Gå til innhold

jenta på 2 1/2 og panikk ved legging/om natta..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har gått fra å sovne på 10 min og sove hele natten til å få totalt panikk om vi går ut av soverommet før hun har sovnet. Hun våkner også på natten hylende og skjelvende av skrekk.. hun har nå flyttet inn til oss slik at hun får den nærheten hun trenger om natten. Nå bruker hun gjerne 1 1/2 på å sovne, og vi må sitte der til hun er helt i drømmeland.. vi gjør det gjerne, men jeg lurer veldig på hvorfor hun plutselig har blitt slik? Det kom helt ut av det blå..

Anonymous poster hash: cd8fc...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har gått fra å sovne på 10 min og sove hele natten til å få totalt panikk om vi går ut av soverommet før hun har sovnet. Hun våkner også på natten hylende og skjelvende av skrekk.. hun har nå flyttet inn til oss slik at hun får den nærheten hun trenger om natten. Nå bruker hun gjerne 1 1/2 på å sovne, og vi må sitte der til hun er helt i drømmeland.. vi gjør det gjerne, men jeg lurer veldig på hvorfor hun plutselig har blitt slik? Det kom helt ut av det blå..

Hun har sikkert blitt mørkeredd. Sett på litt lys?

Anonymous poster hash: 336a7...d5d

Skrevet

Hun har sikkert blitt mørkeredd. Sett på litt lys?

Anonymous poster hash: 336a7...d5d

Lys hjelper ikke.. med taklyset på får hun ikke sove, nattlys/døren åpen hjelper ikke. Det eneste vi har funnet ut hjelper er å være på rommet med henne.

Hun våknet i natt og, lå våken i nesten 3 t før hun sovnet. Mørkt på soverommet, men lå bare våken å snakket med seg selv. Om hun hadde vært på sitt eget rom hadde hun hylt som bare det..

Hi

Skrevet

Opp

Skrevet

Ok, er litt alternativt svar her.

Sønnen min var helt lik. Frem til han var ca 4 år. Han hylte,ville ikke legge seg hjemme (sovnet fort hos besteforeldre osv)

Han var gammel nok til å fortelle oss litt og klagde på "mannen" som gikk frem og tilbake utenfor døren hans.

Hadde ei venninne av ei venninne på besøk. Hun skal vistnok kunne fjerne energier og rense hus. Kanskje hr de to snakket sammen så hun viste hva problemet var på forhånd (selv om min venninne hevder hun IKKE sa noe) men uansett, etter hennes besøk sov sønnen min trygt og godt. Allerede fra natten etter.

Så ett eller annet funket. Sønnen min vr ikke hjemme når hun var hos oss.

Anonymous poster hash: 3c9ad...0f5

Skrevet

Nattskrekk?

Gutten vår begynte med det rundt 2 år, da var det hver natt i lange perioder.

Nå er han 4, og det skjer 3-4 ganger i mnd.

Ifølge legen skal man ikke vekke eller prate, bare holde rundt og stryke forsiktig på de, prøve å holde seg rolig selv om ungen har panikk.

Anonymous poster hash: 1f617...a7c

Skrevet

Må de ikke sove om det er natteskrekk? Her er hun lys våken, så tror ikke det er det..

Har tenkt litt tanken på at det kan være noe vi ikke ser, for i starten pekte hun ut i gangen og sa ekkelt, damen.. vi har bodd her siden august, og hun har sovet som en stein hver natt frem til nå..

Hi

Skrevet

Må de ikke sove om det er natteskrekk? Her er hun lys våken, så tror ikke det er det..

Har tenkt litt tanken på at det kan være noe vi ikke ser, for i starten pekte hun ut i gangen og sa ekkelt, damen.. vi har bodd her siden august, og hun har sovet som en stein hver natt frem til nå..

Hi

Selvsagt om dere hr bodd.der siden august, kan det hente hun har begynt å se dette først nå.

Kanskje lurt å finne noen som kan ta dette?

Verdt ett forsøk i allefall, så datteren din kan sove trygt 😊

Anonymous poster hash: 3c9ad...0f5

Skrevet

Men hvis dere er der med henne når hun sovner så  er hun vel ikke redd? Så hvorfor bruker hun da lang tid på å sovne?

Hvor mye sover hun? Sover hun på dagen? Kanskje hun ikke er så trøtt, og pga at hun bruker lengre tid på å sovne/ våkner på natta har utviklet litt redsel siden hun nå er våken mer? Dvs få henne trøttere igjen og se om det hjelper?

Anonymous poster hash: a7716...a5d
Skrevet

Men hvis dere er der med henne når hun sovner så er hun vel ikke redd? Så hvorfor bruker hun da lang tid på å sovne?

Hvor mye sover hun? Sover hun på dagen? Kanskje hun ikke er så trøtt, og pga at hun bruker lengre tid på å sovne/ våkner på natta har utviklet litt redsel siden hun nå er våken mer? Dvs få henne trøttere igjen og se om det hjelper?

Frem til dette startet sov hun 12-13 t natt, samt 1 t på dagen. Sa ifra i barnehagen i dag at vi vil prøve å minske duppen hennes for å se om det hjelper. Siden hun sov så dårlig i natt tenkte jeg 10-15 mindre enn vanlig for å se hvordan det går.

hun har bestandig hatt et stort søvnbehov..

Hi

Skrevet

Frem til dette startet sov hun 12-13 t natt, samt 1 t på dagen. Sa ifra i barnehagen i dag at vi vil prøve å minske duppen hennes for å se om det hjelper. Siden hun sov så dårlig i natt tenkte jeg 10-15 mindre enn vanlig for å se hvordan det går.

hun har bestandig hatt et stort søvnbehov..

Hi

Når hun er så stor så trenger hun vel neppe så mye søvn på dag? Kutt ned til 30 min (evt ta bort helt) og la det gå en stund, evt utsett legging noe så hun er trøttere.

Skrevet

Hun er stuptrett når hun legger seg kl 19.. kutter ned på dagduppen og ser om det hjelper. Kutte den helt ut kan vi nok ikke gjøre, men få ned lengden skal vi prøve på.

Hi

Skrevet

Hun er stuptrett når hun legger seg kl 19.. kutter ned på dagduppen og ser om det hjelper. Kutte den helt ut kan vi nok ikke gjøre, men få ned lengden skal vi prøve på.

Hi

Hun er stuptrøtt men bruker 1,5 time på å sovne? Da er hun kanskje overtrøtt etter all nattevåkingen? Prøv å legg henne litt før da til hun har hentet seg inn igjen og så stabilisere det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...