migrene før. Hadde opptil 10 anfall i måneden som varte fra 2-4 dager.

Jeg kuttet ut sukker. Sukker, mel ja karbohydrater egentlig. Er bedre nå, men har jo også andre triggere som gir meg anfall.

Om jeg bare tenkte på migrenen kunne jeg nok jobbet noe nå.

Skrevet

Jeg har migrene 1-4 ganger pr uke. Bruker forebyggende medisin samt er avhengig av et regelmessig liv med nok døv, riktig mat og trening flere ganger i uka. Har også en anfallsmedisin som virker - heldigvis.

Jeg jobber tilnærmet fullt!

Anonymous poster hash: be5df...2f7

Skrevet

Jeg har migrene 1-4 ganger pr uke. Bruker forebyggende medisin samt er avhengig av et regelmessig liv med nok døv, riktig mat og trening flere ganger i uka. Har også en anfallsmedisin som virker - heldigvis.

Jeg jobber tilnærmet fullt!

Anonymous poster hash: be5df...2f7

Jeg og. Og kan aldri ta medisin på jobb fordi jeg blir så uvel og trøtt en halvtimes tid. Har ikke samvittighet til å gå hjem fra jobb, for det går alltid ut over en elker annen stakkars pasient.

Anonymous poster hash: b716c...92f

Skrevet

Har en venninne som har migrenediagnose. Hun jobber fulltid. Tar sterke smertestillende når hun får anfall, og da kan hun ikke kjøre bil til jobb, og hun sliter litt med fokus. Men hun har aldri vært sykemeldt pga diagnosen.

Anonymous poster hash: 28abe...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...