Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Alder og produkter? Min 2-åring bruker: - cold cream på kjølige dager - barrierekrem i bleieområdet - sjampo - spraybalsam - skumbad - Rensevann til tørrservietter - solkrem Hva bruker du på dine barn? Anonymous poster hash: 73a37...b63
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 4 år: den kremen som funker på den atopiske huden den dagen. Sjelden likt fra uke til uke 😩 9 år: sjampo/balsam/såpe ved behov Anonymous poster hash: b766a...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Alder og produkter? Min 2-åring bruker: - cold cream på kjølige dager - barrierekrem i bleieområdet - sjampo - spraybalsam - skumbad - Rensevann til tørrservietter - solkrem Hva bruker du på dine barn? Anonymous poster hash: 73a37...b63 Kuldekrem kan gi frostskader. Nyere forskning. Flere barnehager velger å avstå fra denne kremen pga. nye anbefalinger. Huden til ungene her i hus smøres med A-krem etter anbefaling fra Barneavdelingen. Anonymous poster hash: 1076e...70c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Alder og produkter? Min 2-åring bruker: - cold cream på kjølige dager - barrierekrem i bleieområdet - sjampo - spraybalsam - skumbad - Rensevann til tørrservietter - solkrem Hva bruker du på dine barn? Anonymous poster hash: 73a37...b63 Tørker ikke skumbad ut huden på barnet ditt? Er vel stappa med parfyme? Og rensevann til tørre servietter? Hvorfor ikke vanlig vann? Anonymous poster hash: 1076e...70c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Solkrem, og det er vel det eneste. Kjøpte kuldekrem, men etter å ha lest om skadene det kan gi, selv de kremene uten vann, kastet jeg tuben. Ellers bruker det ene barnet en håndkrem jeg ikke husker navnet på innimellom på vinteren da hendene hennes sprekker. Ett av barna smøres også med olje eller vidt lotion etter hun har badet i klorvann. Anonymous poster hash: fbbba...ec1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 - Locobase repair hvis huden hans er tørr - mildt babyskum fra Rema som sjampo - talkum og/eller sinksalve ved behov Bruker stort sett lite av dette. Anonymous poster hash: 269e3...c05
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 Tørker ikke skumbad ut huden på barnet ditt? Er vel stappa med parfyme? Og rensevann til tørre servietter? Hvorfor ikke vanlig vann? Anonymous poster hash: 1076e...70c Fordi vann fra springen tørker ut huden og har null rengjørende effekt på avføring. På den måten får jeg det beste fra begge verdener, slipper alle kjemikaliene som er i våtservietter og får rengjort 2-åringen på en hudvennlig måte. Er superfornøyd etter at jeg gikk fra vann/olje til rensevann. Det er forskjell på skumbad, den jeg bruker er såpefri og tørker ikke ut huden. Anonymous poster hash: 73a37...b63
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 Kuldekrem kan gi frostskader. Nyere forskning. Flere barnehager velger å avstå fra denne kremen pga. nye anbefalinger. Huden til ungene her i hus smøres med A-krem etter anbefaling fra Barneavdelingen. Anonymous poster hash: 1076e...70c det er bare tull Anonymous poster hash: b55cb...26e
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 Fordi vann fra springen tørker ut huden og har null rengjørende effekt på avføring. På den måten får jeg det beste fra begge verdener, slipper alle kjemikaliene som er i våtservietter og får rengjort 2-åringen på en hudvennlig måte. Er superfornøyd etter at jeg gikk fra vann/olje til rensevann. Det er forskjell på skumbad, den jeg bruker er såpefri og tørker ikke ut huden. Anonymous poster hash: 73a37...b63 Hi, du lagde en lang tråd om dette for bare noen dager siden. Er du sykelig opptatt av babyprodukter? Du fikk masse svar i den andre tråden, så du kan bare lese dem om igjen hvis du har abstinenser. Anonymous poster hash: 269e3...c05
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 På 1,5-åringen: -Dr greve olje om det ikke holder med vann - Bepanthen i kinnene når det er kaldt, sårhet i bleieområdet eller tørre flekker på kroppen Anonymous poster hash: f23f7...16a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 Sjampo, balsam og dusjsåpe. Vanlig håndsåpe Lipikar lotion om de er tørre (har en med litt atopisk hud) Solkrem om sommeren. Anonymous poster hash: 9bd27...442
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 Kuldekrem kan gi frostskader. Nyere forskning. Flere barnehager velger å avstå fra denne kremen pga. nye anbefalinger. Huden til ungene her i hus smøres med A-krem etter anbefaling fra Barneavdelingen. Anonymous poster hash: 1076e...70c Cold cream er ikke en kuldekrem men en beskyttende fuktighetskrem. På dager med minusgrader lar jeg vannet fordampe i en halvtime før jeg skal i barnehagen, den holder godt hele dagen så barnehagen slipper å smøre på. Har en kuldekrem liggende som er skikkelig tett og klissete, og tar denne frem bare på skikkelige kalde dager. Anonymous poster hash: 73a37...b63
TPK Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 (endret) 4 og 6: Lano, Locobase, Eucerin solkrem og en sjelden gang våtservietter. Vanlig håndsåpe, f.eks Palmolive, Naturelle o.l. Babyen bruker våtservietter, Inotyol, Rema sin babysåpe og babyolje. Ikke behov for solkrem enda. Endret 6. desember 2016 av TPK
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Weleda badesåpe og badeolje bruker min 2 åring. Hun har ferskenhud, aldri tørr eller ru hud. Da hun brukte bleier brukte vi bare vann til vasking, hun var aldri sår. Bruker solkrem om sommeren, varierer litt hvilken type. Ellers bruker vi ikke noe. Anonymous poster hash: 29869...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå