Gå til innhold

Var det grusomt helt til det plutselig ble bedre?


LadyInRed

Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Jeg sliter med oppkast og kvalme. Har notert at jeg kastet opp siste gang ved 10+3 forrige gang, men husker ikke hvordan det å bli bedre utartet seg.

 

Jeg er 11+0 i dag og fortsatt drit dårlig. Føler det har blitt enda verre nå de siste dagene, men kan skyldes at jeg er fryktelig deppa og lei.

 

Hvordan utartet det seg for dere å bli bedre?? Noen som var skikkelig dårlig i uke 12, men som likevel stoppet å spy kort tid etterpå?

 

Uff. Vet det ikke nytter å stille spørsmålet, for det betyr jo ikke at det blir likt for meg. Men jeg eeeer såååå frustrert 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Føler med deg, jeg er også fryktelig kvalm enda- uke 18. Sist ga det seg i uke 16- tror det bare ble bedre ila en uke... Har fortrengt det litt. Håper det snart gir seg, er så lei! God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også med deg😔

Jeg var kvalm fra uke 5 til uke 14. Den værste toppen kom i uke 9-11. Så dabbet det forsiktig nedover og ble bedre.

Men jeg kan fortsatt bli veldig kvalm uten å spy.

Men kjenner meg veldig igjenn i deg. Verket i hele kroppen og spøy av alt. Var innlagt to uker for væskebehandling.

Første svangerskap hadde jeg ingenting plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering her fra meg i tilfellet noen søker opp tråden senere...

 

I dag er jeg 12+0. Har ikke spydd siden 11+4! Det har altså gått fra oppkast 3-10 ganger daglig til å plutselig stoppe! Jeg tok Postafen for første gang ved 11+4 etter at jeg hadde spydd opp frokosten. Jeg var helt ødelagt etter uker med oppkast og sov i tre timer etterpå. Følte meg bedre etter å ha fått spist litt. På kvelden den dagen var den beste kvelden på lenge! Jeg startet samtidig med å endre hva jeg spiser. Kun spist potet, nudler og brød frem til da, men så gikk jeg over til knekkebrød med nytt pålegg, yoghurter og det vi hadde til middag. Spiste lite men ofte som vanlig. Neste dag var fortsatt preget av utmattelse, men kvalmen var mindre. Hadde to episoder der jeg trodde jeg kom til å spy, men så gikk det over. Samme dagen etterpå, men da var energien blitt litt bedre. I dag har jeg ikke tatt Postafen og føler meg fremdeles ok!! Kjenner definitivt kvalmen er der, men hååååper dette betyr at det verste er over.

 

Dette har virkelig vært et helvete. All min medfølelse til de som fortsatt sliter, og særlig til de som har dette også i andre trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du er bedre! Jeg er også litt bedre, uke 18+2, men tar postafen enda (sist jeg sluttet kastet jeg opp). Spiser endelig litt variert, men ikke middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering: 2 dager uten postafen, ikke kastet opp og får i meg en del (ikke middag). Men ganske kvalm hele dagen uten postafen. :-( nesten uke 19, så håper det går over snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :-) andre runde med hyperemesis så begynner jo å bli vant til det, men varer lengre nå. Tok 1 postafen i dag for å være opplagt til å være med nr 1. Ikke kastet opp, men blir så lammet av kvalme hele dagen. Håper du og snart er frisk lady in red. Unner ingen dette (og vet hvor lite forståelse man kan møte oppi det fra enkelte, heldigvis forstår de fleste!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...